Krózser szerencsés szerencsétlen versenye

MHH Rally Team

Letöltés

MHH Rally Team
Krózser Menyhért–Fodor Géza, Subaru Impreza WRC, Veszprém Rali
2013. július 15.
Krózser szerencsés szerencsétlen versenye
Szerencsésen ért véget Krózser Menyhért és Fodor Géza idei legpechesebb versenye, a Veszprém Rali.
A versenyt ugyan nem tudták befejezni, és gyakorlatilag egyetlen olyan gyorsasági szakaszt sem
teljesítettek, ahol a motor melegedése vagy az elszakadt fékcső ne hátráltatta volna őket, de az autót
meg tudták menteni. A hetedik gyorsasági szakaszon ugyanis kigyulladt a Subaru Impreza WRC
motortere, de Menyában volt annyi lélekjelenlét, hogy nem állt meg azonnal, csak az egy kilométerre
lévő rescue-pont előtt, ahol a technikai mentő csapat sikeresen eloltotta az autót.
A műszaki problémák ellenére az MHH Rally Team párosa az első napot a negyedik helyen zárta,
másnap a hatodik gyorsasági szakasz után a hatodik helyen állt, amikor kénytelen volt a versenyt
feladni.
Krózser Menyhért:
– Nagyon csalódott vagyok. A verseny előtti teszten még minden jónak tűnt.
Angliából béreltünk murva gátlókat, amivel nagyon meggyőző volt a Subaru. Úgy gondoltam, hogy a
megerősödött mezőnyben is abszolút esélyesek vagyunk a dobogóra.
Az első gyorsasági szakaszon 2-3 km után elkezdett melegedni a motor és vészprogramra kapcsolt.
Nem volt ALS-ünk, ami miatt óvatosabban mentünk, egyszer le is fulladtunk. Mivel nem volt szervíz a
két gyors között, ez a probléma a második gyorson ismét előjött, az utolsó pár kilométeren pedig
elszakadt a bal hátsó fékcsövünk, ezért csak az első kereket tudtuk fékezni. Ez nemcsak amiatt baj,
hogy hiányzik a hátsó fékerő, hanem az autó viselkedése is megváltozik: rálépsz a fékre, és azonnal
elkezdi tolni az orrát. Ennek ellenére a második gyorsaságin harmadik időt futottunk és a negyedik
helyen álltunk.
Másnapra kicseréltük a fékcsövet, de az első gyorsaságin megint elszakadt ugyanaz a bal hátsó, így az
első kör mind a három szakaszán csak első fékünk volt. A második kör második gyorsaságiján kigyulladt
a motorunk. Tudtam, hogy egy kilométerre van egy elágazás, ahol van egy rescue-pont. Odáig
elmentünk, ahol gyorsan sikerült eloltani az autót. Ezúton is köszönöm a rescue személyzetének a
segítséget. Ha ők nincsenek, vagy ha azonnal megállunk, amikor kigyulladt az autó, akkor biztosan
leégett volna.
Sajnálom, hogy így alakult a hétvégénk, és hogy nem tudtuk megmutatni, mire vagyunk képesek. Az
első két versenyen tökéletesen működött az autó, egyetlen műszaki hibánk sem volt. Ha gond nélkül
végigmegyünk, biztosan jó eredményt tudtunk volna elérni, de hát ilyen a rali.
Fodor Géza:
– Az év elején a gokartos elfoglaltságaim miatt úgy beszéltük meg a csapattal, hogy 3-3
versenyen navigálunk én és Papp Gyuri, felváltva. Nagyon örültem neki, hogy a veszprémi hétvégém
szabad, mivel nagyon nagy kedvencem a murva. Nem tudom szavakba önteni csalódottságomat, hogy
nem volt egy tiszta gyorsunk sem, ahol igazán megmutathattuk volna, mire vagyunk képesek.
Természetesen megyünk tovább és bízunk benne, hogy a szerencse is mellénk fog állni.
Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,
R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.
További információ:
www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu