49. GEKO YPRES RALLY beszámoló

Hadik Rally Team

Letöltés

Hadik András
HADIK RALLYE TEAM
Kertész Krisztián
Sajtóinformáció
HADIK Rallye Team
Hadik András – Kertész Krisztián
Subaru Impreza WRX STI R4
Subaru Impreza WRX STI R4
49. GEKO YPRES RALLY
Óriási lépésre szánta el magát a HADIK Rallye Team kettőse, Hadik
András és Kertész Krisztián. A Subaruval versenyző páros háta mögött
hagyva a magyar bajnokságot, nekivágott az Európa Bajnoki
versenysorozatnak.
Sajnos csak az évad felétől tudtak bekapcsolódni a küzdelmekbe, hiszen
a júniusi 49. Geko Ypres Rally már az ERC idei hatodik futama volt, így
a pontversenyben jócskán lemaradva, de annál nagyobb lelkesedéssel
vágtak neki a Miskolctól mintegy 1700 kilóméterre lévő nagymúltú
aszfaltos futamnak.
Hadik András:
A pályabejárás után egy picit elbizonytalanodtunk,
hiszen a kitűzött célunk szerint benne szerettünk volna lenni az
abszolút első tízbe. De ott kellett csak rájönnünk, hogy ezek nagyon
nehéz pályák, amelyből összesen húszat kell majd teljesíteni, ráadásul
ebből tizenkettő különbözik egymástól, de mégis az összes nagyon
hasonlít egymásra, így sokszor abban sem voltunk biztosak, hogy hol
járunk éppen.
A csütörtöki shakedown után, csak péntek délután - az Ieper főterén
felállított dobogón átgurulás után -, kezdődött a verseny, aznap
összesen 6 darab, 4 különböző gyorsasági szakasszal. Sajnos a rajttal
egy időben eleredt az eső is, ami egész nap nem hagyott alább, s a
szabályok értelmében a szakaszokat csak vágatlan slick gumikkal
teljesíthettük, ami meglehetősen nehezítette a feladatunkat, ráadásul
rengeteg levágós kanyar van ezen a versenyen, amik így
meglehetősen sarasak voltak. Versenyzésünket nehezítette, hogy eltört
a kipufogónk, így nem volt turbónyomásunk, ami a kigyorsításokra
jócskán rányomta a bélyegét. Végül a napot az abszolút 11. helyen
zártuk, ami növelte lelkesedésünket a második napra.
Szombaton már nem esett az eső, bár az idő végig borús volt, s a
kanyarok mind sarasak voltak. Délutánra az aszfalt szinte teljesen
Sajtóinformáció
felszáradt és egyre gyorsabban tudtam menni, kezdtem hozzászokni az új Yokohama
gumikhoz is. Javultak a részeredményeink, s végül megszereztük az abszolút 8.
helyet, valamint a Production Cup 2. helyét, s ezzel értékes pontokat zsebelhettünk
be.
Azt gondolom, hogy a két nap alatt megtett 300 gyorsasági versenykilométer - ami
felér két hazai versennyel, köztük egy 28 kilométeres, ahol 17 percig mentünk a
szakadó esőben slick gumival a tőlünk telhető leggyorsabban -, életünk eddigi egyik
legnehezebb, de legkellemesebb versenye is volt. Nagyon örülünk a sikernek, amiért
itt is szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akiknek ebben részük volt, külön
kiemelve a Demyttenaere és a Bertier családokat!
2