Hazai környezetben léphet előrébb a Velenczei-Apkó duó

Maxx Race Team

Letöltés

CÍM: Hazai környezetben léphet előrébb a Velenczei-Apkó duó
Maxx Race Team – MIDEX Salgó Rallye 2013
Velenczei Ádám – Apkó András, Mitsubishi Lancer Evo IX
Az ózdi bronzérme után önbizalommal telve készül a Rali Túra Bajnokság soron következő
futamára Velenczei Ádám. A Maxx Race Team pilótájának és segítőjének, Apkó Andrásnak hazai
pálya lesz a MIDEX Salgó Rallye 2013. A két versenyző mindent megtesz majd azért, hogy a június
15-16-ai rendezvényen megfordítsák a Szécsény 1, 2, 3 felállását, esetleg ők kerüljenek az élre.
Velenczei Ádám:
Hazai viadalnak számít nekünk a Rali Túra Bajnokság soron következő állomása,
hiszen mindössze 25 kilométerre van Salgótarján Szécsénytől. Mondhatjuk, hogy szinte minden
szakaszból van egy-egy ismert rész, de összességében új lesz számomra az idei, MIDEX Salgó Rallye
2013. A Zagyvaróna-Cered szakasz az egyik legkedvesebb pálya a számomra, mert nagyon technikás,
jó a nyomvonala – de közben ez az egyedüli, amin már a Mitsubishivel mentem.
Már megtanultuk, hogy teszt nélkül nem szabad rajthoz állnunk egy versenyen sem. Ezért a hét
közepe felé tervezünk egy 20-30 kilométeres tréninget, ahol a legfőbb feladatunk az lesz, hogy a jó
minőségű aszfalthoz igazodva találjuk meg az autó beállításait. A csapatom segítségével próbálunk
egy-két újítást, fejlesztést eszközölni a Mitsubishin, amitől remélhetőleg gyorsulni tudunk majd.
Ózdon nagyon kevéssel maradtunk le a 2. helyről, így most nyomni fogjuk a gázt, hogy a Szécsény 1,
2, 3 a Salgó Rallyen más sorrendben valósuljon meg. Nem lesz könnyű dolgunk, nem becsülhetjük le
az ellenfeleinket a szécsényi trión kívül sem – az RTE élmezőnyén belül bárki esélyes lehet a
győzelemre. A mi malmunkra hajthatja azonban a vizet az, hogy otthonosabb lesz a környezet. A
végén pedig remélem, hogy a dobogón ünnepelhetünk!
Apkó András:
2004-ben és 2006-ban az RTE mezőnyében vettem részt a Salgó Rallyen, de több
sprintfutam keretein belül is rajthoz álltam már a zagyvarónai és kazári szakaszokon. A pályák így
nem lesznek ismeretlenek a számomra, ráadásul a kedvenceim közé is tartoznak. Igaz, mióta
felújították az utat a kazári szakaszon, már nem az a régi rallys pálya, amit annyira lehetett élvezni – a
rossz minőségű aszfalton lehet, hogy nem tudtunk olyan nagy tempót autózni, de sokkal
élvezetesebb volt a versenyzés.
A hazai pálya biztos, hogy egyfajta plusz nyomást fog jelenteni számunkra, de úgy gondolom, meg
tudunk majd birkózni a feladattal. Mindenki a saját udvarában a leggyorsabb, ám ott is lehet a
legnagyobbat hibázni – utóbbit viszont szeretnénk elkerülni. Egy száraz, meleg versenyt várnék, hogy
végre ne azon kelljen stresszelni, milyen gumival álljunk rajthoz. Ózdon a gumiháborúról szólt az
egész futam, és Egerben is akadtak gondjaink az esővel. A tökéletes körülmények pedig
hozzásegíthetnének minket végre egy futamgyőzelemhez, de minimum egy dobogós helyezéshez.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést:
Absolut Hostess Kft.,
www.olcsomobilgarazs.hu,
Király Rudak, Geoteam Kft., Confidenza Csapágyszolgálat, Gregor és Társai Nyomdaipari Kft.,
Sajtófőnök: Horváth Judit
– Tel.: 30/533-9099; E-mail:
horvath.juditka@gmail.com;
web:
www.maxxraceteam.hu