WTCC előzetes

MNASZ

Letöltés

A verseny után a teljes Honda‐csapat mindhárom versenyzővel – Gabriele Tarquini, Tiago 
Monteiro és Michelisz Norbert ‐ itt marad a Hungaroringen egy kétnapos tesztre  
 
Zengő Zoltán: „Norbi a magyar hős, akinek a jó szerepléséért mindent 
megtesz a Honda”  
Nagyon úgy tűnik, a WTCC világbajnokság magyar klasszisa, Michelisz Norbert és csapata 
végre  megtalálta  a  közös  hangot  Kocsi‐sannal,  azaz  az  idei  autóval,  a  gyári  Hondával.  A 
Yokohama Drivers Trophy tavalyi bajnoka ugyanis az elmúlt hétvégén már az időmérőn és 
a  versenyen  is  harmadik  lett,  azaz  sikerélményekben  gazdagon  vághat  neki  a  hazai 
futamának.  A  Zengő  Motorsport  csapatfőnöke,  Zengő Zoltán  elmondta,  ha  versenyzője a 
kvalifikációs edzés gyors körében nem hibázik a második szektorban, a pole pozíció is meg 
lett volna. Hozzátette, ez az eredmény már nagyon kellett, mert a rengeteg technikai hiba 
miatt  már  azt  érezte  mindenkin,  kezd  kicsit  alábbhagyni  a  motiváltság  és  a  lelkesedés. 
Pontosan  tudja,  hogy  nem  ment  problémamentesen  a  váltás,  de  most  már  úgy  érzi,  a 
tavalyi csoda után idén jöhet a folytatás. 
 
‐ 
Sokan  jó  jelnek  tartják,  hogy  az  idei  autójuknak,  a  gyári  Hondának  már  nevet  is  adtak.  Hol  tart  az 
ismerkedés Kocsi‐sannal? 
Zengő  Zoltán: 
‐ 
Szépen  haladunk  előre,  ám  ahhoz,  hogy  egy  igazi,  mély  kapcsolat  kialakulhasson  közte  és  a 
csapat között, sokkal több megtett kilométerre volna szükség. Persze rajtunk nem múlik, hiszen már legalább 
ötször vagy hatszor teljesen szétszedtük és összeraktuk, ám ez nem helyettesítheti a teszteket. 
‐ Miben vannak az elképzeltekhez képest a legjobban elmaradva? 
Zengő  Zoltán: 
‐ 
A  legnagyobb  gondunk  az,  hogy  a  versenyek  szabadedzéseit  követően  nem  a  beállítások 
finomhangolásával foglalkozunk, hanem a tréningeken kijövő technikai hibák javításával. A fékek bekoptatása, 
az  autó  alapbeállítása  éppen  ezért  még  nincs  meg,  és  a  tavalyi,  hátsókerék‐meghajtású  autó  adataiból 
próbáljuk  meg  az  idei  elsőkerekes  Hondát  beállítani.  Nem  egyszerű  az  életünk,  de  megoldjuk,  ráadásul  az 
pontosan látszik már most is, ha nincs technikai gondunk, akkor ez az autó nagyon gyors és versenyképes tud 
lenni.  Például  ha  Norbi  legutóbb  a  Slovakiaringen  nem  hibázik  az  időmérő  utolsó  gyors  körében  a  második 
szektorban, ahol így két tizedet veszített, akkor megszerezte volna a pole pozíciót. 
‐ 
Az  kiderült  már,  hogy  mi  ennek  a  rengeteg  technikai  hibának  az  oka?  Hiszen  sokan  azt  hitték,  mostantól 
gyári autóval szinte magától értetődően jönnek majd a futamgyőzelmek, dobogók… 
Zengő  Zoltán: 
‐ 
Aki  egy  kicsit  is  komolyabban  benne  van  a  technikai  sportok  világában,  az  pontosan  tudja, 
mennyire  nem  igaz  a  fenti  tétel.  Mindenkinek  bele  kellett  rázkódnia  a  váltásba,  az  új  helyzetbe.  A  Honda 
mondja  meg,  hogy  ki  mit  kap,  mennyit  tesztelhet,  és  az  eddigiek  alapján  kijelenthető,  egy  anyacsavarnyi 
különbséget nem tesznek a három versenyző között. De rengeteg idő ment el akkor, amikor márciusban az FIA 
több  dolgot  is  kifogásolt  az  autókon,  így  ezek  kijavítása  után  kezdődhetett  el  a  versenyautók  összeszerelése. 
Miután a két gyári versenyző autója ekkor elsőbbséget élvezett, így a miénkre nem jutott elegendő idő, így mi 
mentünk  ki  és  szereltük  össze  Norbi  gépét.  Ráadásul  kommunikációs  zavarok  is  nehezítették  a  munkát,  amit 
Marrakeshre  sikerült  megoldani.  Mindezek  ellenére,  hogy  a  váltás  messze  nem  ment  zökkenőmentesen,  úgy 
érzem, nagyon jó döntést hoztunk, hogy a Hondához igazoltunk. 
‐ Úgy tűnik, mára már megvan az összhang. Tényleg, a Honda beleszól a pilóták versenyébe? 
Zengő Zoltán: ‐ Abszolút nem szólnak bele, de azt mindig elmondják, hogy elvárják tőlük, hogy ott a pályán a 
csapatérdekek  alapján  hozzanak  meg  bizonyos  döntéseket.  Miután  idén  a  konstruktőri  világbajnoki  cím  az 
elsődleges céljuk, azt kérték eddig minden alkalommal a versenyzőktől, hogy vigyázzanak egymásra 
és ezt eddig mind, Tarquini, mind Monteiro, mind pedig Norbi is maradéktalanul betartja. 
‐ Mi a legnagyobb különbség az eddigi szezonjaik, illetve a mostani között? 
Zengő Zoltán: ‐ Bevallom, a rengeteg technikai hiba miatt a motiváltsága és a lelkesedése a csapatnak 
picit alábbhagyott, mert egyikünk sem tudta eddig, mit is jelent gyári támogatással versenyezni. Eddig 
megvettünk minden év elején egy kész technikát, majd azt fejlesztgettük, állítgattuk, vagy éppen nem 
nyúltunk hozzá. Ezzel szemben a Honda napról napra fejleszt, és ezeket a fejlesztéseket versenyről 
versenyre a rendelkezésünkre bocsájtja. És ezeket aztán, ha tetszik, ha nem, használnunk kell… 
 
‐ Mondana erre példát? 
Zengő  Zoltán: 
‐ 
Monzában  például  azt  érezték  a  versenyzők,  nem  elég  erős  a  motor,  ennek  megfelelően 
Marrakeshben  már  komplett  új  légszűrőházat  kapott  mindhárom  versenyző.  Hogy  tovább  gyorsuljunk,,  a 
Slovakiaringre  egy  új  kipufogórendszert  hoztak,  aminek  beépítése  rengeteg  átalakítást  kívánt  meg  az  autón. 
Természetesen  a  Hungaroringen  sem  lepődnék  meg  azon,  hogy  valamit  megint  hoznának  a  még  jobb 
eredmények elérése érdekében. Nem győzöm hangsúlyozni, mind a három versenyző ugyanazt kapja meg.  
‐ Említette a motiváltság és a lelkesedés csökkenését. Azért a hazai futamon, abszolút telt ház előtt csak nem 
lesz ezzel gond? 
Zengő  Zoltán: 
‐ 
Már  a  múltkori  dobogóval  helyre  állt  minden,  és  én  csak  köszönettel  tartozom  a  csapatom 
tagjai felé azért a hősies és fantasztikus munkáért, ami az elmúlt vasárnap harmadik helyét hozta a számunkra. 
Minden  a  helyére  került,  hiszen  megint  tudjuk,  érezzük,  hogy  jó  csapatunk  és  jó  versenyzőnk  van,  és  igenis 
képesek  vagyunk  a  jó  eredményre.  A  Honda  kiemelten  kezeli  a  mostani  futamot,  hiszen  már  az  előző  héten 
megtapasztalhatták  azt  a  riói  karneválhoz  hasonlítható  hangulatot,  amelyet  a  magyar  szurkolók  teremtenek. 
Norbi most a helyi hős, akinek a minél jobb szerepléséért ők is mindent megtesznek. 
‐ Mit vár a hétvégétől? 
Zengő  Zoltán: 
‐ 
Tavaly  csodát  tettünk,  és  hazai  pályán  egy  feledhetetlen  győzelmet  arattunk,  ami  az  első 
sikerünk  volt  a  BMW‐vel.  Idén  Kocsi‐sannal  szeretném,  ha  megismételnénk  ugyanezt.  Ám  reálisan  nézve  a 
dolgokat, mindkét futamon a legjobb tízbe várom Norbit, ugyanakkor nem titkolom, hogy a szívem legmélyén 
reménykedem az újabb dobogós szereplésben. 
‐ 
Mikor  lesz  lehetőségük  végre  bepótolni  a  márciusban  beígért,  aztán  a  fent  említett  okok  miatt  elmaradt 
teszteket? 
Zengő Zoltán: ‐ A versenyhétvégét követően egy kétnapos tesztre kerül sor a Hungaroringen, amelyen a teljes 
Honda‐csapat részt vesz. Mindhárom pilóta rója majd a kilométereket, mindhárman ugyanazokat a feladatokat 
végzik  majd  a tesztelés  során.  Minden  adatot  megosztanak  egymással, és  abban bízik  mindenki, hogy a  profi 
körülmények, de ugyanakkor családias hangulatban, versenyteher nélkül a lehető legeredményesebben zárjuk 
a kétnapos gyakorlást. 
 
Gyulay Zsolt: „Akár megismételhető a tavalyi csoda…” 
Nagyon sokan bíznak abban, hogy a szlovák futamon látott forma alapján Michelisz Norbert képes újra csodát 
tenni a Hungaroringen, a WTCC idei negyedik futamán. 2011‐ben a második, míg tavaly az első helyen végzett a 
lelátókat  zsúfolásig  megtöltő  magyar  szurkolók  előtt,  így  az  idén  már  gyári  Hondával  versenyző  pilóta  újabb 
sikerében reménykedik Gyulay Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és a Hungaroring Sport Zrt. 
elnök‐vezérigazgatója.  
„Már az is fantasztikus eredmény, amit Norbi és a Zengő Motorsport eddig elért, de én bízom abban, hogy a 
Honda gyári autójával képes lesz ismét maradandót alkotni ezen a hétvégén is. Norbit akaratereje, szorgalma, 
ugyanakkor  udvariassága  és  kiváló  eredményei  ellenére  tapasztalható  szerénysége  már  eddig  is  példaképpé 
emelte  az  autósportot  kedvelők  szemében.  A  jegyeladási  adatok  alapján  ismét  telt  ház  várja  majd  a 
versenyzőket és a csapatokat, éppen ezért nagyon várom, hogy immár gyári támogatású pilótaként guruljon ki 
a Hungaroring aszfaltjára, ahol akár megismételhető lesz számára a tavalyi csoda. Ráadásul ott térhet vissza 
Norbi  a  győztesek  útjára,  ahol  a  magyar  autósport  egyetlen  világbajnokát  a  saját  bevallása  szerint  is  a 
legnagyobb  szeretet  fogadja” 
–  fogalmazott 
Gyulay  Zsolt, 
a  Magyar  Nemzeti  Autósport  Szövetség  elnöke,  a 
Hungaroring Sport Zrt elnök‐vezérigazgatója.