Drifted.hu – Egy új időszámítás kezdete

Drifted.hu

Letöltés

Drifted.hu – Egy új időszámítás kezdete
Hétvégén a Sebesség Fesztiválon indul útjára a Drifted.hu új versenysorozata, ahol már több mint 50
drift pilóta regisztrált. A verseny értékelése idén a világ legnívósabb amerikai FormulaD bajnoksága
alapján fog történni, melyről Rozovics Tamást kérdeztük, aki a hazai Drift sportág egyik meghatározó
személyisége.
A drift hazai hódítása után 5 évig voltál a Magyar Drift Szövetség elnöke, utána két évig eltűntél, de
most újra olvashatjuk a nevedet a versenykiírásban. Mik voltak az előzmények?
A szövetség elnöki posztjáról való lemondásom után sajnos már csak 1 évig tudott fennmaradni a
szervezet, utána végleg összeomlott, ami borzasztóan elkeserít. Valóban felhagytam a versenyek
szervezésével, de az akkoriban megalapult DriftGP munkáját a háttérben tovább segítettem a
marketing és média vonalon. A tököli rendezők, valamint a drifting.hu csapata idén úgy határozott,
hogy külön utakon folytatják, ami véleményem szerint nem egy jó döntés, viszont ösztönzőleg hat
mindenképpen a minőségi rendezvények kialakulásában. Giltner Attila kért fel ebben az évben, hogy
a szakmai munkát a már megszokott marketing tevékenység mellett segítsem, ami azt jelenti, hogy
idén a Drifted.hu sorozatában elvállaltam a pontozóbírói szerepkört.
Ez azt jelenti, hogy pontozóként most debütálsz először?
Szerencsére szó sincs erről! Bár 2007-ben egy hazai King Of Europe versenyen már pontoztam, de
ehhez a munkához szükséges elhivatottságot és értékelési szisztematikát külföldön volt alkalmam
elsajátítani. Szlovákiában az első drift versenyen is benne voltam a bírói csapatban, szakmai
segítséget nyújtottam még Csehországban, azonban a legtöbb tudást egy éven keresztül
Lengyelországban szívtam magamba.
King of Europe 2007 Tököl
Vernon Zwaneveld, Rozovics Tamás, Kees Kok, Regős László, Paul Vlasblom
A lengyel drift versenyzők komoly mércével bírnak Európában, hogyan kerültél oda?
A lengyel-magyar barátság szerencsére a szövetség működése alatt sok pozitívumot hozott mindkét
fél számára. Talán Bartek „BartDrift” Owczarek neve még sok embernek mond valamit, egyike volt
azoknak, aki kis hazánk bajnokságában is részt vett. Ő hívott el Lengyelországba, mivel 2010-ben a
szövetség versenyein bevezettük a drift box készüléket, melyhez egyedi szoftvert fejlesztettünk és
ennek a rendszernek híre ment Európában. Itt kerültem kapcsolatba a lengyelek egyik nagy ikonjának
tartott versenyzőjével Maciej Polodyval, valamint „Sleepy”-vel azaz Hiroki Furuseval aki a japán Team
Orange egyik alapítója és óriási tapasztalattal bír. 1981 óta mozog a japán autósportban és
természetesen drift bíróként is komoly érdemei vannak nemcsak a D1SL versenyein, hanem szerte a
világon.
Miben tudott újat mutatni neked Sleepy?
Elsősorban a sportág iránti tiszteletet tanította meg a lengyel versenyzőknek. Természetesen egy-egy
döntés során eleinte ott is sokszor voltak indokolatlan kirohanások és ezeket nagyon jól kezelte. Soha
nem vitatkozott nagyközönség előtt, mindig mindenkivel négyszemközt oldotta meg a felmerült
problémákat, vagy magyarázta el mi miért történt. Másodsorban az elhivatottságot, mert egyetlen
versenyzőről sem feledkezett meg, mindenkit ugyanazzal a mércével kezelt, és segített: a zöldfülű
újonctól kezdve a vérprofi versenyzőkig. Ugyanakkor
nagyon szigorú volt a rend
tekintetében. Volt olyan alkalom, hogy egy pilótát
azért küldött haza, mert egy vesztes kör után pár
másodpercig
gumit égetett a depóban.
Ezek szerint a tanult módszereket szeretnéd Te is kamatoztatni?
Mindenképpen, hiszen ami jól működik egy adott országban azt nem szégyen másolni. Nekem ez a
hitvallásom, ha lehet így fogalmazni. Sok szabályt átrágtunk akkoriban és bizony értek meglepetések
amit mi régebben rosszul csináltunk idehaza.
Ez azt jelenti, hogy más pontozási szabályzat alapján lesz értékelve a Drifted.hu sorozata?
A hazai szabályzatban az utóbbi két évben csak apróbb módosítások voltak, de sajnos nem követték
sem az európai trendeket, sem a tengerentúli változásokat. Azt hiszem sok embernek leesett az álla
tavaly Máriapócson amikor a Drift Allstars pontozóbírói csapat munkáját láthatta, de legfőbbképp
hallhatta. Gyorsaság, precizitás, és ami a legfontosabb a közönség és versenyzők tájékoztatása. Mivel
a drifted.hu sorozata idén egy futam kivételével a tököli repülőtéren kerül megrendezésre, így a
lehetőségek tárháza soha nem merül ki. Ez azt jeleni, hogy gyors változó pályákkal operálhatunk, ami
nagyon sok versenyző igénye volt már, hiszen az autók nemritkán akár 500 lóerősök. A másik fontos
tényező a látvány, amivel a nézőket tudjuk kiszolgálni, ezért a pontozásban a legnagyobb hangsúlyt
ez kapja majd. Ez a két tulajdonság egy az egyben a FormulaD bajnokságára illik, így nem volt kérdés,
hogy mely szabályzatot fogjuk egy az egyben átvenni.
Kikkel fogsz most hétvégén az első futamon pontozni?
Úgy érzem remek bírói csapat van kialakulóban, mivel a drift öreg rókája, azaz id. Mester János,
valamint a sztárallűröket nélkülöző, ugyanakkor nagyon tehetséges Nagy Róbert, alias Biggy párossal
fogok együtt dolgozni. Ezen felül a korábbi pontozóbírói csapatból is velünk tartanak és segítik a
háttérmunkát, valamit szeretném, ha majd később „importálnánk” egy idehaza nagyon jól ismert
holland versenyzőt bíróként, név szerint Vernon „Drift pinda” Zwaneveldet.
Sebesség Fesztivál – Április 13-14 / Tököli repülőtér
Bővebb információ:
www.drifted.hu
Friss hírek:
www.facebook.com/driftedhu