FiaSko Sportegyesület a Rallye sportban

Villáminterjúk a FiaSko Sportegyesület egyes versenyzőivel a teljesség igénye nélkül.


Mikor és miért is jött létre a FiaSko Egyesület?

- Az Egyesület 2018-ban alakult az autó és motorsportot kedvelőknek, ezzel lehetőséget adva a technikai sportok művelésére. 



Hányan versenyeznek az egyesületben, kik a húzóerők?
- Jelenleg 144 licences versenyző tagja az egyesületnek, mondhatni nagy létszámmal vagyunk jelen a Rallye sport területén. 

Az egyesület legöregebb versenyzője Keszler Mátyás, aki nélkül, mondhatnánk nincs Magyar rallye futam, a legifjabb Zsebe Dávid, és számos női navigátor is van az egyesületben. 



Mang Huba, Béres Unicum Attila navigálásával a 43. Rally Internazionale del Casentino vett részt. Hogy sikerült azt a sok kanyart feldolgozni és visszadiktálni Attilának? Miként sikerült a verseny?
- A verseny nagyon jó hangulatban telt. Sikerült egy pontos itinert írni, amit Attila, nagy tudással és tapasztalattal lediktált a gyorsasági szakaszokon, a pályabejáráson. Az autóban szombaton 50 fok volt, ami nagyon kifárasztott minket, de a nagy hőség ellenére, Kategória első és Mitropa Historic harmadik helyezést értünk el.



Az 56. Mecsek ralin az ORB3 mezőnyében a Póczik Ákos - Nagy Dániel Lada 2105-el volt a leggyorsabb, a FiaSko SE versenyzői közül. Pedig technikai gondok voltak bőven.
- Abszolút 10. helyen teljesítették a csapattal, az 56. Mecsek Rallye-t. A versenyautók legjobb technikai feltételeit, és a verseny közben felmerülő hibákat kiküszöbölő szervizesek munkáján nagyon sok múlik. Minden gondot megoldottak, így Ákos és Dániel ORB3-ban a legjobb eredmény érte el az egyesület színeiben.

 

Molnár Zoltán - Bakos István Citroën C2-vel teljesítette a Mecsek ralin, a rájuk mért gyorsokat. Hátsókerekesből frontosba mennyire volt nehéz átszokni? Miként is sikerült számukra a verseny?
- Zolika eddig hátsókerék hajtású autóval versenyzett, mindig nagyon tempósan. Most viszont, egy elsőkerekes Citroen C2-re váltott. Gyorsan bele tanult az elsőkerék hajtásba, és egy kiemelkedően jó helyezést értek el Pistivel. Az abszolút harmadik helyért járó kupát hozták el a verseny végén.

Zsebe Gábor és Sándor Norbert dobogóesélyesként vágtak neki az 56. Mecsek Ralinak. Mi történt, hogy nem találkoztunk velük a Széchenyi téren felállított célceremónián?
- Az egyesület első sikeres párosa a Zsebe Gábor és navigátora, aki most is nagyon aktív versenyző. Ebben az évben sok műszaki problémával küszködnek. ORB2-ben a Mecseken csak a harmadik gyorsasági szakasz végéig jutottak, az abszolút második és negyedik helyen versenyezve. Az autóval történt egy technikai hiba, és sajnos nem tudták tovább folytatni a versenyt. Gábor rutinja, teljesítménye, és az autó tudása, biztosíthatná számunkra a dobogó fokainak egyikét.

 

Bévárdi Péter - Kanász Cintiával mindent vittek a Bakonya ralin. Ugyanis kategóriájukban, és abszolútban is nyerni tudtak a Lada 2107-tel. Egy női navigátor elég a győzelemhez, vagy egy jó pilóta is dukál hozzá?
- Hát ők már régóta egy párt alkotnak, mind a versenypályán, mind a magán életben, az összhang meg van. Számos FRT és Ádándi rallycross versenyen indultak, az autóverseny ranglétra lepéseit meg mászva. 

Hiába volt szintén női navigátora Hajdú Zolinak is, sajna ők sem értek célba. Náluk mi húzta keresztül a céldobogós vágyakat?
- Hajdú Zoltán közel két év kihagyás után döntött úgy, hogy a Bakonyai Rally Sprinten elindul. Az autó a megszokott Lada 2101. Három és fél év után újra Salánki Jozipovics Timi navigálásával versenyeztek.

Az abszolút harmadik, azaz előkelő helyen autózva, a harmadik gyorsasági szakasz előtt, egy generátor probléma miatt, sajnálatos módon kiállni kényszerültek.

Volt azért olyan kategória is ahol szerencsét hozott a Női navigátor!
- Igen, Szabó Zsolt és Polereczki Ramóna is részt vett a Suzukival Swift-el a Bakonya Rallye-n. Az autón a holtidőben fejlesztésre került egy fontos fődarab, végre megkapta a versenyváltót. Lendületből nem volt hiány, így a verseny végén elégedetten szállt ki a legénység az autóból és megérdemelten vehették át a díjkiosztón az RS4. kategória 3. helyezéséért járó díjakat a szervezőktől.

 


Pécsi Árkádban az 56. Mecsek Rally előtt, az egyesület színeiben induló Skoda Felicia Kit Car volt kiállítva. Milyen céllal is?
- A Mecsek Rallye-t rendező társaság felkérésére lettek kiállítva versenyautók, Pécs legnagyobb bevásárló központjában, a sport népszerűsítésére érdekében a nagyközönségnek. Az egyesületünkből Köbli Károly Skoda Felicia Kit Car autójára, Tukacs Ákos Lada VFTS-ére és Lakatos Attila Skoda 100-as gépére esett a választás, mely két hétig volt megtekinthető, több másik kuriózumnak számító versenyautóval egyetemben, az üzletközpont központi helyén.

 

Hálásan köszönjük a szurkolók biztatását!

Együttműködő Partnereink: Szakács Trans Kft., Bóly Szer Kft., Csepo és Fiai Kft., Dominimsz Kft., Dráva Lemez, Ezüsthajó Kft., Ferrovent Kft., FW-Will Kft., G-Extra, GHK Kft., Goldcrumbs Kft., Göller Bt., Graf Trans Kft., Győri Kft., Hód Industrial, Hungaro Energy Kft., IES-HU Kft., J-Factum Kft., Kaitc Agro, Ka-Pe Transz Kft., Kász Gép, LD Trans Kft., Mar-Mul Kft., Marso Mecsek Kft., Matro, Nestro, Orvosi Papírok, Plan Dent, PWX Kft., Somogy Metál Kft., Spannung Kft., Sprint Tüzép Kft., TS-Csavar Kft., VBLM Kft., V-Boys, V-Profi.

Fotó: HK motion

- Hajósi Miklós -