Benyó Máté minden szinten előlépett, jövőre csúcsra érne a Peugeottal

A Korda Racing egyik vezérpilótája ismét második helyen végzett a 2022-es Rallycross Magyar Bajnokság Supercar kategóriájában

, de az utolsó két
versenyhétvégén új autójával, Peugeot 208 ERX-szel megmutatta, jövőre
összejöhet számára a hőn áhított bajnoki cím.

Ha röviden kéne jellemezned
az idei szezont, abban a mondatban szerepelne az elégedett szó?

-
Visszatekintve az idei szezonra, azt kell hogy mondjam, hogy büszke vagyok
arra, amilyen eredményeket az idei évben is le tudtunk tenni az asztalra a
csapattal közösen. Úgyhogy igen, elégedett vagyok. De nem titok, egy nagyon
eseménydús évünk volt, amiben a csapattal közösen voltunk nagyon lent és nagyon
fent is. Együtt éltünk meg kudarcokat és sikereket, ami egy még erősebb
egységgé kovácsolt minket.

Holott a szezonod első fele
finoman szólva sem sikerült jól, még akkor sem, ha egy versenyen győzni tudtál.
Mi volt ennek az oka?

-
A 2021-es sikereket hozó Focus RX-el kezdtük  a szezont, és rögtön már az
első versenyen látszódott, hogy idén is jó tempót tudunk vele diktálni. Ám
hiába a jó tempó, sajnos több nem várt probléma akadályozott minket a szezon
első felében, és hamar kirajzolódott, hogy így az év végi bajnokságban maximum
a második hely lesz elérhető számunkra. Mondom ezt annak ellenére, hogy a
szezon első felében is voltak nagyon jó részeredményeink, illetve egy győzelmet
is szereztünk a Rabócsiringen.

Azonban a bajnoki idény
második fele sokkal jobban sikerült. Ekkora állt össze minden?

-
Igen, azt hiszem, ez a legjobb kifejezés, összeállt minden. A
greinbachi hétvégét például a változó körülmények között dominálni tudtuk,
a döntőig mindent megnyertünk. A döntőre azonban teljesen felszáradt a
pálya, és ugyan minimális különbséggel, de másodikként értünk célba. Akkor még
nem tudtuk, hogy ez lesz az utolsó közös versenyünk a Focussal, de nagyon
örülök, hogy egy ilyen sikeres hétvégével búcsúztunk el egymástól.

Jött az új autó és jött egy
új érzés: győzelem. Milyen érzés volt az Eb-t is megjárt, felkészültségében
egyébként odavaló Peugeottal megtenni az első kilométereket?

-
Számunkra ez volt a legnagyobb forduló pont az évben és az személy szerint az
én eddigi karrieremben is. A nyirádi verseny előtt néhány nappal
jutottunk hozzá egy Peugeot 208 ERX-hez, ami egy Európa-bajnoki szintű
technika és több szempontból is előrelépést jelent számunkra a Fordhoz
képest. Néhány kört teszteltünk vele csupán az első közös verseny előtt,
és meglepetésre minden előfutamot meg tudtunk nyerni, illetve az elődöntőnket
is. A fináléban a hatalmas esőzés következtében azonban nagyon nehézzé váltak a
körülmények, és az autót sem ismertem még jól, így rosszul mértem fel a
tapadási viszonyokat, aminek az lett a vége, hogy önhibámból kiestem. De már
ekkor tudtam, ha összeérünk az autóval, nagy dolgokra lehetünk képesek.

Nem is kellett sokáig várni
az első közös győzelemre sem…

-
A bajnokság zárása Kakucsringen volt, ahol egészen a döntő futamig második
helyen álltunk, de menetről-menetre egyre jobban megismertük az autót. A
döntőben pedig győztünk, ezzel feltéve a pontot az i-re, vagy ha az jobban
hangzik, a koronát a szezonra. Ugyanis ez a siker azt jelentette, hogy az
éves bajnoki értékelésben második helyen végeztünk. Ráadásul ezen az utolsó két
versenyen rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk az új autóval kapcsolatban, ami
jövőre hozhatja meg az eredményét.

http://facebook.com/kordaracingHU
http://www.kordaracing.hu
http://youtube.com/kordaracing

A Korda Racing együttműködő partnerei: HUNÉP
Zrt., Keviép Kft, Fenstherm Kontakt Kft, Watz Építőipari Kft, Tesco Biztosítás,
Cofidis Magyarország, Corax-Bioner Zrt, DCS Trans Kft, Sun&Fun,
Generálkommandó, Aqua Start Kft, Hetech-Trend Kft, Harmata-94
Kft., Prestige Marketing Kft., Abacus Invest Kft., Tibuktu Bt., Sandlander
Kft.

2022.
november 29.