System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at SimpleAdserver.AspNetClient.SimpleAdserverClient.GetZoneContent(Int64 zoneId, String contentTemplate, String emptyTemplate)

Farkas Kálmán: Megmondom őszintén, nyerni szeretnénk!

Interjú Farkas Kálmán csapatvezetővel a HELL 23. Miskolc Rally előtt.

Berényi László – Pap Tamás
Sztárt Alkot Kft - Opel Adam R2
HELL 23. Miskolc Rally


Idén már teszteltétek a versenyautót, sőt a Szilveszter Rally-n már csapatott is vele Laci. Mit is tudhatunk róla? Miként sikerült a teszt? 
- Köszönöm kérdésed, valóban egy Szilveszter Rally-t teljesítettünk a kicsikével. Azt hiszem jól is, mint az eredmény mutatta. Azt hinné az ember, hogy egy teljesen gyári autóval nincs semmi dolgunk. Valójában nem igaz. Más pályára tervezték kis mokány autót. Nyugaton az aszfalt valóban sima, és nem értették a németek mit akar mi csapatunk a gátlókkal. És más beállításokkal is. De kezdjük belakni, jelentem lassan az oldalbordánk lesz. Persze még nyilván nem vagyunk kész mindennel. Némi módosítást Miskolc után még szándékozunk rajta végrehajtani. 
A Nagylóci teszt pedig igen hasznos volt. Csak szárazon tudtunk volna egy kicsivel többet menni. Sajnos egész nap esett ezen a bizonyos napon, de esőtesztnek remek volt. Bár azt mondják csupa száraz lesz a verseny hétvége! Berényi Laci rövid idő alatt is remekül tud alkalmazkodni, ebben teljesen biztos vagyok. 

Mennyivel másabb, mint a korábbi Honda?
- A két autó karakterisztikája teljesen más. A Type-R nagy köbcentis erős, de nehéz autó. Azt hiszem felfelé nincs sok ellenfele, ha közepes erősségű kanyarokkal tűzdelt a pálya. Az igazi rally pálya, viszont az Opel Adamnak kedvez. Mondhatom, megnyerte a tetszésem, a visszafordítókba. Igazi élmény vele jól menni. Nem is tudom, hol van nála az a bizonyos JUJUJJJJ pont. Talán a gumi a határ. A motorerőt viszont pótolni kell lendülettel a Hondához képest. Nincs az a HŰ-VAZE érzés. Ezzel már el is árultam, hogy a súly-lóerő arányba a Type-R verhetetlen. Még talán az N-es is egy kis ECU okosítással. Ezt majd eldönti ez az év. Összességben bevallom, most kezd tetszeni az autó. Minden németes precíz, átgondolt egyszerű, szerelhető megoldások vannak benne. Belülről viszont roppant kicsi. De ebben van az előnye is, szerintem nem annyira orr nehéz, mint a Honda. Talán a bukkant jobban veszi. 

Legendás szakaszokon fognak autózni a fiúk. Melyek és miért tetszenek ezekből?
- Kiváló pályák, mind tetszik. Persze máshogy működnek, így vakarjuk is buksit, hogy melyik domináljon az egészből. A rövideket gyorsan és nagyon összeszedetten kell teljesíteni. Mályinka pedig a hosszan tartó precíz összpontosításon múlik. A hosszú tiltáson teljesíthető részek nem igazán nekünk való, de majd a technikásabb részen próbáljuk behozni a hátrányt. Mentek már Laciék Mályinkán csak fordítva. Tehát sehogy. De nem gond így lesz izgalmas. Másodikra szerintem ez lesz a kedvenc, mert itt lehet javítani, ha van egy kis lemaradásunk. 

Ez a verseny merőben eltér az eddig megszokottól. Óriási „verseny távval” nem kis kihívás elé állítja majd a versenyszerelőket, hogy miként is oldják meg az üzemanyag kérdést. Ti hogy fogjátok tudni orvosolni azt, hogy célba érjetek a tankban lévő naftával?
- Nagyon jó kérdés. Bár van külső tankoló zóna, de most azt hiszem, fel kell adni a régi kiszámolós benzin mennyiséget. Nekünk még nem volt első éles versenyünk, nem tudjuk a gyorsot, és etapot pontosan belőni mennyiségbe. Azt vettük észre, hogy igen változó a fogyasztása a kicsikének. Ebből következik, hogy színültig kell tankolni, mert sosem tudni mi lesz. Legközelebb majd lesz tapasztalat. Addig kicsivel több súlyt cipelünk. Ez is azt mutatja, lehet még javulni bőven. Gondolom a többiek is ezt teszik, pláne egy erősebb nagy köbcentis gépük van. 

Ez a verseny a 2017-es rally szezon nyitója. Miképp is szeretnétek szerepelni rajta a fiúk?
- Nem vagyunk álszentek és megmondom őszintén, nyerni szeretnénk. Mind géposztályt, mind abszolútot. Aztán meglátjuk az új autó választás jó döntés volt-e. Beszélgetve mindenkivel kifelé várakozó állásponton finoman nyilatkozik, de tudom, legalább 6-7 ügyes páros is szinte vért ivott, annyira várják a szezonnyitót. Senkit nem akarok kiemelni, de ők is ügyesen a végtelenségig. Mi lehet, hogy taktikázunk egy kicsit. De nem árulom el, hogyan. Vagy bejön, vagy nem. Végül is háromszoros abszolút bajnok párosról van szó, tehát nyilván feltétel nélkül bízom bennük. Ha valamely más helyen végzünk, akkor sincs semmi baj, nem szorítjuk a végtelenségig, hosszú lesz ez a 2017-es bajnokság. Végül is a jó hangulat is fontos. Ha van a csapatba összhang, akkor megvan az esély a jó helyezésre. 

Miért éppen Opel Adam R2?
- Miért is? Több oka van, nem csak egy. Egyrészt a menettulajdonságok győztek meg. Több R2-nél teszteltünk, és ez tűnt igazi rally autónak, ha érted mire gondolok. Ezzel az adammal lehet a legtöbb lehetetlen dolgot megcsinálni. Csak egyet mondok, ha nézed a külföldi videókat ez ugrik a legszebben, nem esik orra. De olyan pilótára szabott beállításokat is lehetővé tesz, mint amit más autókkal nem lehet. Aztán pedig ezt csak összerakva lehet megvásárolni, nem kell fúrni, faragni, minden profin passzol, nem úgy mint a JAS-nál. 

No és még egy, Berényi Laci üzemeltetésében már van másik Adam is. Szerviztapasztalat is adott. Sőt én nem is tudtam volna vásárolni ilyet, mert ki kellett érdemelni az újat, egy régi üzemeltetési sikeres múlttal. Végül is remek választás volt. A HOLCZER Gmbh gyára pedig magasan felülmúlja a JAS-ét. A bizonyíték pedig a nemzetközi sikerekben is meggyőzött. Minden jel arra mutatott, hogy csak ezen autó megszerzésére törekedjünk. Sajnos ki is kellett hagynunk egy évet, de azt hiszem megérte a fáradságot. Már nagyon hiányzik a Rally2. 

Rally2 bajnok párosként nagy-e a nyomás, hogy jó eredmények jöjjenek?
-  Természetesen igen. Valóban mindenki, még a nézők elvárása is az elsők közé esik. Bárkivel beszélek, bíznak a párosunkba. Úgy gondolom, ezt tudjuk is teljesíteni. Minden esetre mindent megteszünk, hogy minden sikerüljön. Azt viszont szeretném elmondani, nem feltétlen itt fog eldőlni a 2017-es bajnoki cím. Taktikázni is fogunk bőven, mert eddig bejött mindig. Nagyon jól fogjuk érezni magunkat akkor is, ha csak végig megyünk. Mert ugye technikai sport lévén minden megeshet bárkivel. És ez a szép ebben a sportban. Ha nem lenne versenytárs, nem is csinálnám az egészet. Ebben az évben igazi sport értéke lesz a helyezéseknek, az biztos. 

Itt külön köszönet illeti a reklám partnereinket!
SPURI Az autó energiaitala, Jégszilánk Kft, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Altrapack Kft. Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft. Boncz Bt., Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft. Racionál Tuning Kft. 

- Hajósi Miklós -

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at SimpleAdserver.AspNetClient.SimpleAdserverClient.GetZoneContent(Int64 zoneId, String contentTemplate, String emptyTemplate)