Berényi László: Óriási harc várható


Berényi László - Pap Tamás
Sztárt Alkot Kft - Opel Adam R2
HELL 23. Miskolc Rally
2017.03.31-04.02.

Interjú Berényi László
rally versenyzővel a HELL 23. Miskolc Rally előtt.

A hétvégén egy vadonatúj
Opel Adam R2-velel állsz rajthoz a HELL 23. Miskolc Rally-n.

 

Idén már tesztelted a
versenyautót, sőt a Szilveszter Rally-n már csapattál is vele. Mit is tudhatunk
róla? Miként sikerült a teszt? 

Igen teszteltünk amennyit
csak tudunk az autóval!

Az autó egy gyári Opel Adam
R2 ebből a típusból nem is adnak el kit-tet, mert szeretne a gyár biztosítani
minden autónál a magas színvonalú összeszerelési minőséget. Az eredményei
önmagáért beszélnek, az utolsó két évben Adam R2 nyerte az ERC bajnokságot.

Azt meg nem tudom megmondani,
hogy a tavalyi  autónk gyorsabb a magyar pályákon vagy ez, de mindenképpen
szerettünk volna lépni egy olyan márka felé ahol kapunk gyári segítséget és egy
friss fejlesztésű autót.

Minden tesztünk jól sikerül,
úgy érzem egyre közelebb vagyok az új technika helyes beállításaihoz.

Mennyivel másabb mint a
korábbi Hondád?

- A legfőbb különbség, hogy
könnyebb 100kg-al, de gyengébb 60 lóerővel.

Érzésre a féktáv és a
kanyarsebessége brutális de a motort nagyon érezni, hogy gyengébb.

Az idén ki fogja neked diktálni
az itinert?

Nincs változás ezen a
poszton! Továbbra is Pap Tomi diktál, mi már régóta dolgozunk jól együtt,
ismeri hogyan működöm, gondolkodom, simán fel tudná írni az itinert egyedül
is úgy, hogy jó legyen nekem. Nem is nagyon tudom elképzelni a versenyzést
nélküle.

 

Prológgal veszi kezdetét
a verseny, ez mennyire jön be neked? Szeretsz-e a nézőknek autózni?

- Szeretem a prológokat,
nagyon fontosak a verseny előtt szerintem, hogy a nézőket kiszolgáljuk ezen a
téren is.

 

Legendás szakaszokon
fogtok autózni. Melyek és miért tetszenek ezekből neked?

- Egyértelműen Mályinka a
verseny legjobb és legfontosabb szakasza. Minden megvan benne ami egy rally
szakaszba kell. Dobálós-szűk út, óriási tempó, lefele felfele.

 

Ez a verseny merőben
eltér az eddig megszokottól. Óriási „verseny távval” nem kis kihívás elé
állítja majd a versenyszerelőket, hogy miként is oldják meg az üzemanyag
kérdést. Ti miképp fogjátok tudni orvosolni azt, hogy célba érjetek a tankban
lévő naftával?

- Nem foglalkoztam meg ezzel
a kérdéssel.

Gondolom a rendező tisztában
van, hogy mennyi a hatótávolsága egy versenyautónak és úgy szervezi az
útvonalat, hogy a tele tank elég legyen.

 

Ez a verseny a 2017-es
rally szezon nyitója. Miképp is szeretnétek szerepelni rajta?

- Nehéz ezt megjósolni ilyen
korán. Annyira megerősödött a mezőny, hogy szerintem az első  5 helyért is
óriási harc lesz. A dobogó legfelső fokáért pedig nagyot kell küzdeni.

Reklám partnereinket segítségét köszönjük!
SPURI Az autó energiaitala, Jégszilánk Kft, VIP-REX habarcs, betontechnológia,
Altrapack Kft. Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft. Boncz Bt.,
Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft. Racionál Tuning Kft. 

- Hajósi Miklós -