Érthetetlen volt ,hogy hogyan csúsztunk meg !

Fábián Dani és Oláh Robi a problémákkal teli Székesfehérvár Rallye után csak egy kellemes autózásra, nagy csatákra és a biztos célba érkezésre vágyott a Baranya Kupán, de sajnos ez csak részben valósult meg. A srácok a Ladájukkal egy megcsúszás után az erdőben kötöttek ki, ahol egy nagy fa állta az útjukat és az is lehet, hogy az öles növény Daniék idei bajnokságának a végére is pontot rakott. Az autó komolyan megsérült, de a csapat sokat dolgozik rajta, hogy még ebben az évadban talpra állítsák a VFTS-t, amire ugyan csekély remény mutatkozik, de ha minden a tervek szerint alakul, akkor még megeshet, hogy Daniékkal – ha Salgótarjánban nem is – Ózdon talán találkozhatunk. Fábián Danival beszélgettünk.

Rallye2.hu: A Székesfehérvár Rallye mondhatni, hogy kalandosra sikerült nektek, ami után két hetetek sem volt rá, hogy a Baranya Kupára fölkészüljetek.

Fábián Dániel: Nem kísérte sok siker a székesfehérvári szereplésünket, mert már az első etapon elektromos problémák jelentkeztek a VFTS-ünknél. Megállt a kocsi, így visszavontattuk a szervizbe, ami után szuperrallyeval folytathattuk a versenyt. A hosszú kőhányási gyorsasági sajnos etap lett így csak két gyorsaságit mehettünk, majd újra az elektronika adta meg magát, emiatt pedig végleg feladtuk a versenyt. Ezt az elektromos hibát kellett orvosolnunk a Baranya Kupáig, amit sikerült is megjavítanunk, köszönet érte a szervizcsapatunknak, illetve a támogatóinknak, hogy ott lehettünk a versenyen. A gátlókon módosítottunk még, ám ezektől eltekintve teljesen tökéletes volt a kocsink, nyugodtan indultunk el a komlói versenyre.

Rallye2.hu: Voltatok már korábban a Baranya Kupán?

Fábián Dániel: Nem, ez volt az első komlói versenyünk, de nagyon jól éreztük magunkat és minden nagyon tetszett, amíg mentünk. Szenzációsak voltak a gyorsaságik is. Nagy dicséret illeti Markó Tibiéket a rendezésért
Rallye2.hu: Milyen volt a versenyetek?

Fábián Dániel: A prológgal kezdtünk és különösen értékeltük, hogy végre lehetett menni utcai gumival is, mert a székesfehérvári prológ az gyakorlatilag szenvedés volt a számunkra. Igyekeztünk kihasználni a lehetőséget arra, hogy szépen, látványosan autózzunk, kiszolgáljuk a közönséget. Ezután jött a szombati nap egyetlen gyorsaságija, a Camping-Árpádtető szakaszon, ahol elsőre azt éreztük, hogy nem autózunk olyan jól, mint, ahogy szeretnénk, de az óra szerencsére mást mutatott. A többiekhez viszonyítva mégis jó volt a teljesítményünk, mert ha az emlékeim nem csalnak, akkor a harmadik helyen mutatkoztunk be a Mecsekben. Azt éreztük, hogy sok maradt benne, de a stopper szerencsére ránk cáfolt.

Rallye2.hu: Vasárnap hat gyorsasági várt volna rátok, de ebből csak négyre jutottatok el.

Fábián Dániel: Amíg mentünk, addig kizárólag arra fektettük a hangsúlyt, hogy fokozatosan gyorsulni tudjunk. Problémánk nem volt, műszaki hiba nem hátráltatott, Bodogán Feriékkel nagy volt az adok-kapok köztünk, jókat meccseltünk. A lassítókkal nem jöttem ki túl jól, mert nem találtam meg a jó féktávokat, amit annak a számlájára írok, hogy a nem túl jól sikerült székesfehérvári szereplésünk előtt utoljára a Miskolc Rallye-n ültünk a versenyautóban. De nagyon élveztük az autózást.

Rallye2.hu: Aztán jött a nap negyedik, a verseny ötödik gyorsaságija, a nyárasvölgyi. Láttuk a videót, de te mondd el inkább, hogy mi is történt pontosan veletek?

Fábián Dániel: A szakasz elején történt az eset, nagyjából egy, vagy maximum másfél kilométert tettünk meg a rajtot követően. Mi is sokszor visszanéztük már a felvételeket és ezek után is csak azt tudom mondani, hogy egy kanyar után teljesen értelmetlen módon lecsúszott a Ladánk hátulja az útról. Mindketten azt éreztük, hogy nincs különösebb baj, ki fog jönni a kocsi a csúszásból és megyünk tovább, de valami megakasztotta a jobb oldalon a VFTS hátulját és lerántott minket az erdőbe. Ott pedig pontosan szemből nekicsapódtunk egy fának, ami keményen meg is állított minket.
Rallye2.hu: Nem éreztétek túl jól magatokat a becsapódás után, de szerencsére nem sérültetek meg komolyan.

Fábián Dániel: Komoly sérülésünk nem lett, ám Robi a mellkasát fájlalta, én pedig a bokámat ütöttem meg, amikor lecsúszott a lábam a gázról.

Rallye2.hu: A kocsi viszont nem úszta meg ennyire jól az ütközést…

Fábián Dániel: Elég csúnyán összetört a Ladánk. A rescue alig tudta kirángatni a fák közül.

Rallye2.hu: Ezek után elkezdtétek árulni.

Fábián Dániel: Igen, de mégis úgy döntöttünk, hogy megjavítjuk. Most ott tartunk, hogy szét van szedve teljesen a nullára. Egy új projektbe kezdtünk, szeretnénk egy új autót építeni ebből a kocsiból. A motorunk nem sérült, a váltóból folyik az olaj, azt elküldtük revízióra, kasztnis munkánk pedig lesz gazdagon. De igyekszünk, hogy minél hamarabb összerakjuk a kocsit, ám most még megtippelni sem tudnám, hogy mikor leszünk készen a munkákkal. Van mire néznie a szerviznek…

Rallye2.hu: Ebből ítélve a Salgó Rallye-n ti biztosan nem lesztek ott a pályán.
Fábián Dániel: Sajnos ez így van, 100 %, hogy nem tudunk Salgótarjánban rajthoz állni.

Rallye2.hu: A bajnokságból már csak az Ózd Rallye marad majd, október végén. Van rá esély, hogy ott legyetek az évad záró futamán?

Fábián Dániel: Egy halvány esélyt, reményt látok rá, hogy ott lehetünk. Részemről megvan a szándék, én nagyon szeretnék menni, mert bízunk benne, hogy jó gyorsaságik lesznek, mi pedig szeretjük az Ózd környéki pályákat és az sem egy elvetendő dolog, hogy relatíve közel lenne hozzánk a verseny helyszíne. Kevés rá az esély, de rajta leszünk, hogy ott legyünk a versenyen. Majd meglátjuk… Drukkoljatok nekünk! 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

 Sörpark kft
 D-profil, D-transz
 LLRacing