Bronzérem az FRT.HU Kupán

Kovács Sanyi gyulai autóversenyző, egy nem mindennapi teljesítménnyel lett harmadik egy igen erős mezőnyben az FRT.HU Kupán. Heten indultak a kategóriájukban, két edzőkör és négy mért futam várt rájuk.

- Június 18-án került megrendezésre az FRT Rallye soron következő versenye a kiskunlacházi repülőtéren. A mezőnyben voltak a kocsimnál erősebb versenyautók is, ezért még inkább motivált voltam, hogy a dobogón végezzek és minél kevesebb autó legyen az összesítésben előttem.



A két edzőkör mire is elég ilyenkor?

- Mint minden megmérettetésre, erre is sokat készültem. Az aktuális
pályáról a versenyek előtt egy héttel kapunk információkat, illetve a
nyomvonalról rajzot. Ezek alapján van idő memorizálni és kielemezni a pálya
minden részét, a hosszú egyenes szakaszokat, a visszafordítókat és a
kanyarkombinációkat is elméletben. Van lehetőségünk összehasonlítani a
pályarajzokat az elmúlt versenyeken használtakkal. Két egyforma nyomvonal
nincs, minden megmérettetésen más a kialakítás, de hasonló részek lehetnek.

Az első körön a már elméletben memorizált nyomvonalat a
gyakorlatban is jól megvizsgáltam, megnéztem a furfangos részeket is. Ilyenkor
nem a határon autózás a lényeg, hanem a pályabejárás. A második körben a
bonyolultabb kanyarkombinációkat csiszoltam, hogy minél nagyobb tempóval tudjam
teljesíteni és hibátlanul. Így utólag visszagondolva, ezt szépen sikerült
megvalósítanom a mért futamaimban.

Az első három körödben az időeredményed tekintetében egy tized
másodperc különbség volt csupán csak. Miként tudtál ilyen precízen autózni?
Egyébként ezért külön Gratulálok neked.

- Nagyon szépen Köszönöm az elismerő szavakat! 

Úgy érzem, hogy az első három körömben megtaláltam egy olyan
kompromisszumos megoldást, ami azt eredményezte, hogy gyors is voltam és
hibátlanul is végig tudtam menni. Nem volt megcsúszásom, terelőkhöz való
hozzáérésem, vagy  pályaelhagyásom. 

A negyedik körödben viszont, mintha vért ittál volna 2,5
másodperrel mentél  jobb
időt az előzőekhez képest.

- A negyedik mért körig a harmadik helyen álltam, de a közvetlen
mögöttem álló versenyző szorosan a nyomomban volt. Következett a mindent
eldöntő negyedik bemenet, ahol az addigi legjobb köridőmhöz képest két és fél
másodpercet javítottam, ez annak volt köszönhető, hogy tényleg élvezetből
autóztam és bevállaltam a pálya egyes részein, főleg a bonyolultabb
kanyarkombinációkban a még nagyobb sebességet. Ezeken a részeken már
 végig határon mentem. A mögöttem álló versenyzőtársnak viszont rosszul
jött ki a lépés és több másodpercet rontva maradt a negyedik helyen.  

Állítottatok a kocsin, másik gumival mentél vagy más csodaszert
vetettetekbe a csapatoddal, hogy ennyit gyorsultál?

 A körönkénti apró időfaragásaim abból is adódtak, hogy az
első bemenethez képest állítottunk a guminyomásaimon, ezáltal az autóm még
kezelhetőbb volt a tempós kanyarokban és a kigyorsításokban is egyaránt. Az utolsó
bemenet előtt átbeszéltük a Csapatommal, hogy vezetéstechnikailag egy-egy
kanyarkombinációban hogyan tudnék még gyorsabb lenni.

Összességében, miként értékeled ezt a bronzérmet érő versenyt?

- A 2016-2017-es szezonban már nem az eddig megszokott versenyautókkal
indulok a Kupasorozatban (Kupás Opel Astra és Opel Tigra), hanem egy Ford
Pumával, amely a versenyzői múltját tekintve sem hétköznapinak mondható
eredményekkel van felvértezve. Jelenleg a harmadik sikeres versenyt
teljesítettem vele az FRT Rallye-n, az előző kettőben is közel voltam a
dobogóhoz. Úgy gondolom, hogy az összeszokás és a határok megtalálása
folyamatosan működik, ezáltal jobbnál-jobb helyezéseket tudok elérni vele. Nagy
örömmel tölt el, hogy a harmadik versenyünkön sikerült a dobogó harmadik fokára
felállnom úgy, hogy hatalmas csatát vívtunk a kategóriatársakkal. Szeretem az
ilyen eseménydús megmérettetéseket. A célom az a bajnokságban, hogy  
versenyről versenyre minél többször a dobogón álljak és ennek érdekében mindent
megteszünk.

Legközelebb hol találkozhatnak veled a szurkolók?

- A Július 16-án szombaton ismét megrendezésre kerülő FRT Rallye
Kupasorozat következő versenyén fogok indulni, a kiskunlacházi
repülőtéren. 

Minden érdeklődőt sok szeretettel várunk! 

Fő Támogatóim
a Mogul Racing Team és Fekete László, akik biztosítják számomra a jobbnál-jobb
lehetőségeket az autóversenyzéshez és megfelelő szakmai tanácsokkal látnak el.

A Nivo
Motorsport Kft, ezen belül is Iványi Norbert és Sovák Imre, akik rendelkezésre
bocsájtják a megfelelő műszaki hátteret a versenyekre és nincs számukra
megoldhatatlan műszaki probléma, amit rövid időn belül meg ne tudnának oldani
szakszerűen. 

Köszönöm az
Interjút! 

- Hajósi
Miklós -
www.hajoka.hu