Búcsú a Fabia S2000-től...

Puskádiék utolsó futama volt a Mecsek rally  a Skoda Fabia S2000-el.

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna számára a Mecsek Rallye nem csupán az évad búcsúztatását jelentette. Elköszöntek egyúttal az elmúlt négy évben Őket hűen, szinte hiba nélkül szolgáló Skoda Fabia Super 2000-es versenyautótól is, amely idén búcsúzóul két versenysorozatban, a Mitropa Rally Cup, valamint a Central Europe Zone (CEZ) éves összesítésében is dobogós helyezéssel ajándékozta meg versenyzőit.

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzői, Puskádi János és Gódor Barna a Mecsek Rallye-n hazai környezetben, hazai közönség előtt „helyezte fel az i-re a pontot”. Ami biztos, hogy a CEZ értékelés „Class 2” negyedik helyén értek célba a hétvégén, ami megerősítette a korábban már megszerzett dobogós pozíciót. Mivel a végeredmény még nem hivatalos, ezért még nem közölhetjük az érem színét, de erre már nem kell sokat várni.

Ami viszont biztos, hogy utoljára „zúgatták” a Fabia Super 2000-es motorját, utoljára élvezhették kedvenc játékszerük minden rezdülését, mindezt a Mecsek gyönyörű és megunhatatlan rallye pályáin. Bár az időjárási és útviszonyok nem minden percet tettek kellemessé, hiszen mintegy tíz éve mutatta ennyire zord arcát a Pécs környéki futam a szakaszokon tapasztalható körülmények tekintetében, bár az akkorival ellentétben hó ezúttal nem borította a tájat.

Volt viszont nem kevés víz, sár és időnként köd is. Ráadásul sokszor teljesen váratlanul és kiszámíthatatlanul. Minden sokkal egyszerűbb, ha például folyamatosan szakad az eső, de a Mecsekben már megszokhattuk, hogy váratlanul érkezik az égi áldás. E sorok írója is tapasztalta már többször is, legutóbb éppen két éve, hogy milyen érzés száraz aszfaltra való abroncsokkal szakadó esőben közlekedni, lekorcsolyázni mondjuk Orfűtől Árpádtetőig a kopott, foltos, helyenként fényes aszfaltburkolaton.

Persze az sem öröm, ha esőgumival kell az időközben felszáradt pályán autózni, mivel ilyenkor szinte elolvad a futófelület és megfizethetetlen élmény, mikor úgy érzi az ember, hogy háttal fog érkezni minden kanyarba. A két keskeny erdei gyors, Pécsvárad és Trefort-puszta különösen kegyetlen volt a mezőnnyel és a szombati nap utolsó szakaszán talán tíznél több árokban lévő összetört versenyautó intette némi óvatosságra a pilótákat, kit jobban, kit kevésbé. Akik itt köszöntek el egy jó eredménytől, vagy versenyautójuk karcmentességétől azok biztosan megkérdőjelezik ennek a szakasznak az értelmét az első nap végén.

A Puskádi – Gódor páros ilyen körülmények között, többé-kevésbé még el is találta az ideális gumi-összeállítást, azonban a pilóta önkritikusan megfogalmazta, hogy ezen a hétvégén viszont nem igen találta meg a ritmust. Az vesse rá az első követ, aki fesztelenül versenyzett volna egy ilyen nehéz körülményeket felvonultató futamon, ahol mindenképp célba kell vinni az autót. Nemcsak az év végi eredmény miatt, hanem azért is, hogy a Fabia leendő új tulajdonosának is ugyanilyen finoman csukódjanak az ajtók, „fussanak az élek”.

A Fabia végül karcmentes maradt a viszontagságos első napon és bár a ritmust kevésbé sikerült elkapni, akkor legalább legyen egy kis látvány! Jani talán a szokásosnál picit többször nyúlt a kézifékhez, aminek valószínűleg a nézők is jobban örültek, de valódi élményautózást igazából csak a második nap jelentett. Még vasárnap is jelentősen vizes volt helyenként a pálya, csak a legutolsó szakasz volt szinte teljesen száraz. Jani itt még utoljára megtapasztalhatta a Super 2000-es Skoda már megszokott erényeit.

A vasárnapi célba érkezés egy élményekkel és eredményekkel teli szép korszak vége, de egy izgalmas új időszak kezdete a Puskádi – Gódor páros és az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY életében. Az autóról hamarosan lekerül a már jellegzetes EUROSOL – dekoráció, a motor pedig elindul a Skoda Motorsporthoz egy teljes felújításra. A hófehér Fabia eközben hasonlóan Juho Hanninen 2011-es világbajnoki győzelmét követően minden ízében megújul és várja új gazdáját.

Janiék számára biztosan nem lesz érzelemmentes a búcsú pillanata, hiszen egyik korábbi versenyautó sem adott ennyi élményt és örömet, mindezt úgy, hogy az eltelt négy év alatt egyetlen egyszer sem kellett műszaki hiba miatt félre állni a pálya szélére.

Csökő Zoltán

 

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek és Támogatóinak, hogy lehetővé teszik a csapat számára a csodálatos helyszíneken zajló nemzetközi versenyeken való részvételt.