Kovács Sanyi: Jobb láb a gázon, a bal meg a jobbon!

Interjú Kovács Sanyival.

A hétvégén újra megméretkőzöl a Kiskunlacházi FRT.HU kupán a sporttársak ellen.

- Igen, ez így igaz! Nagyon várom már az FRT- Kupasorozat ezen a hétvégén megrendezendő versenyét.



Nem lesz hűvös, az biztos, és a gumik is jól fognak tapadni, állhatsz a gázon.

- Igazi forróságot jósolnak erre a hétvégére, így a gumimelegítésre nem kell a pályán sok időt fordítanom. A tapadás hamar meg fog jönni. A nyárnak ez az előnye megvan a többi évszakhoz képest.

Az előző versenyt a dobogón végezted, most sem adod alább ha jól sejtem.

- A legutóbbi FRT-n a dobogó harmadik fokát szereztem meg, néhány másodpercre maradtam le a második helyről. A mostani versenyen a célom a dobogó legfelsőbb foka. 

Mi az ,amit még tartogatsz a tarsolyodban, mivel tudod még meglepni a csapatodat, a jobb eredmény elérése érdekében.

- Igyekszem, amennyire csak lehet, még jobban határon autózni és a vezetési technikámat a maximálisra fejleszteni, amivel másodperceket tudok javulni. 

A Formulás autós tesztjeid, gondolom erőt és tudást adtak számodra, a további autósportos életeddel kapcsolatban.

- Igen, teljes mértékben így van, meghatározó szerepet játszik a további autóversenyzős karrierem szempontjából. A Formula autós tesztjeim után volt közvetlenül az előző FRT versenyem. Az eredményeimen meg is látszódott, ez alatt értem a magamhoz képest való fejlődésemet és a dobogós helyezésemet. Egyre jobban érzem és feszegetem a határaimat. 

Ha visszagondolsz az eddig FRT-s futamaidra, melyik futam és miért volt a kedvenced?

- Ez nagyon jó kérdés. Úgy gondolom, minden verseny emlékezetes valamilyen szempontból. Ha csak egyet kell kiemelnem, az a legutóbbi versenyem, amikor éppen lecsúsztam a dobogó második fokáról. A Formulás tesztek óta sokkal bátrabb vagyok és több veszélyhelyzetet bevállalok a pályán. A két-két bemelegítő körünket kihasználtuk, hogy a pálya nyomvonalát még inkább memorizáljuk. Következett az első mért kör. Magamhoz képest jó alapidőt sikerült autóznom. Igyekeztem a magam és az autóm határait is feszegetni. Éreztem, hogy van még bennem bőven tartalék, amit a következőkben elő kell hoznom magamból. A második és a harmadik bemenetnél sikerült is olyan szinten, hogy csak pár másodpercre voltam a második helyen lévő BMW-től. Következett az utolsó mért kör, ahol mindent megtettem annak érdekében, hogy a dobogón még feljebb tudjak jutni. A pálya háromnegyedéig nagyon jól, hibátlanul mentem. A céltól nem messze az egyik akadályt elhagyva megcsúszott a kocsim hátulja a pálya szélén lévő poron, próbáltam menteni, de a nagy tempó miatt nem tudtam korrigálni, túlcsúszott a holt ponton és kimentem a fűre. Hamar visszajöttem a pályára és tovább mentem, viszont emiatt nem sikerült lefaragnom az időt.

A kilátogató szurkolóknak mit üzensz?

- Van egy mottóm, amit minden futamon alkalmazok, ahogy a mostani versenyemen is. "!!! " 

Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.

Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.


Köszönöm az Interjút!

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu