Abszolút hetedik hely a veszprémi túlélőversenyről!

Július második hétvégéjén ismét bebizonyosodott, hogy a Veszprém Rallye az Országos Rallye Bajnokság legnehezebb, embert és technikát a legjobban igénybe vevő futam. Persze tudta ezt a Full-Gas Motorsport Egyesület kettőse, Spiztmüller Csaba és Bazsó Attila, de rendkívüli meleg mellett a Veszprém környéki szakaszok is jó alaposan próbára tették a párost és az EVO X-es Mitsubishi Lancert.


Spiztmüller Csaba:

Az első nap abszolút irányításunk alatt állt az egész verseny. Annak
ellenére, hogy azt ígértem, nem fogunk taktikázni, mégis ezt tettük.
Feláldoztuk az első napot, nem mentünk 100 %-on. Egy picit tartottunk attól,
hogy megsérül az autó futóműve, vagy, hogy defektet kapunk, ezért kicsit
taktikusabban kezdtünk. Az ötödik hely környékén akartam lenni az első nap
végén. Attól nem előrébb, de figyeltük az időket és nem volt nagy a
lemaradásunk. Tudtuk, hogy kivel tudunk majd másnap versenyezni és kivel nem. Sikerült
azt a helyet (6.), azzal az időkülönbséggel (19 másodperc) megszerezni, amire
számítottunk. Rendkívül boldog voltam, mert a második gyorson egy picit jobban
nyomtam és abszolút azt az időt hoztam, amit gondoltam, úgy éreztem, hogy
teljesen kontroll alatt tartom a versenyünket.

Minden nagyon szép volt és jó, de másnap reggel azonnal felborult
minden, amit addig felépítettünk. Az első Kislődön, a gyorsasági felénél kaptunk
egy jobb hátsó defektet, ez a lehető legrosszabbkor jött. Úgy döntöttünk, hogy
nem állunk meg kicserélni a kereket, mert az hatalmas időveszteséggel járt
volna, inkább lejöttünk defektes kerékkel az első szakaszról. Nyílván ennek
azért vannak hátulütői. Mikor az abroncs szétszakad, folyamatosan tépi le az
autó elemeit, sérülhetnek a fékcsövek, a fékek, a futómű. Viszonylag jól
megúsztuk, mert az EVO X-ben a hajtásszivattyú jobb hátul van, hál’ Istennek
sem azt nem rázta le, se annak a vezetékeit, csatlakozóit. De bármennyire is
vigyáztam a Mitsubishire, a futómű megsérült, elment a geometriánk és a második
gyorsaságin, Hegyesden ennek óriási jelentősége lett volna. Az egy nagyon gyors
pálya, csúszós, ott a tempós kanyarokban sok függ attól, hogy milyen jó a futómű
geometriád, és hogy van beállítva a balansza az autónak. Ezért Hegyesdet is
végig kellett szenvednünk, nagyon sok időt vesztettünk rajta, a harmadikon
szintén, ott sem tudtuk azt autózni, amit tudunk. Gyakorlatilag azzal az egy
defekttel megpecsételtük a sorsunkat.

Természetesen az egyik probléma vonzza maga után a másikat. Megsérült a futómű,
mert defekttel mentünk és a futómű hibából adódóan megsérülhetett a hátsó
differenciálmű felfogatása is, ami a későbbiekben leszakadt. Ez az utolsó
előtti gyorsaságin történ, igaz addigra a szervizben a fiuk megcsinálták az
autót, a körülményekhez képest elég jól működött a Mitsubishi. A második körben
elkaptuk a fonalat, jól jöttünk Kislődön és Hegyesden is. Megnéztük, meddig
tudunk feljönni a 16. helyről. Hoztuk azt, amit kiterveltünk, túl sok rizikót
nem vállaltunk, de ez a difileszakadás nagyon nem hiányzott. Az utolsó szakasz
teljesen kérdésessé vált, hogy egyáltalán végig tudunk-e rajta jönni. Két
spaniferrel felkötöttük a hátsó difit, hogy legalább ne szakadjon le, ne
hagyjuk el és ne verjen szét mindent. Persze a legkeményebb szakasz, Hajmáskér
volt hátra és így még a power stage, pontokért sem tudtunk megküzdeni, de
hatalmas szerencsénk volt, mert az autó kibírta és be tudtuk hozni a célba! A
mostani Veszprém Rallye egy túlélő, megbízhatósági verseny volt számunkra, igaz
ez a rally alapja. Sikerült megszereznünk a hetedik helyet, amit teljesen vert
helyzetből hoztunk vissza, úgyhogy a futam vége egész jól alakult számunkra azt
kell, mondjam.

Számomra a hétvége legnagyobb pozitívuma a csapat és az, ahogy ez a sok
gond összekovácsolt minket a versenyen. 
Sokan nem tudják, de a mi együttesünk egy új csapat, ebben a formában
idén, pár hónapja dolgozunk együtt. Rendkívül jól dolgozott mindenki
Veszprémben, az idei évben ez volt az első olyan verseny, amikor azt mondhatom -
függetlenül attól, hogy az eredmény nem azt igazolja -, hogy nagyon jók vagyunk
együtt, nagyon jól tudunk csapatként együtt dolgozni. Ahhoz, hogy sikeresek
lehessünk, annak ez az alapköve. A rallye egy óriási csapatmunka és itt most
minden a helyén volt!

Köszönjük a partnereinknek: Tom Market Kft.,
Still Partner LLC, MSB Zrt., BOBO Kft., Metsys Kft., ER-ONE Kft., Tachográf
Control Kft., LGAqua Kft., Jánosik és Társa Kft., Balogh Autóházak Kft., Kompak
Trans Hungary Kft., Laczkogumi.hu, Enesco Pro Kft., Pannónia Nyomda KFt.,
Hoge.hu, Balogh Autó – Euroszervíz Kft., Dokument Depo., FuvInfo Kft., Origo
Pack Kft., GORDIUSZ Prima Gépipari Kft., Valkyr Capital, IPPON Energy., EGK.,
Vámosi Autójavító, Zsomboly Kft., PENTASZER 2000 Kft., INFOCAFE.hu, Espresso
Perfetto, SUARIO Kft., LS Épületautómatika Kft., Logistic Europek Kft., DRAVIT
Hungary, Balogh Kárjavítási Központ Kft., Kristály Tervező, Szolgáltató és
Kereskedelmi Kft., GAMMA-7 Bt., EGO Production, Hoge Orvosi Műszer Kft.