Füge Krisztián: Tapasztalataim óvatosabbá tesznek!

A jövő hét végén A Salzburgringen öltöd fel a verseny overált.

Még szinte ki sem hűlt a a Suzuki Swift 1.6 Sportod motorja, hisz a Slovakiaringen versenyeztél vele.



Milyen volt a Pole
pozícióból indulni?

- A Pole pozícióból mindig izgalmas indulni. Nagy kihívást
jelent ha gyorsabb pilóták vannak mögötted. Nagyon észnél kell lenni, mivel
egyetlen hiba is végzetes lehet. Elég csak egyszer rosszul helyezkedni és máris
2-3 pozíciót hátra eshetsz. Az embernek tisztában kell lennie az
erőviszonyokkal. Néha még az is benne van a pakliban hogy ha túl gyors az
ellenfél hogy elengeded és megpróbálsz elszökni a többiek elől és később
támadsz csak.
A támadást fontos jól átgondolni mert ha csata van belassulunk így még többen
szállhatnak be a buliba ami nem egy előnyös dolog.

A Salzburgringen
milyen bajnokság keretein belül indulsz most?

- A Swift Cup Europe bajnokságában. Két kategóriában vagyok
pontozva az abszolútban és a Magyarban. A Swift Cup Europe mezőnye már
nemzetközi ugyanis osztrákokkal is versenyzünk.

Ha jól emlékszem, itt
már korábban versenyeztél. Milyen emlékeid vannak erről a pályáról?

- A Salzburgringet nevezhetném a kategória mumusának is. Itt
elég komoly balesetek történtek pályafutásom alatt, pedig nem olyan rég óta
versenyzek. Tavaly én is egy baleset részese voltam, ami miatt két kör után
egyik versenyt se tudtam befejezni műszaki hiba miatt. Ugyanakkor ez egy
veszélyes pálya mivel kevés a kanyar benne és nagy a tempó. Van egy hosszú
nyújtott kanyar amit szinte fékezés nélkül veszünk be, csak hogy előtte egy a
célegyenesnél hosszabb, "teligázos" szakasz van. Eddig minden
alkalommal sikerült megforognom abban a kanyarban. Ez az egyik legveszélyesebb
szakasz.

Ha már indultál itt
korábban, ez jelent-e előnyt a mostani versenyeddel kapcsolatban?

- Tapasztalati előnyt biztosan jelent, illetve műszaki előnyt is
annak aki járt már itt az 1.6-al. Nekem csak tapasztalati előnyöm van de csak
az újoncokkal szemben. Illetve a tapasztalataim óvatosabbá tesznek mivel
tisztában vagyok a pálya veszélyeivel.

A Salzburgring nem egy
lassú pálya, miként tudod visszahűteni a gumit és a fékeket, ha tövig kell
nyomnod a gázt?

- Versenyen nagyon fontos spórolni a gumikkal. Ezt úgy lehet
megtenni hogy nem csatázunk, nem erőszakoljuk a gumikat. Csata közben jobban
terheljük az autót hiszen nagy tempóval próbálunk nem az ideális íven menni
mivel vagy kívülre vagy belülre szorulunk.
A kanyarsebesség csökkentése is segít a problémánkon azonban ezt csak edzésen
illetve időmérőn érdemes alkalmazni. A fékhűtésre igazán alkalmas megoldás
nincs versenyen. Maximum a végén a hűtő kör amikor abszolút nem fékezünk.

Végezetül, azon kívül,
hogy sikeres versenyt kívánsz magadnak, mit is fűzöl még az eddigi
mondandódhoz?

- Remélem idén megússzuk baleset nélkül, annak ellenére hogy a
veszély elég erősen fenn áll hogy nem...

 

Köszönjük a támogatóink segítségét: CarColor Kft., AC 2000
Járműfényezés, AC 2000 TRUCK RENTAL, Tokyo Restaurant, Magyar Vöröskereszt
Budairégió, IMPA Contemporary Ideas, SBMO.HU.

 

Fotó: Murányi Gábor.
SpeedLight Photo Agency

 

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu