Egy jó hétvégét teljesítettünk a Red Bull Ringen!

Beszélgetés Volentér Balázzsal.

Május 22-23-án részt vettél a Red Bull Ringen, az Autós gyorsasági szakág soron következő - WNS - Mogul Racing TEAM - Nivo Motorsport együttműködése alatt egy Formula Renault 2.0 -al - versenyén.


Mesélnél a kinti versenyről?

- Csütörtökön délben érkeztünk meg a pályára. Ekkor
még nedves volt az aszfalt, ezért úgy döntöttünk, hogy várunk még egy picit az
első etappal. Végül csütörtökön három száraz pályás edzésen vettem részt. Ezek
kiválóan sikerültek, és hamarosan már a többiekhez hasonló időket futottam.
- Pénteken már nem volt hozzánk túl kegyes az
időjárás, ugyanis elkezdett esni az eső. Kíváncsian vártam, hogy mit tartogat
majd számomra a nedves pályás kvalifikáció, mivel korábban soha előtte nem
mentem még vizes pályán. Az időmérő remekül alakult a számunkra, és végül az
abszolút 11 (27 fős mezőnyből), míg a magyar abszolút értékelés 2. helyét
sikerült megszereznem (halkan jegyzem meg, a velünk együtt versenyző Mick
Schumacher és Harrison Newey az 5., valamint a 10. rajtkockát szerezték meg.
Sajnos azonban így sem vagyok elégedett az időmérős teljesítményemmel, mivel az
utolsó körben túlvállaltam magam az egyik kanyar bejáratánál, így az autó
hátulja elúszott és megforogtam… pedig ebben a körömben rengeteget tudtam volna
javítani.
- Szombaton az időjárási körülmények még
rosszabbra fordultak. A folyamatos esőzéseknek köszönhetően a pályán több
vízátfolyás is megjelent, és a látótávolság is igen csak leredukálódott a többi
autó által felvert vízfüggöny miatt (kb olyan 5-10 méterig láttunk magunk elé).
A mezőnyt végül elrajtolták, de ami ezután következett, az egy igazi rémálom
volt… Sajnos az első körben egy vízátfolyás miatt megforogtam, de tudtam
folytatni a versenyt, így végül a saját kategóriám 3. helyén fejeztem be a
Safety Car mögött leintett versenyt.
- Vasárnap egy újabb időmérő, és a záró verseny
várt ránk. Mivel az eső szombat este elállt, a pálya is elkezdett felszáradni…
Szerencsétlenségünkre a mi kvalifikációnkat a legrosszabbra időzítették. Az
aszfalt épp egy köztes állapotban volt (sem száraz, sem vizes), így a mezőny is
2 részre szakadt, voltak akik slick gumival kezdték meg az időmérőt. Voltak,
akik esőgumival. Mi az utóbbit választottuk, majd a végén váltottunk slickre,
de nem igazán tudtam megmelegíteni, ráadásul 1-2 sárga zászlós fázis is
akadályozott, így végül a leggyorsabb körömet még vizes gumival futottam. A
versenyt egy új beállítással kezdtük meg, melynek köszönhetően végül egy újabb
kategória 3. helyet sikerült szereznem.

Miként élted
meg életed első Red Bull Ringi futamát?

- Pozitívan. Voltak ugyan kevésbé jó
pillanataink (gondolok itt az első versenyre, vagy a 2. időmérőre), de
összességében, úgy gondolom, hogy egy jó hétvégét teljesítettünk. Úgy jöttünk
ide, hogy sem a pályát, sem pedig a vizes körülményeket nem ismertem még. Végül
azonban mind a kettőhöz hamar hozzászoktam és jó eredményekkel távoztam. Ezeken
kívül pedig egy új pályával bővült a kedvencek listája!

Legközelebb, hol állsz rajthoz, illetve tesztelsz-e valamikor a következő
futam előtt.

- Legközelebb Június 19-21-én állok rajthoz a KZ2-es (gokart)
Közép-Kelet-Európa Bajnokság keretein belül megrendezésre kerülő kecskeméti
versenyen. Ezt követően pedig majd csak júliusban pattanok újra forma autóba,
amikor is a Pannónia ringen veszünk majd részt a következő Magyar Autós
Gyorsasági Bajnokság futamán.

 

Köszönöm
a támogatóim segítségét!

SimHouse Szimulátortechnikai Kft., OXXO Energy Drink, P1 Cam, Gokartring.

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu

Fotók: Kollár Attila