Kovács Sanyi: Az autóm nagyon kezes volt

Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.

A 2015-2016-os FRT.HU kupasorozat I. fordulója után vagy csapatoddal.

Turák Lacival felváltva szálltatok harcba az idő és a kategóriatársaitok ellen.
- Igen, ez így igaz. Nagyon vártuk már, hogy elkezdődjön a 2015-2016-os szezon. Új idény, sok-sok új kihívásokkal. 



Mind a ketten az Opel Tigra volánja mögött róttuk a köröket
felváltva. Az időjárás megfelelő volt számunkra. A pálya sokkal nehezebb és
technikásabb volt, mint az eddigi megmérettetéseken. Nagyon erős volt a mezőny
is.  Minden adott volt egy tartalmas versenyhez.

Két
edzőkör és négy mért futam várt rátok. Miként segítettétek egymást a
szabadedzésen?

- Fejenként két-két edzőkörünk volt. Megbeszéltük az elején, hogy felváltva
megyünk végig úgy, hogy mind a ketten bent ülünk a versenyautóban. Megnézzük,
hogy ki hogyan teljesíti az akadályokat, utána pedig kielemeztük mind a
kettőnknek a köreit. Navigátorként több hasznos információt tudtunk mondani
egymásnak belülről, hogy mit lehet még jobban csinálni. Az edzőköreim
alkalmával feszegettem teljesen a határaimat, mivel itt nincs időmérés és nincs
idővesztés sem, ha megcsúszok vagy kicsúszok a pályáról.

Következett
a négy mért kör számodra, ahol nagyon jól szerepeltél.  Miként is
abszolváltad ilyen jól a futamaidat?

- A verseny előtti napokban tanulmányoztam és memorizáltam a pálya nyomvonalát,
átgondoltam, hogy az adott részeket miként is fogom teljesíteni, hogy a legjobb
legyen. Mielőtt megkezdtük volna az edzőköröket, Lacival bejártuk gyalog a
pálya vonalvezetését is, hogy a valóságban is tiszta képet kapjunk arról,
amiket már a pályaképen láttunk. A mért körökre már letisztultak bennem
teljesen a technikai dolgok és már csak a helyes kivitelezésre kellett
törekednem. Az autóm nagyon kezes volt, a gumiválasztásunk is megfelelő volt,
körről-körre sikerült egyre jobb időket mennem. Voltak látványos megcsúszásaim,
de megfelelően korrigáltam. Fejben teljesen ott voltam.  A négy mért köröm
mind egy másodpercen belül voltak. A bemenetek közötti szünetekben a Csapat
Főnököm látott el hasznos versenyzői tanácsokkal. 

Úgy érzem, hogy a Kupasorozat nyitó versenye nagyon jól
sikerült számomra. A hatodik helyen végeztem. A verseny végén a Csapat Főnököm
és a Csapatom is nagyon meg volt velem elégedve és nagyon megdicsértek a
teljesítményemért. 

Az
Opel Tigrával álltál most rajthoz, viszont eddig az Astrával mentél. Nehéz volt
átszoknod?
-
Nagyon szeretem mind a két versenyautót. A tavalyi évben többet vezettem az
Astrá-t, mint a Tigrá-t, viszont mind a kettő kezelhetőségét, viselkedését már
megszoktam. Az autók felépítésileg és technikailag is hasonlóak, így nem
okozott problémát a változatosság. 

Legközelebb
hol találkozhatunk veled?
-
Április 23-án a Birizdo Kart két órás Gokartversenyén veszek részt Turák Laci
Csapattársammal, Kecskeméten. 

Május 9-én FRT- Kupa és Birizdo Kart Cup 3. forduló. Sajnos
a két verseny, napra pontosan egybe esik, viszont a gokartverseny késő délután
kezdődik. Abban az esetben, ha időben befejeződik az FRT Kiskunlacházán, akkor
éppen oda tudok érni a másik versenyre is. Bízom benne, hogy technikailag össze
fog jönni, nagyon szeretnék ott lenni mind a két helyen.

Május 23-án a Birizdo Kart négy órás gokartversenyén is
részt veszek. 

Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve
a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több
lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a
sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.


Köszönöm az Interjút!

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu