Még gombócból is sok lett volna…

Solid Racing Team – 10. Eger Rallye, 2015. március 27-29.

Merencsics Árpád – Kapcsos Tamás, Suzuki Swift GTi

Ennyi meglepetésben talán még gyerekként sem volt része Merencsics Árpádnak, mint idén, a 10. Eger Rallyen. Ráadásul sajnos csak kellemetlenségek érték, amik állandóan nehézséget gördítettek a szezonnyitón való szereplése elé. 


A
nagyatádi pilótának az utolsó pillanatban még navigátor után kellett
keresgélnie, majd technikai probléma akadályozta menetelését. Segítőjével,
Kapcsos Tamással az első versenynapot a H1 kategória 2., és az abszolút
értékelés 4. pozíciójában zárták, ám a másnapot nullázniuk kellett a váltó
meghibásodása miatt.

Merencsics
Árpád:
Nehezen indult számunkra a versenyhétvége. A pályabejárás
során rosszul lett a navigátorom, és sokáig úgy is nézett ki, hogy nem tudja
vállalni a futamot. Az utolsó pillanatban ki kellett találnunk egy B tervet,
kerítenünk kellett valahonnan egy mitfahrert. Herczeg Szabolcs sietett a
segítségemre, akinek minden felszerelése megvolt és szabad is volt a hétvégére.
Szabi rögtön kocsiba is ült, hogy minél előbb felérjen hozzánk, Egerbe, ám még
a technikai átvétel előtt kipróbáltattuk vele a kocsit – magassága lévén –
nem-e lesz kicsi számára. Ahogy beült az ülésbe, a haja súrolta a bukócsövet,
sisakkal együtt már csak úgy fért volna el, ha elfekszik, ám ekkor kb. 8-10 centiméter
hely lett volna a dereka és az ülés között. Ennek fényében úgy döntöttünk, hogy
nem tesszük kockára a testi épségét. Tomi egészsége eközben javult,
gyógyszerekkel igyekeztük rendbe tenni a közérzetét, így folytatni tudta velem
a pályák felírását, majd pénteken a rajtceremóniára is el tudott kísérni.

Szombaton 8 gyorsasági szakaszt kellett teljesítenünk, és
az időeredményeink igazán biztatóak voltak. Tomival megtaláltuk a ritmust, ám
az első kör végén megint elkezdett rendetlenkedni a gyomra. A bajt szerencsére
sikerült megelőzni, bár emiatt azért néhány apróbb hibát elkövettünk, hiszen
próbáltunk figyelni arra is, hogy az egészségi állapota ne romoljon tovább.
Végül sikeresen abszolváltuk a szakaszokat, s ahogy legurultunk a 8. gyorsról,
egy stop táblánál megadta magát a váltó. Gyorsan aláfeküdtem, megnéztem, nem
szakadt-e le valami alkatrész, de semmi látható probléma nem volt. Addig
feszegettem a váltót, amíg találtam sebességet, és így le tudtunk menni a
pályáról a szervizbe, majd be tudtunk állni az éjszakai parc fermébe.

Amíg vártunk az első nap hivatalos végeredményére és a parc
fermé feloldására, elkezdtem váltó után érdeklődni, keresni, hogy cserélni
tudjuk az alkatrészt, és teljes harci díszben tudjunk másnap rajthoz állni. Kazincbarcikáról
hozták meg az elemet még aznap este azzal az ígérettel, hogy biztosan passzolni
fog a versenygépünkbe – ám ahogy szétszedtük a kocsit, szomorúan konstatáltuk,
hogy nem illik bele. Este 11-kor még felhívtam azt a szakembert, aki a motort
készítette a Suzukiba, neki volt megfelelő váltója, ám több mint 150
kilométernyire Egertől. A helyzetet értékelve – éjszakai szervizelés,
óra-átállítás, pár óra alvás – arra jutottunk, hogy nullázzuk a második
versenynapot.

Sok idegeskedés, probléma tarkította tehát a
szezonnyitónkat, de ettől függetlenül elégedett vagyok a pályán nyújtott
teljesítményünkkel. Az első versenynapot az abszolút 4., valamint a H1
kategória 2. pozíciójában zártuk. A csalódottságom egyedül csak azért van meg,
mert vasárnap nem tudtam rajthoz állni. De nincs kérdés, versenyezni kell,
ezért hétfőn már munkához is látunk, hogy a miskolci fordulóra rendbe tegyük a
Suzuki Swift GTi-t a támadáshoz.

Kapcsos
Tamás:
Úgy érzem, tisztességgel felkészültünk és jól megoldottuk
a feladatunkat, amit a 10. Eger Rallye állított elénk. Igaz, a pályabejárás
során akadt egy kis problémánk, ugyanis sokáig rendetlenkedett a gyomrom. Az
okát ennek még ma sem tudom, de valószínűleg az idegesség faktora is
közrejátszhatott benne, hiszen Árpival most dolgoztunk először együtt, s emiatt
kialakult bennem egy ilyesfajta érzés. A gondokat szerencsére orvosolni tudtam,
így végül vállaltam a hétvégi menetelést.

A pilótámmal maximálisan meg vagyok elégedve, úgy érzem,
ráéreztünk egymás ritmusára, jól tudtunk együttműködni. Az elsődleges célunk
amúgy is az volt, hogy összecsiszolódjunk egy kicsit, de az, hogy ez az első
napon egy szép eredménnyel is párosult, külön öröm számomra. Persze, kicsit
csalódott vagyok, hogy vasárnap nem tudtunk rajthoz állni műszaki hiba miatt,
de nem csüggedünk, készülünk a következő futamra!

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Büttner & Co, Komplex, Kori ’96 Kft., Nyilas GSM Kft.,
Somogy Lift Kft., Agrivál Kft., Bionvell, MOST Médiacsoport, RádióMost, Zsirai
Pincészet, Evolution, Innovitas, Cortesia Group, V4 Transport, Sigillanda,
Kyocera, Excel IT, The Body Shop, Merencsics Autó Kft.

- Horváth
Judit
-