Kovács Sanyi: Próbáltam a határaimat feszegetni

Versenyző: Kovács Sanyi
Csapat: Mogul Racing Team – Nivo Motorsport
Szerelők: Nivó Motorsport
Versenyautók: Opel Astra
Versenyhelyszín: Kiskunlacháza.

Január tizedikén egy nem minden napi FRT versenyen vettél részt. Volt eső, szél, napsütés, szivárvány, vizes és kevésbé vizes aszfalt.

- Igen, ez így igaz.


Az időjárást illetően sajnos ismét nem jött össze, hogy
végre havas, jeges pályán is tudjam magamat tesztelni, de ennek ellenére nem
unatkoztam, mert a vízzel borított lacházi pálya is kihívás volt számomra.
Minden hasznos tényező adott volt a fejlődésemhez. Minél szélsőségesebbek a
körülmények, annál többet tudok tanulni a versenyeken, teszteken. 

Az
edző köröket esőben tetted meg, miképp tudtad az Opel Astrát az úton tartani?

- Az edzőkörök elején a kocsim megkapta a megfelelő
gumikat, amik a teljesen vizes pályán is alkalmasak voltak a nagyobb tapadás
biztosítására. Az edző körökön minden zavaró tényező megvolt, ami igyekezett a
figyelmemet elvenni a nyomvonalról, ilyenek voltak pl.: intenzíven esett az
eső, ezért folyamatosan ablaktörlőznöm kellett, a szélvédőről a párát csak
idővel lehetett teljesen lefújatni, egy-egy ideális íven és visszafordító
részeken több centiméteres víz állt. Ezeket a tényezőket is figyelembe véve,
próbáltam mégis határon autózni és a megfelelő technikával az úton tartani az
autómat, ami sikerült is, nem volt kicsúszásom.

Következett
a négy mért köröd, amely idejét folyamatosan javítottad. Miként is sikerült ez?

- Minden mért körömben igyekeztem amennyire csak lehet, a
határon autózni, ennek meg is lett az eredménye, körről-körre javultak az
időeredményeim. Az első mért körömben mentem egy alap időt, ami magamhoz képest
elég jó volt akkor, olyan körülmények között. A másodikban már  javítottam
hét másodpercet a nagyobb tempómnak köszönhetően. Mind két esetben szépen esett
még az eső és teljesen vízben volt a pálya. Ezek után következett a másik két
mért köröm, amikor az eső megállt és folyamatosan száradt fel. A harmadikban az
előzőhöz képest nyolc másodpercet sikerült hoznom, a részekben felszáradó aszfalton
igyekeztem rövidebb féktávokat venni. Majd következett a negyedik kör, amikor
már teljesen lazán, élvezetből autóztam és még inkább a határaimat feszegettem,
ezáltal a harmadikhoz képest is javítottam még pár másodpercet.  Az egész
nap folyamán megpróbáltam magamból és az autómból is a legtöbbet kihozni. A
Csapat Főnökömmel minden körömet kielemeztünk és megkaptam az instrukciókat is,
amiket a bemeneteknél tudtam is hasznosítani.

Volt-e
kalandod a nap folyamán?

- Ez nagyon jó kérdés. Minden egyes verseny, valamilyen
szinten magában foglalja a kalandokat. Úgy gondolom, hogy a szombati verseny
egészében az volt, a körülményeket tekintve. Minden körömben megpróbáltam a
határaimat feszegetni, ennek köszönhetően az autóm többször is megcsúszott, már-már
lapjával ment, de mindig szépen sikerült korrigálnom. 

Legközelebb
ismét az FRT-n láthatunk?

- Legközelebbi versenyem Február 14-én lesz,
Kiskunlacházán, az FRT-Kupasorozatban. 

Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen Csapat részese lehetek,
ahol a Csapat Főnököm a legapróbb részletekig belemenve segíti a tanácsaival a
felkészülésemet, a Szerelőim által az autók mindig időben ott vannak a
pályákon, műszakilag átvizsgálva, felkészítve a versenyekre, a versenyek és a
tesztek alkalmával mindenki a maximumot hozza ki magából. A csapattársaimmal is
kiváló az összhang. 

Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve
a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több
lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a
sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat. 


Köszönöm az Interjút!

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu