Tapasztalatátadás a Hungaroringen!

Az abszolút 20. helyen végzett a 16. Szilveszter Rallye-n Maricsek Miklós, akinek ezúttal Istovics Gergő diktálta az itinert a Mitsubishi Lancer EVO IX-ben. A kaposvári pilóta tesztversenyként teljesítette a Hungaroringen megrendezett viadalt. Istovics Gergő azért ült be Maricsek mellé, hogy rutinjával segítse és gyorsítsa a Mitsubishis pilótát, ami az utolsó szakaszon történt megforgás ellenére maradéktalanul sikerült is.

Maricsek Miklós:

Nagyon frenetikus volt!  Az első és legfontosabb, hogy régen mentem már ilyen tapasztalt és temperamentumos navigátorral. Persze a korábbi navigátoraim is mind nagyon ügyesek, de Istovics Gergőnek rengeteg tapasztalata van, ezért sokat segített nekem. Felhívta a figyelmemet olyan dolgokra, amitől a jövőben majd gyorsabb lehetek. A fékpontokon sokat tudtunk javítani, jó pár helyen Gergő mondta, hogy itt nem kell gondolkozni, át kell nyomni padlón. Ez nagyon fontos volt, ezért nagyon kellett ez a verseny és fontos lesz majd a 2015-ös szezon felépítésénél. A Szilveszter Rallye-n gyorsról gyorsra fejlődtünk és természetesen a hangulat szuper volt az autóban.

Az utolsó gyorsasági második részén megforogtunk egy ötödikes jobb kanyarban, ott nagyon sokat bent hagytunk, ezért huszadikak lettünk, de nem bánkódunk, mert ha nincs ez a hiba, az abszolút 14-15. helyet is megcsíphettük volna. Persze az autósportban, nincsen ha, meg volna, de a teljesítményünk teljesen jó volt a mostani tudásomhoz meg felkészültségemhez képest.

Azok a pilóták, akik előttünk végeztek mind nagyon gyorsak és precízek. Úgy gondolom, hogy nem vallottunk szégyent, ez egy jó teszt volt, a csapat jól működött, minden rendben volt ezen a versenyen.

A Szilveszter Rallye-ra mindig úgy megyünk, hogy egy buli verseny, de ez nem teljesen igaz, mert ez is egy komoly futam és ugyan annyira elfáradok, mint egy ORB verseny végére. A bokszunk idén is megtelt, minden évben észreveszem, hogy sokan meglátogatnak minket, sokan kíváncsiak ránk és ez is nagyon jó érzéssel tölt el.

Istovics Gergő:

Egy jó hangulatú évzárón vehettünk részt. Őszintén bevallom, hogy a pályák nem igazán a szívem csücskei, nem tarom őket komoly kihívásnak egyik szakasz teljesítését sem. Talán még a Ring külső az, ami picit hajaz a rali pályákra, a belső az egy szlalom verseny jellegű. Viszont a verseny infrastruktúrája, az egész hangulata szerintem az egyik legjobb volt az idei évben. Gondolok itt arra, hogy kevés etap van, bokszban vagyunk. A Hungaroring a magyar motorsport egyik szentélye, és amit mindenképp ki kell emelni, az a rengeteg néző a Ring külsőn. Tizenhat éve versenyzek, talán mondhatom azt, hogy nekem még volt benne részem, amikor emberfalban versenyeztünk, de nagyon régen. Szerencsére ez 2014 végén ismét bekövetkezett és visszajött valami a régi versenyek hangulatából!

 Nagyon bízom abban, hogy valami talán elindul a magyar raliban és az MNASZ kicsit elgondolkozik, hogy milyen szabályokat hoz, hisz tisztán látszik, hogyha nincsenek olyan szigorú szabályok, akkor igenis van néző és van induló. Ezen az úton kellene tovább haladni!

A Mikivel való száguldozás pedig azt hozta, amit vártam. Hét nagyon jó hangulatú gyorsaságit teljesítettünk. Nagyjából az első egy-két szakaszon próbáltam azokat a pluszokat, ami az én fejemben van hozzátenni a versenyzéshez, ezt hellyel - közzel Miki meg is valósította. Az utolsó szakaszokon már szinte nem is nagyon diktáltam, hanem inkább próbáltam abban segíteni neki, hogy a fék pontokat, a sebességi fokozatokat, a helyezkedéseket elkapja rendesen. Miki régóta versenyez, és jó alappal rendelkezik, de sokat kell még mennie ahhoz, hogy az első 10-15 pilóta tempóját elérje. Egy pici gyorsulás még szükségeltetik és akkor stabilan ott tud lenni Magyarországon az első tizenötben.
Ha lesz rá alkalom, akkor szívesen versenyzek vele máskor is. Végig jó volt a hangulat az autóban, jól éreztük magunkat, és amiket mondtam neki, azt általában maradéktalanul teljesítette is. Ez egy méltó zárása volt a 2014-es esztendőnek!

- Mamprobi Média -