Kategóriája harmadik helyén zárta a Szilveszter Rallye-t a Rimár, Gaylhoffer, Németh trió

Sajtóközlemény - Szilveszter Rallye, Rimár Tamás-Gaylhoffer Gábor-Németh Balázs, 2014.12.31.
 
A hétvégén került sor a hazai autósport hagyományos évbúcsúztató eseményére, az idén már 16. alkalommal megrendezett Szilveszter Rallye-ra Mogyoródon, amelyen a Rimár Tamás, Gaylhoffer Gábor, Németh Balázs hármas egy Opel Astra GSi-t terelgetve a kategóriájuk harmadik helyén végzett.


 
Immáron 16. alkalommal rendezték meg a magyar autósport hagyományos
óévbúcsúztató rendezvényét, a Szilveszter Rallye-t. A Hungaroringen és a
környező utakon zajló verseny, amely az MNASZ hivatalos versenynaptárában is
helyet kap, idén is nagy népszerűségnek örvendett: olyan sokan jelezték
indulási szándékokat, hogy a szervezőknek tulajdonképpen két nap után le
kellett zárniuk a jelentkezéseket.
 
A H-Moto Team színeit képviselő trió azonban ott lehetett a viadal rajtjánál. A
pilóta Rimár Tamás volt, aki már nem először szerepelt – ráadásul eredményesen
– a Szilveszter Rallye-n, míg a navigátor szerepét az a Gaylhoffer Gábor
töltötte be, aki szezon közben szerelőként szokta segíteni az alakulat munkáját
a különböző hazai vagy nemzetközi motorversenyeken. A kettőst „beugró
navigátorként” az idén a FIM Superstock 1000 Kupában az összetett 12. helyén
végző motorversenyző, Németh Balázs egészítette ki, aki az utolsó etap során
kapott lehetőséget a bizonyításra, s akinek Gaylhoffer Gáborhoz hasonlóan ez
volt az első ilyen jellegű megmérettetése.
 
Az egység tagjai az összesen hét gyorsasági szakaszból – egyet rendeztek
vasárnap este, a maradék hatra hétfőn került sor a „Hungaroring külső” és
„Hungaroring belső” nevekre keresztelt vonalvezetéseken – álló versenyt végül
folyamatosan jó teljesítményt nyújtva, a felmerülő problémákkal, például egy
defektes kerékkel is sikeresen megküzdve a kategóriájuk harmadik helyén zárták,
így egy jó hangulatú rendezvénnyel és egy remek eredménnyel búcsúztathatták a
2014-es esztendőt.
 
Rimár Tamás
„16. alkalommal került megrendezésre a Hungaroringen és környékén zajló
Szilveszter Rallye, amely az évek során a legnépszerűbb versennyé nőtte ki
magát. Mi egy Opel Astra GSi-vel álltunk rajthoz, amely nem számít mai
technikának, hiszen 1993-as, azaz 21 éves. Én személy szerint végig abban
reménykedtem, hogy 2010 után ismét havas versenyünk lesz, akkor ugyanis a
kétkerék-meghajtásúak között nyerni tudtam. Sajnos azonban a vasárnap esti első
gyorsasági szakaszra, amelyet sötétben rendeztek, már tulajdonképpen felszáradt
az aszfalt, és aztán a hideg ellenére hétfőn is száraz maradt. Összesen 28-an
indultunk a kategóriában, így sikerült a harmadik helyen végeznünk. A
gyorsaságikon 6-8. időket mentünk, de úgy tűnik, a többiek belehibáztak vagy
megbüntették őket, így a folyamatos jó teljesítményünk végül a dobogó alsó
fokát eredményezte számunkra.”

 
Gaylhoffer Gábor
„Az első nap délelőttjén a pályafelírással, az itiner átnézésével
foglalkoztunk – szerencsére Tamás az előző évek alapján már nagyjából képben
volt vele. Ő nagyon várta a havat, amely pár nappal a rendezvény előtt meg is
érkezett, de a vasárnapi gyorsasági szakaszra már tulajdonképpen felszáradt az
aszfalt, így felemás gumikkal mentünk. Miután én a H-Moto Team csapatnál a
versenyeken szerelőként dolgozom, „első bálozó” navigátorként szerepeltem a
mostani viadalon, és rögtön dobogós helyezéssel nyitottam. Úgy érzem, erős húsz
százalékot tettem hozzá a teljesítményünkhöz – az eredményt nagyrészt
természetesen Tamásnak köszönhetjük, elvégre ő vezette az autót, nem kisebbítve
persze a mi érdemeinket sem. A hangulat a hideg ellenére is remek volt a
csapatnál, az összesen hét gyorsasági szakaszon felmerült problémáinkat – az
egyik kerekünk például folyamatosan eresztett – is sikerrel leküzdöttük, ezért
úgy vélem, jól sikerült Szilveszter Rallye-t tudhatunk a hátunk mögött.”

 
Németh Balázs
„Nagy élmény volt részt venni a hétvégi Szilveszter Rallye-n, hiszen ez volt
az első raliverseny az életemben, amelyen rajthoz álltam. Beugró navigátorként
segítettem a csapatunk munkáját, a hétfői utolsó gyorsasági szakaszon ültem be
Gábor helyére. A Hungaroringet természetesen ismertem már, ugyanakkor a
pályának csak egy-egy kanyarját tartalmazták a szakaszok, a viadal nagyrészt az
aszfaltcsík körüli szervizutakon zajlott. Nagyon élveztem a rendezvényt,
köszönöm a H-Moto Teamnek a lehetőséget, hogy részt vehettem egy ilyen remek
hangulatú eseményen, kiváló lezárása volt ez a 2014-es esztendőnek.”

 


Balogh Tamás