Kovács Sanyi: Minden percét élveztem a versenynek

Kovács Sanyi - Opel Astra
Mogul Racing Team
Kakucsring Kupa
2014.11.16.

Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.




Egy
igen változó tapadású pályán rendezett autóversenyen vettél részt a hétvégén,
egy számodra teljesen új pályán. Megosztanád a portálolvasókkal, hogy miként
tudtad abszolválni a futamokat?

- Igen, ez így van. A múlt hétvégén a Kakucsringi Kupasorozat első versenyén
vehettem részt, ami gyorsasági versenynek minősül és nem rallye-nak. Az idő
kedvezett számomra, mivel a második bemenettől kezdve elkezdett először kicsit,
majd egyre jobban esni az eső, így sikerült kipróbálnom magamat és az autót is
száraz és vizes pályán is. Mind a 3 bemenettel meg voltam elégedve, a
teljesítményem magamhoz képest nagyon jó volt.


Mennyire sikerült memorizálni a pálya
nyomvonalát illetve a helyes íveket?

- Számomra nem volt szokatlan a pálya, mivel a verseny előtt néhány nappal már
tanulmányoztam a pályarajzot, és videókat néztem az elmúlt években ott
megrendezett autóversenyekről. A valóságban sem volt problémám a pálya
vonalvezetésével, az edző körök alkalmával sikerült a valóéletben is
alkalmaznom a már megtanult íveket. A féktávokat a folyamatos körözések által
sikerült berögzítenem magamba.


Voltak-e kalandjaid, illetve a Suzukis
sporttárs borulása mennyire befolyásolta a további versenyzésed?

- Az edző körök nem voltak limitálva, így akár többször is be lehetett menni
néhány gyakorló körre, ami elengedhetetlen volt a mért körökhöz. Az első
bemenetem után tudtam menni 3 kört egymás után, viszont a 3. köröm végén
kiintettek a boxutcába minden pályán lévő versenyzőt, mert az egyik versenyautó
felborult és a pálya szélén volt, veszélyes helyen. Akkor még teljesen száraz
volt a pálya. Szerencsésen megúszta a balesetet! A további edzőköreimet részben
emiatt is ésszerűen építettem fel. Az első néhány körömben nem autóztam túl
nagy tempót, igyekeztem a megtanult íveket a gyakorlatban is alkalmazni és a
féktávokat is begyakorolni, ezen kívül az autó viselkedését is kiismerni, mivel
a pálya nagyon szűk volt. Amint éreztem, hogy egyre jobban veszem az íveket és
a féktávokat is, igyekeztem gyorsabb lenni.

A mért köreimnél az első bemenetnél még száraz volt az
út, de a második futamtól egészen a verseny végéig nedves, csúszós volt. A
második bemenetemnél már határon autóztam, ennek köszönhetően a második és a
harmadik körömben egy-egy kanyar bevételét követően az autóm hátulja megindult
és sikerült kicsúsznom a pályáról. A harmadik futamtól, már bátrabban érkeztem
meg a kanyarokba, a kocsim hátulja minden alkalommal elindult, de sikerült
szépen az úton tartanom és korrigálnom. A csapatom ezért nagyon meg is dicsért.

A
rázóköveket mennyire sikerült kihasználni?
-
A gyorsasági pályákon való versenyzéshez hozzá tartozik, hogy a rázóköveket is
kihasználjuk, amennyire csak lehet, hogy az ideális íven tudjuk tartani az
autót.

Amíg a pálya burkolata száraz volt, addig szépen ki
tudtam használni a rázóköveket minden kanyarban, viszont amikor már esett az
eső, nem mentem rá, mert nagyon csúszósak voltak és nem lehetett volna a kocsit
ideális íven megtartani. Száraz és vizes pályán is máshogy alkalmazzuk a
rázókövek használatát.

Összefoglalva
hogy érezted magad a nap folyamán?
-
Nagyon jól éreztem magamat az egész versenyen, minden percét élveztem.
A legjobb része akkor jött számomra, amikor megjött az eső és a harmadik
bemenetemnél a köreimben több helyen is látványosan megcsúszott a kocsim
hátulja és ellenkormányzásokkal szépen korrigáltam.

Nagyon várom már a következő Kakucsringi versenyt is.


Legközelebb hol találkozhatunk veled és
a csapattal?
- Legközelebbi versenyünk 2014.
December 14-én lesz Kiskunlacházán, az FRT kupasorozatban.


Nagyon köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim elérésében!
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO
Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget
kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a
sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.

Köszönöm az Interjút!

- Hajósi Miklós -