Nem lehet nem szeretni a Korzika Rallyt

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna egyik korábbi kedvenc helyszínére tért vissza az ERC záró akkordjára, Korzikára. 2011-ben versenyeztek már itt a világ talán legnehezebb aszfaltos futamán és az összeállított útvonal most sem ígérkezett egyszerűnek. A fantasztikus pályákon való autózás önmagában is hatalmas élmény, de a hét vége még további nagy örömöket és meglepetéseket is tartogatott.

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY párosa, Puskádi János és Gódor Barna az idei szezonban az ERT futamokat részesítette előnyben. Az évad végére érve több okuk is volt, hogy visszatérjenek Európa legmagasabb szintű rallye sorozatába, az ERC-be. Amellett, hogy három évvel ezelőtt már szívükbe zárták Korzikát, amikor még az R3-as Hondával szerepeltek itt, most ennek az autónak és jelenlegi versenyzőinek volt itt komoly feladata. Janiék számára pedig mostani kedvencük, a Fabia Super 2000-es ígért újabb felejthetetlen pillanatokat.
Korzikán autózva az ember örül, ha végre egy egyenes szakaszhoz ér (már, aki ). A szigeten autópálya jellegű útból csak néhány kilométer áll rendelkezésre ezért a távolságok itt új értelmet nyernek. A korábbi évekhez hasonlóan idén is két város is otthont adott a versenynek. Ezúttal Porto Vecchio volt az első nap központja, a szervizpark természetesen a tengerparton kapott helyet. Aztán a napi második szervizelés után, miközben a versenyzők másodjára teljesítették a három kijelölt gyorsaságit, a csapatok sátrat bontottak és elindultak a főváros Ajaccio felé, ahol aztán újra felépültek a „motorhome-ok” a kikötőben.
Mindez komoly logisztikai feladatot jelentett minden résztvevőnek. A közel 140 kilométeres út Porto Vecchio és Ajaccio között személyautóval bő két óra, de mindez a csapatkamionok számára közel négy órás utazást jelent, sokszor olyan szűk utakon, ahol alig férnek el. A rendezőség kijelölte számukra a legkevésbé kacskaringós útvonalat és a szokásos nap végi 45 perces nagy szerviz ezúttal szombat reggelre került.
Hogy a versenyről sem feledkezzünk meg, a Puskádi – Gódor páros az első három szakaszon kiegyensúlyozottan kezdett és úgy tűnt, hogy sikerült átmenteni az ezt megelőző horvátországi futam felszabadult autózását. A gyári és helyi pilóták után a privát versenyzők között előkelő időket futottak és a nap végére teljesen reálisnak tűnt a bejutás a legjobb tíz közé. A nem kevés jó nevű versenyzőt felvonultató mezőnyben ez hatalmas eredménynek számított – volna.
Az első nap legutolsó pályáján, az igen kevés egyenes egyikében egyszer csak elszökött a levegő a jobb első kerékből. Az eset azért volt különösen bosszantó, mert később végignézve a belső kamerás felvételeket kiderült, hogy semmilyen vezetői hiba nem előzte meg a váratlan defektet. Miután a gyorsból hátra volt még 15-18 kilométer, nem beszélve a másnapi öt szakaszról, Jani és Barna eldöntötte, kicserélik a kereket. Sajnos a megállással, kerékcserével, újraindulással több, mint négy perc odalett és ezzel a pontszerzés esélye is szertefoszlott.



Másnap aztán némileg „kiheverve” a minden korábbinál bosszantóbb defekt okozta traumát Janiék az előző naphoz hasonló fesztelen stílusban igyekeztek teljesíteni a hátralévő öt szakaszt. A szombati második gyorson aztán egy kis probléma adódott a kuplunggal, ami eléggé megnehezítette a folytatást. Hátra volt még a körből egy szakasz és további kettő a szervizparkot követően. Szerencsére sikerült eljutni a szervizig, ahol aztán a Hegyaljai Zsolt által vezetett technikai személyzet szenzációs gyorsasággal kompletten kicserélte a kuplungot a Skodán. A látványos munkát az érdeklődők vastapssal jutalmazták és Janiék késlekedés nélkül, elszántan indultak az utolsó kör teljesítésére.
Végül sikeresen célba ért második Korzika Rallye-ján is a Puskádi – Gódor páros és a három Magyar induló egység között a legjobbként sikerült teljesíteni a minden rallyeversenyző számára álomnak számító legendás futamot. Bár a végeredmény szempontjából sokkal jobb is lehetett volna, legyen szabad megjegyezni, hogy a defekt és a kuplung probléma miatt elszenvedett időveszteség nélkül reális esély volt az abszolút 8 – 9. helyre, ami ilyen körülmények között mindenképp okot ad az örömre.
Az ERC 2 WD Kupában volt érdekelt a csapat második autója, a már Korzikát megjárt R3-as Honda Bessenyei Zoli és Nyírfás „Yulee” irányításában. Számukra nem volt kicsi a tét, mivel a „kétkerekes” kategóriában a tavalyi Európa Bajnokság után most ismét előkelő pozícióban, 24 pont előnnyel az első helyen érkeztek a mindent eldöntő záró futamra. A feladat számukra „egyszerű” volt, a Rájuk veszélyt jelentő helyi párosra kellett figyelniük, vagyis amennyiben a fő vetélytárs nyeri a versenyt, akkor Zoli és Juli nem lehet negyediknél rosszabb. Kisebb technikai problémájuk adódott az első lengéscsillapítókkal, amit a szervizparkban cserével sikerült orvosolni. Végül taktikus versenyzéssel, épségben célba vitték a Hondát és ezzel megszerezték második Európa Bajnoki aranyérmüket is, azaz a Bessenyey Zoltán és Nyírfás Julianna az EUROSOL HONDA CIVIC TYPE-R csapat színeiben a 2014-es ERC 2 WD Kupában ismét EURÓPA BAJNOKOK 
A sikerrel teljesített Korzika Rallye-t követően az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY az ERC szervezőktől felkérést kapott, hogy vegyen részt egy teszten, ahol delegált VIP Vendégeket, illetve a Szerviz Csapat tagjait autóztathatta Bessenyei Zoli és Puskádi Jani a Skoda Fabia Super 2000-el. Az esemény bónuszaként mindkét pilóta kipróbálhatta azt a Peugeot 208 T16 R5-ös gyári versenyautót, amellyel Craig Breen versenyzett a hétvégén. Továbbá Nyírfás Juli és a gyönyörű képeiről méltán nemzetközi hírű MGR, azaz Makai Gergő pedig Kevin Abbring társaságában autózhatott ugyanezzel a versenyautóval. Az igen illusztris társaságban eltöltött eseményt követően a teljes csapat meghívást nyert az ERC év végi ünnepélyes díjkiosztójára, ahol „BZz” és „Yulee” átvehette immár második Európa Bajnoki Trófeáját.
Az igazán rendkívüli eseményeket némileg feldolgozva szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek, aki bármilyen módon és mértékben lehetővé tette, segítette és bíztatta a csapatot, hogy 2014-ben egy újabb élményekkel és tapasztalatokkal teli csodálatos évadot teljesítsen és egy újabb kimagasló Magyar Rallye-eredményt „véssen bele a sportág történelemkönyveibe”!