Nagy reményekkel az FRT-n!

Kovács Sanyi - Opel Tigra
Mogul - Vígh Racing Team
FRT verseny - Kiskunlacháza
2014.11.08.

Interjú Kovács Sanyival a Kiskunlacházi FRT futam előtt.

Egy két napos, Opel Astrával való teszt után két héttel már élesben is megméretteted magad egy Opel Tigra nyergében Kiskunlacházán az FRT-n.



-
Igen, ez így igaz. A két héttel ezelőtti, két napos teszt, több szempontból is
meghatározó volt számomra a jövőmre nézve. Az idő kedvezett nekünk és sikerült
kipróbálni az autót száraz és vizes pályán is, ezen kívül többféle gumikat is
tesztelhettem, változó tapadás mellett.
Az időjárásnak köszönhetően, megtanultam minden körülmények között hatékonyan
és biztonságosan kezelni az autót, megtaláltam az ideális íveket és a pontos
féktávokat is.

- A Rallye-ban nagyon fontos, hogy tudjunk alkalmazkodni
a változó időjárási körülményekhez is, mivel a versenyek száraz, esős, havas, jeges
körülmények között is zajlanak majd. Nagyon fontos, hogy érezzem az autót, tudjam
a viselkedését, helyes ívek, féktávok megtalálása, minél nagyobb tempó és
határokon való autózás. 

- A teszt után, nagy reményekkel vágok neki a következő
FRT-s megmérettetésemnek, november 8-án, Kiskunlacházán.

Tudom,
hogy két külön autó és más más pálya, de mi az, amit kamatoztatni tudsz majd az
FRT-n?
-
A két versenyautó között különbséget kell tenni. A Kupás Opel Astra a
gyorsasági szakágban versenyzett, míg az Opel Tigra viszont kifejezetten
rally-ra alkalmas. Mind a két autónak megvannak az előnyei és a hátrányai is az
adott pályákon.

- A gyorsasági és az FRT-s pálya között sok a hasonlóság,
ezért, amiket megtanultam a két napos teszt alatt, azokat tudom alkalmazni a
mostani versenyen is. A Tigra sokkal dinamikusabb is, mint az Astra, hirtelen
visszafékezés után is nagyon jól gyorsul, ami itt még inkább az előnyömre
válik.

Egy
igen változatos, hol tempós, hol erős visszafordítóval megáldott lacházi
versenyen veszel részt, november 8-án. 
Mennyire elég a két pályabejárás, ahhoz, hogy memorizálj és a négy mért futamot
a lehető legjobb idővel teljesíts?
-
A mostani a negyedik FRT-s versenyem, amin részt veszek. Az első versenyen még
nagyon figyelnem kellett a pálya vonalvezetését, mivel szokatlan volt számomra a
kialakítása. A rendezők a gumikkal való ívek kirakását is és a helyes irányt
mutató nyilakat is, mindig számomra egyértelműen helyezik ki. A pálya
nyomvonalát minden alkalommal változtatják, ami nagy kihívás számomra, mivel
nagyon szeretem a technikás pályákat.

- A 2 bemelegítő kör alatt erősen koncentrálok és
memorizálom a pálya kialakítását, a helyes íveket, féktávokat, illetve
figyelem, hogy hol kell határon autóznom.

- A négy mért körben alkalmazom az előtte berögzített
információkat és a legjobb tudásom szerint, a tőlem telhető, legjobb időket
produkálom.

Tudom,
hogy sokan a kupát is szívesen begyűjtik a verseny végére, de ha jól tudom, te
többre vágysz.
-
Minden versenyen, a tőlem telhető legtöbbet hozom ki magamból, viszont nagyon
erős a mezőny és vannak nálam sokkal tapasztaltabb versenyzők is, ezért nagyon
nehéz a dobogós helyeken végeznem, jelenleg. A tanulás, tapasztalatszerzés
részemről folyamatosan történik ezeken a versenyeken. Minden alkalommal, egyre
közelebb kerülök a dobogós helyezésekhez. A céljaim között van, hogy minél több
kupát szeretnék összegyűjteni a jövőben.

- Ebben a Kupa-sorozatban, számomra a FŐ CÉL mégsem a
serlegek gyűjtése, hanem a tapasztalatszerzés, ezen kívül, hogy minél több
verseny kilométer szaporodjon a lábaimban.

- Sajnos, a gyorsasági pályákon az évszakok változása
miatt és egy adott hőmérséklet alatt már nem lehet tesztelni.

- A 2016-os évben szeretnék indulni a Túraautó Gyorsasági
Országos Bajnokságban, ezért az FRT-kupa kiváló gyakorlási lehetőség számomra.

Kik
biztosítják számodra az autót, és a szervizt?
-
Az Opel Tigra versenyautót Fekete László és a Mogul-Vígh Racing Team biztosítja
számomra, a Biztos Szervizhátteret pedig a NIVO Motorsport Kft-nek köszönhetem.

Nagyon köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim
elérésében!
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul - Vígh Racing Team-nek, illetve a NIVO
Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget
kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a
sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.

Köszönöm az Interjút!

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu