Kubica még bizonytalan !

Bizonytalanná vált Robert Kubica jövője a Rali Világbajnokságon, miután kiderült, a korábbi F1-es klasszis lengyel...

Bizonytalanná vált Robert Kubica jövője a Rali Világbajnokságon, miután kiderült, a korábbi F1-es klasszis lengyel jelenleg egyetlen csapattal sincs tárgyalásban a folytatást illetően. A WRC két gyári alakulata, a Volkswagen és Hyundai már nyilvánosságra hozta 2015-ös pilótafelállását, és Kubica egyikben sem szerepel.

Az őrült tempója mellett látványos baleseteiről elhíresült lengyel idén az M-Sport csapatnál ment egy “félgyári” Ford Fiestával, ám az Autosport értesülése szerint jelenleg sem velük, sem a Citroennel nem folytat egyeztetéseket 2015-ről.


Ezt Malcolm Wilson, az M-Sport első embere is megerősítette, majd hozzátette, ő szívesen látná jövőre is a lengyelt csapatában, ám először tudni szeretné, neki milyen tervei vannak, márpedig Kubica erről eleddig nem beszélt. Néhány hete pont az Autosportban jelent meg az a hír, mely szerint a 2011-ben súlyos ralibalesetet szenvedő pilóta elvágyik az M-Sporttól, és elképzelhető, hogy visszatér a Citroenhez, ahol 2013-ban versenyzett, és megnyerte a WRC2 kategóriát.

Ám Kubica nem csak Wilsonnal nem osztja meg a jövővel kapcsolatos terveit; az őt kérdező újságíróknak is azt mondta, egyelőre fogalma sincs, hol fog versenyezni 2015-ben.



“Jelenleg annyit mondhatok, hogy jövőre is volán mögé ülök. Hogy hol, azt egyelőre én sem tudom” - idézi a lengyelt az Autosport.
Újságírói kérdésre, mely szerint elképzelhető-e, hogy a soron következő Brit Rali lehet az utolsó WRC-s versenye, Kubica így felelt: “nem tudom, talán. Tényleg nem tudom, mit csinálok majd jövőre.”

A brit magazin a 2008-as kanadai F1-es futam győzteséhez közel álló forrásokra hivatkozva azt írja, a lengyel még tényleg nem döntötte el, merre megy tovább. Korábban azt mondta, ha belefog a raliba, akkor szeretne időt adni magának, hiszen tapasztalatokra lesz szüksége az eredményességhez. Elképzelhető azonban, hogy az idei balesetekkel teli szezon egy kicsit mégis kedvét szegte, hiszen legjobb eredménye mindössze egy hatodik hely volt Argentínában.

Az Autosport egyébként úgy tudja, aszfalton több helyen is tárt karokkal várnák Kubicát, a lengyelnek európai és amerikai pályabajnokságokból is van ajánlata. Nagyjából egy hete egy spanyolországi sajtótájékoztatón Kubica is arra utalt, megfordult a fejében, hogy a ralizás mellett jövőre pályaversenyeken is induljon. Ez a lehetőség tavaly egyszer már felmerült, akkor tesztelt is a DTM-ben, a Citroen WTCC-s csapata pedig szintén nem csinált titkot abból, szívesen látnák a korábbi F1-es sztárt a Túraautó Világbajnokságon. Utóbbiról az említett sajtótájékoztatón is esett szó.



“Semmi olyat nem tudok mondani, ami a bajnokság (WTCC) ellen szólna. Tavaly beszélgettünk a dologról Yves Mattonnal, és gyorsan közös nevezőre jutottunk” - mondta Kubica.
Mivel a Citroen Racing csapatfőnöke is éppen a teremben tartózkodott, természetesen egyből felé fordult minden tekintet.

“Továbbra is meggyőződésem, hogy Robert képes a győzelemre. Egy Citroenben talán jobban menne” - talányoskodott a belga.
Kubica sok és egyre gyarapodó számú balesete miatt mind többen és többen teszik fel a kérdést, vajon a lengyel súlyosan sérült jobb keze lehetővé teszi-e egyáltalán számára, hogy igazán eredményes legyen raliban. Nemrég az interneten megjelent egy videó, amelyben Kubica fiatal focista palántákat látogat meg, és amelyben jól látható, milyen állapotban van az a kéz. Ennek ismeretében szinte döbbenetes, hogy egyáltalán ilyen teljesítményre is képes.

Azt egyébként maga a lengyel is elismeri, hogy egy pályaautóban könnyebb dolga lenne.

“A lehető legmagasabb színvonalú bajnokságban szeretnék menni, ahol a korlátaim ellenére is versenyképes lehetek. Pályán egyértelműen könnyebb lenne, hiszen sokkal kisebbek a kormánymozdulatok. Murván rengeteget kell kormányozni, ami nehézséget jelent számomra. Bármi elképzelhető, de a legfontosabb, hogy jól akarom magam érezni” - fogalmazott Kubica.
Ha a DTM és a WTCC között kell választani, az előbbi mellett szól, hogy az autók erősebb és gyorsabbak, ráadásul a tavalyi teszt is azt bizonyítja, bőven lenne kereslet Kubicára. A lengyel akkor úgy nyilatkozott, semmiféle problémát nem okozott számára a Mercedes AMG C-Coupé vezetése, ám olyan véleményeket is lehetett hallani, hogy a DTM-es autóban ébredő erőhatások már túl nagy terhelést jelentettek sérült kezének.

A WTCC mellett szól, hogy a Citroennél mindenképpen találnának megoldás a pályás és ralis program összeegyeztetésére, Kubica pedig Sebastien Loeb mellett magasan a bajnokság legnagyobb sztárja lehetne.

forrás: hosszabbitas.hu