2014.11.03. 15:38
Kategóriák:
Rally
Két historic verseny két hét alatt
Sűrű volt a programja az Országos Historic Ralibajnokságnak, hiszen októberben két héten belül két futamot is rendeztek.
Országos Historic Ralibajnokság 5-6. futam
Mecsek Rali, október 17–18, Pilisvörösvár Rali, október 25.
A Mecsek Ralin a historic Eb-mezőnyével mérkőzhettek meg a magyar versenyzők, míg egy héttel később, az elmaradt Budapest Rali helyett a Pilisvörösvár Ralin gyűjthettek bajnoki pontokat.
A Mecsek Ralin 16 magyar páros állt rajthoz. A historic mezőnyben a Wirtmann–Barna kettős volt a leggyorsabb az Eb-n használt C korcsoportos Ford Escort Mk I-essel. „Nekünk az Eb negyedik hely volt a tét, amit sikerült megszereznünk. Egész héten nagyon beteg voltam, örülök, hogy egyáltalán célba értünk” – mondta Wirtmann Ferenc.
A D korcsoportot, az idén csak egy versenyen induló Kövesdán–Varga kettős nyerte Porsche 911 SC-vel. Ők végig motorproblémával küzdöttek. „Nem forgott hatezer fölé a motorunk, a Porschéról pedig tudni kell, hogy hat- és nyolcezer között jön meg az erő, úgyhogy nem is erőlködtünk” – mondta Kövesdán András.
A D csoport második helyét szerezte meg a Lévai–Csányi kettős Opel Kadett C Coupéval. „Ez volt a negyedik versenyünk az autóval, mostanra állt össze olyanra, amilyet szerettünk volna. Ahhoz képest, hogy egész életemben elsőkerekes autóval versenyeztem én is hamar megszoktam. Elégedett vagyok az eredményünkkel” – vélekedet Lévai Ferenc.
A Replica kategóriában a Merencsics–Kulcsár kettős idei első győzelmét aratta Suzuki Swifttel, a Szabó–Illés páros Lada VFTS-e előtt. „Szerencsénk volt, kétszer is lenyúltak értünk az égiek és visszarakták az autót az útra” – mesélte Merencsics. „Váradi és Stepán is kiestek előlünk, így a győzelem az ölünkbe hullott.”
A Pilisvörösvár Rali az utolsó pillanatban ugrott be a bajnokság szezonzárójának, így csak egy szerényebb, hat fős mezőny gyűlt össze. A Wirtmann–Barna kettős ezúttal a D korcsoportos Ford Escort Mk II-essel nyert a Tóth–Bruckner duó Skoda 120-as és az Ördögh–Angyal duó Ford Escortja előtt. „Egész héten kúráltam magam, hogy a versenyre meggyógyuljak, nem tudom, hogy ez sikerült-e, de a versenyautóban nem volt semmi bajom. A negyedik fokozatunk az első gyorsasági után tönkre ment, de így is nagyon élveztük a versenyt” – mondta Wirtmann Ferenc.
Replicában a Mecsek Ralin kieső Váradi–Laboncz kettős nyert Mercedes 124 CE-vel a Veréb–Papp duó valamint a Kicsatári–Siroki kettős Lada VFTS-e előtt.
MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk.1. C3 1:26:26,3
2. Kövesdán András–Varga László Porsche 911 SC D4 1:28:21,6
3. Lévai Ferenc–Csányi Botond Opel Kadett C Coupé D3 1:29:50,6
4. Kenderesi Árpád–Gyors László Lada 2101 D2 1:40:15,1
5. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120 S C2 1:42:23,9
6. Kátai Tamás–Sárdi Zoltán Fiat 131 Abarth Gr4 D3 1:42:25,8
7. Lukács Zsolt–Gulyás Katalin Skoda 110 L Rally C1 1:48:27,0
8. Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i E2 1:49:39,5
9. Leitgéb Judit–Klézli Szabolcs Renault 5 Alpine Turbo E4 1:51:23,8
MECSEK RALI HISTORIC REPLICA VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):
1. Merencsics Árpád–Kulcsár Dániel Suzuki Swift Gti MK1 R1 1:27:32,1
2. Szabó Laci–Illés Peti Lada VFTS R1 1:27:35,8
3. Veréb Zoltán–Papp Tamás Lada VFTS R1 1:28:16,3
4. Király Gábor–Molnár Alexandra Lada VFTS R1 1:29:01,6
5. Csomor László–Harányi István Lada VFTS R1 1:29:21,1
6. Gyenes András–Schmidt Ádám Lada 2101 R1 1:34:31,6
I. MANNOL PILISVÖRÖSVÁR RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS)
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort MK2 D3 27:45,8
2. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda 120 D3 33:28,7
3. Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i E2 37:55,2
I. MANNOL PILISVÖRÖSVÁR RALI REPLICA VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS)
1. Váradi György–Laboncz László Mercedes 124CE R3 26:37,5
2. Veréb Zoltán–Papp Tamás Lada VFTS R1 27:23,8
3. Kiscsatári Imre–Siroki Zoltán Lada VFTS R1 28:24,8
AZ ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREI
Iharos és Goller Kft., Kumho
Mecsek Rali, október 17–18, Pilisvörösvár Rali, október 25.
A Mecsek Ralin a historic Eb-mezőnyével mérkőzhettek meg a magyar versenyzők, míg egy héttel később, az elmaradt Budapest Rali helyett a Pilisvörösvár Ralin gyűjthettek bajnoki pontokat.
A Mecsek Ralin 16 magyar páros állt rajthoz. A historic mezőnyben a Wirtmann–Barna kettős volt a leggyorsabb az Eb-n használt C korcsoportos Ford Escort Mk I-essel. „Nekünk az Eb negyedik hely volt a tét, amit sikerült megszereznünk. Egész héten nagyon beteg voltam, örülök, hogy egyáltalán célba értünk” – mondta Wirtmann Ferenc.
A D korcsoportot, az idén csak egy versenyen induló Kövesdán–Varga kettős nyerte Porsche 911 SC-vel. Ők végig motorproblémával küzdöttek. „Nem forgott hatezer fölé a motorunk, a Porschéról pedig tudni kell, hogy hat- és nyolcezer között jön meg az erő, úgyhogy nem is erőlködtünk” – mondta Kövesdán András.
A D csoport második helyét szerezte meg a Lévai–Csányi kettős Opel Kadett C Coupéval. „Ez volt a negyedik versenyünk az autóval, mostanra állt össze olyanra, amilyet szerettünk volna. Ahhoz képest, hogy egész életemben elsőkerekes autóval versenyeztem én is hamar megszoktam. Elégedett vagyok az eredményünkkel” – vélekedet Lévai Ferenc.
A Replica kategóriában a Merencsics–Kulcsár kettős idei első győzelmét aratta Suzuki Swifttel, a Szabó–Illés páros Lada VFTS-e előtt. „Szerencsénk volt, kétszer is lenyúltak értünk az égiek és visszarakták az autót az útra” – mesélte Merencsics. „Váradi és Stepán is kiestek előlünk, így a győzelem az ölünkbe hullott.”
A Pilisvörösvár Rali az utolsó pillanatban ugrott be a bajnokság szezonzárójának, így csak egy szerényebb, hat fős mezőny gyűlt össze. A Wirtmann–Barna kettős ezúttal a D korcsoportos Ford Escort Mk II-essel nyert a Tóth–Bruckner duó Skoda 120-as és az Ördögh–Angyal duó Ford Escortja előtt. „Egész héten kúráltam magam, hogy a versenyre meggyógyuljak, nem tudom, hogy ez sikerült-e, de a versenyautóban nem volt semmi bajom. A negyedik fokozatunk az első gyorsasági után tönkre ment, de így is nagyon élveztük a versenyt” – mondta Wirtmann Ferenc.
Replicában a Mecsek Ralin kieső Váradi–Laboncz kettős nyert Mercedes 124 CE-vel a Veréb–Papp duó valamint a Kicsatári–Siroki kettős Lada VFTS-e előtt.
MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS2000 Mk.1. C3 1:26:26,3
2. Kövesdán András–Varga László Porsche 911 SC D4 1:28:21,6
3. Lévai Ferenc–Csányi Botond Opel Kadett C Coupé D3 1:29:50,6
4. Kenderesi Árpád–Gyors László Lada 2101 D2 1:40:15,1
5. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120 S C2 1:42:23,9
6. Kátai Tamás–Sárdi Zoltán Fiat 131 Abarth Gr4 D3 1:42:25,8
7. Lukács Zsolt–Gulyás Katalin Skoda 110 L Rally C1 1:48:27,0
8. Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i E2 1:49:39,5
9. Leitgéb Judit–Klézli Szabolcs Renault 5 Alpine Turbo E4 1:51:23,8
MECSEK RALI HISTORIC REPLICA VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS):
1. Merencsics Árpád–Kulcsár Dániel Suzuki Swift Gti MK1 R1 1:27:32,1
2. Szabó Laci–Illés Peti Lada VFTS R1 1:27:35,8
3. Veréb Zoltán–Papp Tamás Lada VFTS R1 1:28:16,3
4. Király Gábor–Molnár Alexandra Lada VFTS R1 1:29:01,6
5. Csomor László–Harányi István Lada VFTS R1 1:29:21,1
6. Gyenes András–Schmidt Ádám Lada 2101 R1 1:34:31,6
I. MANNOL PILISVÖRÖSVÁR RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS)
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort MK2 D3 27:45,8
2. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda 120 D3 33:28,7
3. Ördögh Miklós–Angyal Tamás Ford Escort XR3i E2 37:55,2
I. MANNOL PILISVÖRÖSVÁR RALI REPLICA VÉGEREDMÉNYE (NEM HIVATALOS)
1. Váradi György–Laboncz László Mercedes 124CE R3 26:37,5
2. Veréb Zoltán–Papp Tamás Lada VFTS R1 27:23,8
3. Kiscsatári Imre–Siroki Zoltán Lada VFTS R1 28:24,8
AZ ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREI
Iharos és Goller Kft., Kumho