Peches Mecseki hétvége

A Kassa Rally után okkal reménykedhetett a mecseki tisztes helytállásban Velenczei Ádám. A Maxx Race Team pilótájának azonban nem jött ki a lépés az október 17-19-ei versenyhétvégén. Igaz, hogy a fiatal tehetséges és segítője, Toma József folyamatosan a TOP10-ben autózott, de a szombati napon mintha átok ült volna rajtuk és a Mitsubishi Lancer Evo IX-esen… Velenczeiék a 7. gyorsasági szakaszon adták fel a küzdelmeket, miután árokba csúsztak.

Velenczei Ádám: Jól kezdődött számunkra az október 17-19-ei, pécsi versenyhétvége. Pénteken, az első reptéri gyorson is benne voltunk már a TOP10-ben, pedig nagyon sokat hibáztunk menetelés közben. Ehhez képest Árpádtetőn már egy abszolút 4. időt autóztunk, amin még mi magunk is meglepődtünk. Nagyon nehéz volt ugyanis kordában tartani a Mitsubishit a faleveles, nyálkás, vizes aszfalton. A következő körös, reptéri szakaszon ismét nem tudtunk olyan jól teljesíteni – sőt, egy gumira is rámentünk, ami majdnem felborított bennünket. Ennek ellenére az abszolút 7. helyről vártuk a másnapi folytatást.



 

A szombati első gyorsaságin semmi probléma nem akadt, viszont Hetvehely végén kaptunk egy defektet. Hiába igyekeztünk a kerékcserével, sajnos elnéztük az időt, és 2 percet késtünk az időellenőrzőből. Húsz másodperces büntetéssel a nyakunkban vágtunk neki Orfűnek, ahol azonban folytatódott a pechszéria. Elbillent menet közben az etanolszint, így megállt a kocsi, és az ALS-t is le kellett kapcsolnunk, úgy teljesítettük az utolsó 6 kilométert. Igaz, hogy lassabb tempóra kellett így váltanunk, de a lényeg az volt, hogy beérjünk a tankoló zónába, és megoldjuk a hiányosságokat.

Feltankoltuk a Mitsubishit és indultunk tovább a zobákpusztai gyorsaságira. Bevallom, tartottam egy kicsit ettől a pályától, mert a bejárás során ez tűnt a legnehezebbnek a sok felhordás miatt. Nem volt alaptalan ez az érzésem: az egyik jobb 33-as kanyarban megforogtunk, s megint 15-20 másodpercet vesztettünk. A szervizben sokat gondolkodtunk azon, milyen felállásban menjünk ki a következő körre – végül amellett döntöttünk, hogy másik gumikeverékkel próbáljuk ki a menetelést. A Pirelli gumik ismét beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, rendkívül jó volt a tapadásuk, a legideálisabb választás volt ilyen körülményekhez. Hiába volt azonban kitűnő abroncsunk, a hetvehelyi szakasz vége felé, egy balos kanyarban megcsúsztunk, megforogtunk és az autó egy árokban kötött ki. A

kartelvédő felhasalt, így hiába próbáltuk mi belülről, a nézők pedig kívülről visszatenni a Mitsubishit az útra, ez sajnos nem sikerült. Emelő segítségével tudtuk kibillenteni a gépet az árokból, de eddigre már olyan hátrányt szedtünk össze, hogy már nem értünk volna oda a következő időellenőrzőbe. Leadtuk a menetlevelet, és abbahagytuk a küzdelmeket.

Eddigi pályafutásom legérdekesebb és egyben legnehezebb versenye is volt a 48. Mecsek Rallye. Igazi kihívás volt mindegyik szakasz, de látszott, hogy a tréningek során befektetett munkának volt értelme, komolyabb fáradtság nélkül sikerült végigautózni rajtuk. Sajnálom, hogy így alakult ez a pécsi derbi, de ilyen a rally, ezt nem lehet előre kiszámolni. Mindenesetre a részeredményeink bizakodásra adhatnak nekünk okot a jövőre nézve!

 

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Absolut Hostess Kft.,  Confidenza Csapágyszolgálat, Unifilter Kft., Prospero Gazdasági Kft., Schönherz Informatikai Stúdió, IBS Consulting, Gulf Hungary, Gregor és Társai Nyomdaipari Kft., Heves Cleaning Kft., Színesfém Felvásárlás Pásztó PI-AT Metál Kft., BM KOMP konpresszortechnika

Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com; web: www.maxxraceteam.hu