Ogier Spanyolországban ünnepelhet

Ismét egy hosszú, háromhetes pihenőt követően rendezik meg a szezon utolsó előtti raliját, a Spanyol Ralit. Izgalmasra sikerült idén a szezon vége, még nincs lefutva semmi.

Jari-Matti Latvala franciaországi győzelmével ismét ringbe szállt az egyéni világbajnoki címért, bár csapattársának, a címvédő Sebastien Ogier-nek ezúttal az is elég lenne a világbajnoki címhez, ha egy ponttal többet szerez finn csapattársánál. A Volkswagen már megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet, így akár szabad lehet az út a belső csatához. Ogier ott lehet világbajnok, ahol tavaly a Volkswagen első vb címét megszerezte.Az aszfaltos Francia Rali után változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal ez egy vegyes útfelszínű rali lesz. Csütörtök este Barcelona Montjuic negyedében egy utcai szakasszal nyit a rali, ahol a pilóták azokon az utakon hajtanak majd, ahol négyszer is megrendezték korábban a Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. A pénteki nap főleg murvás lesz, miközben a hétvége hátralévő részében a verseny teljes mértékben aszfalton zajlik majd. A szombati 50 km-es Escaladei szakasszal ünneplik a rali 50. évfordulóját. Ez a Spanyol Rali történetének leghosszabb gyorsasági szakasza, s olyan utakon is zajlik majd, amelyet 2002 óta nem használtak ralizásra.




A murvás kezdés nem tesz majd jót a világbajnokságban élen állók részére, hiszen ők takarítják majd az utat a mögöttük jövők számára, ami különösen nehéz lesz a versenyhétvégére jósolt száraz időjárási körülmények között.

Még két futam hátravan az idei Rali Világbajnokságból, de a Hyundai elkezdte tesztelni az i20-as új verzióját. Még júliusban az a hír járta, hogy a Hyundai új autója nem lesz kész a 2015-ös szezonkezdetre, de ennek ellentmond a szinte teljesen új autó őszi tesztje. A francia Bryan Bouffier ülhetett be az autóba Németországban, ahol a rendszereket próbálta ki és fontos információkat gyűjtött a következő fejlesztési tesztekre. A Hyundai emellett még arra készül, hogy hamarosan bejelenti jövő évi pilótafelállását. Thierry Neuville helye biztos a csapatnál, ami nem csoda. A szupertehetséges belga versenyző Németországban megszerezte a saját és csapata első rali világbajnokságbeli győzelmét és többször állhatott a dobogó egyéb fokain is. Neuville egyébként azt nyilatkozta, hogy nagy kihívásnak élné meg, ha Sebastien Ogier elhagyva a VW-t ,csapattársául szegődnek a Hyundainál.

Idén Neuville mellett cserélődtek a pilóták, ezért elmondta, szeretne egy csapattársnál megállapodni. „Olyat szeretnék, aki erős, jó légkörre van szükségünk, de olyanra van szükségünk, aki kihívást jelent számomra és a csapat számára, hogy a határainkat feszegessük.” – szögezte le a fiatal pilóta.





A rali



A 2014-as Katalán Rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz távja 372 km-t tesz majd ki.



A rali főhadiszállását ismét Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól.




A világbajnokság állása a Francia Ralit követően:

Egyéni



1. Sebastien Ogier (FRA)Volkswagen Motorsport 217 pont

2. Jari-Matti Latvala (FIN)Volkswagen Motorsport 190 pont

3. Andreas Mikkelsen (NOR)Volkswagen Motorsport 2143 pont

4. Mikko Hirvonen (FIN)M-Sport WRT  93 pont

5. Thierry Neuville (BEL)Hyundai WRT  83 pont

6. Kris Meeke (GBR)Citroën WRT  82 pont

7. Mads Östberg (NOR)Citroën WRT  80 pont

8. Elfyn Evans (GBR)M-Sport WRT  71 pont

9. Martin Prokop (CZE)Jipocar Czech National Team  38 pont

10. Dani Sordo (ESP)Hyundai WRT  30 pont



Gyártók



1. Volkswagen Motorsport 373 pont

2. Citroën WRT 175 pont

3. M-Sport WRT 164 pont

4. Hyundai WRT 157 pont

5. Volkswagen Motorsport 2 127 pont

6. Jipocar Czech National Team  41 pont

7. RK M-Sport WRT  25 pont

8. Hyundai Motorsport N  24 pont



Forrás: Amber PR