Mindhárom i20 a legjobb tízben!

A Hyundai Shell World Rally Team mindhárom autója az első tízben végzett az 50. RallyRACC-Rally de Espana futamán.

  • A Hyundai Shell World Rally Team értékes információkat a szezon utolsó aszfaltos futamán.
  • A csapat Hyundai i20 WRC-je folyamatosan fejlődik. Dani Sordo ás Thierry Neuville az zárónapo a negyedik és a hatodik helyről kezdték, majd nagy csatákban az ötödik és a hatodik helyen fejezték be.
  • Hayden Paddon pályafutása első szakaszgyőzelmét aratta és szezonja egyetlen aszfaltos futamán a kilencedik helyen zárt.

A Hyundai Shell World Rally Team elérte elsődleges célját az 50. RallyRACC-Rally de Espana futamán, ugyanis mindhárom autója az első tízben végzett és értékes tapasztalatokkal zárta a futamot.



A csapat pilótái a nyitónapon két szakaszgyőzelmet is arattak és megszilárdították a pozícióikat a hétvége során. A futam alatt a csapat folyamatosan finomította a Hyundai i20 WRC beállításait a szűk aszfaltos Costa Daurada szakaszain.

A Hyundai első alkalommal vett részt kevert felszínű WRC futamon, amely végig komoly kihívások elé állította a Hyundai Shell World Rally Team-et. Két szakaszgyőzelmet aratott a csapat pénteken. Az elsőt Hayden Paddon szerezte meg az SS3 szakaszon, míg  a másodikat Thierry Neuville érte el az  SS6 gyorson. Neuville egy szakasz erejéig vezette az összetettet is. A csapat pilótái remek tempóban autóztak ekkor. A szombati és vasárnapi aszfaltos szakaszokon a beállításokra összpontosított, amelyek az autó egyensúlyt javították, a kanyargós és az abroncsokat komolyan igénybevevő aszfaltos szakaszokon.

Dani Sordo (# 8 Hyundai i20 WRC, navigátor: Marc Marti) óriási csatában volt a zárónapon Mads Ostberggel a negyedik helyért. A Hyundai Shell World Rally Team pilótájának végül be kellett érnie az ötödik hellyel, 8.9 másodperccel lemaradva norvég riválisa mögött, így Sordo harmadik alkalommal finiselt a legjobb ötben. Saját, szenvedélyes szurkolói előtt autózhatott Sordo, korábbi tapasztalatainak köszönhetően nagyrészt problémamentesen és egyenletesen.

Sordo: Keményen nyomtam az egész hétvége alatt. Az ötödik hellyel nem vagyok elégedett, az autó megbízható teljesítményével viszont igen. Sokat tanultunk az autó egyensúlyával kapcsolatban, miközben rengeteg hasznos információt gyűjtöttünk, amelyek segítik majd az aszfaltos teljesítményünket. Idén harmadik alkalommal sikerült a legjobb ötben zárni, ami nem rossz egy fiatal csapat számára. Köszönet a szurkolóimnak, akik minden szakaszon frenetikusan támogattak.


Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, navigátor: Nicolas Gilsoul) végül szoros csatában a hatodik helyen zárt, megnyerve az Andreas Mikkelsennel folytatott csatát. Az SS3 szakaszt követően Neuville állt a futam élén, de egy defektnek köszönhetően visszaesett. A hétvége során az ideális beállítások megtalálásán túl a pozíció megtartása volt a fókuszban a technikás és gyors spanyol aszfalton.

Neuville: Pénteken keményen kezdtünk és a teljesítményünk megmutatta az autóban rejlő potenciált. A szűk aszfaltos szakaszokon, kisebb alulkormányzottsággal küzdöttünk, de a gyors, tempós aszfalton az autó nagyon jó volt. Ez az első szezonunk, először jártunk Spanyolországban, folyamatosan finomítottuk a beállításainkat, aminek köszönhetően, összességében jól haladunk. Alig várom, hogy elkezdjünk a felkészülést a Wales Rally GB futamára.


Hayden Paddon (# 20 Hyundai i20 WRC, navigátor: John Kennard) a kilencedik helyen zárta futamot, úgy, hogy eddig mindössze csak a tavalyi spanyol futamon indult aszfalton. A futam emlékezetesen indult a 27 éves új-zélandi pilóta számára ugyanis a pénteki murvás nyitónapon pályafutása első szakaszgyőzelmét aratta a harmadik szakaszon.

Paddon: Összességében pozitívan zártuk a versenyt. Sikerült az első szakaszgyőzelmemet megszereznem. A szűk aszfaltos szakaszokon rengeteget küzdöttünk a beállításokkal, de mindannyian rengeteget tanultunk. Az aszfaltos teljesítményünk egyértelműen fejlődött. Nagyon örülök, hogy sikerült a legjobb tízben végeznem az idei szezonom egyetlen aszfaltos futamán. Már én is nagyon várom, hogy újra murván versenyezzünk a Wales Rally GB-n.

A Rally de Espana futamán első alkalommal résztvevő Hyundai Shell World Rally Team számos hasznos információt szerzett. Az abroncsokat alaposan igénybevevő és a délutáni órákban magas hőmérsékletű aszfalt a futam alatt végig komoly kihívást jelent a fiatal csapat számára. Különösen a szűk, technikás, lassabb szakaszok okoztak gondot, de mindhárom célba ért autó legénysége és a csapat értékes tapasztalatokra tett szert.

Michel Nandan csapatfőnök: Sokat tanultunk a hétvégén a teljesítményünknek köszönhetően ilyen körülmények között. A pilótáink nyomás alatt voltak ma, mert mindhárom autó alulkormányzottsággal szenvedett. Tudtuk, hogy van még javítani valónk az autó egyensúlyán, technikás, lassú körülmények között. Rengeteg adatot gyűjtöttünk , amelyek a segítségünkre lesz majd.  A csapat remekül kezdte a futamot és jól haladt a beállítások és az új Michelin abroncsok harmonizálása murván és aszfalton is. Gratulálok Hayden-nek első szakaszgyőzelméhez! Most a szezonzáró futamra kell összpontosítanunk, amikor is visszatérünk a murvára.