Formabontó túraautózás - Ez a DTM

3 német gyártó, 12 csapat, 22 pilóta, köztük ex és remélhetőleg leendő Forma 1 – es klasszisok. Ez a DTM, a Német Túraautó Bajnokság!

Véget ért az idei, jubileumi 30. szezon, mely minden volt csak nem unalmas. Látványos előzések, hatalmas bukások és test-test elleni küzdelmek jellemezték. Magyar szemmel fontos mérföldkő ez , ugyanis a sorozat 1988 óta nem járt hazánkban.

Az utolsó hockenheimring – i futamot Mattias Ekström nyerte, megelőzve a tavalyi bajnokot, Mike Rockenfellert, valamint Jamie Greent. Ez az eredmény elég volt ahhoz, hogy az Audi az utolsó pillanatban átvegye a vezetést a gyártók között, meggátolva ezzel a Bmw mesterhármasát.

A bajnoki trófeát Marco Wittmann zsebelte be. Mivel csapattársa( Maxime Martin ) sem tétlenkedett a versenyek alatt, így közös munkával sikerült csapatukat, az RMG – t a képzeletbeli dobogó legfelső fokára repíteniük.
2014 bajnokát Hockenheimben (a szezon nyitón), Mogyoródon, Spielbergben és a Nürburgringen intette le elsőként a kockás zászló. Az oscherslebeni hétvégén viszont elmaradt a pontszerzés műszaki problémák miatt. A többi helyszínen viszont kimagasló, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a német úriember.



A mezőnyt számos ex Formula 1 – es pilóta is színesíti. Paul Di Resta, Timo Glock és Vitaly Petrov is ebben a szériában áll fel a rajtrácsra. De nem új keletű dolog, hogy a „száguldó cirkuszból” kiszorulva más versenysorozat után néznek a pilóták. Néhány évvel ezelőtt itt küzdött David Coulthard és Ralf, a nem rég síbalesetet szenvedett Michael Schumacher öccse is.


De nem csak, az F1 után opció a DTM!
Pascal Wehrleinnek, a gooix csapat pilótájának komoly esélyei vannak a “száguldó cirkuszban” való szereplésre. Ugyanis az idei évtől a Mercedes AMG Petronas csapattal is szerződésben áll az ifjú titán, tartalék versenyző státuszban. Példaként említhető még Roberto Merhi, aki szintén e bajnokságot érintve a Wsr – ből igyekszik F – 1 – es ülést kiharcolni magának.

És, hogy mi is jellemzi számszerűsítve ezt a technikát?

A válasz a következő: A Mercedes az AMG C – Coupe, a BMW az M4, az Audi pedig az RS 5 alapjaira építette versenyautóit, melyek 1110kg – os össztömeggel, 6 fokozatú szekvenciális váltóval és V8 – as erőforrással rendelkeznek, melyek 500 lóerősek, 500Nm nyomaték leadására képesek és maximum 4000 cm3 űrtartalommal rendelkezhetnek, mindezt DRS technológiával fűszerezve. Tehát nem csak látványosak, roppant fürgék és bivaly erősek is ezek az autók.

Aki ezen a sorokat olvasva bosszankodik, hogy idén lemaradt a hungaroringi futamról, az készítse elő a naptárát és jegyezze be, hiszen a versenysorozat a 2015 – ös esztendőben is tiszteletét teszi a fővárosunktól  nem messze elterülő pályán!

Írta: Háfra Zsolt