Volentér Balázs: Megmutathatom, hogy mire vagyok képes

Volentér Balázs
Suzuki Swift 1.3
Gyorsasági Szakág
Pannóniaring, Tesztnap
2014.10.20.

Volentér Balázs autóversenyzőt kérdezem a tesztnap előtt.


Mesélnél a portálolvasóknak a pénteki tesztről és a hétvégi küzdelmes
futamokról?

- Pénteken volt alkalmam először
Suzukiba ülni. A télen ugyan vezettem már ilyen autót a KoMi kupán, de akkor csak
kis, rövid pályákon mentem, igazi nagy pályán még nem volt lehetőségem
kipróbálni az autót. Azóta csak váltós gokartot, illetve forma autót vezettem,
ami teljesen más vezetési stílust igényel, mint a Swiftek.
A Hungaroringen sem mentem még soha, így mindezek tudatában kíváncsian vártam,
hogy mire leszek majd képes. Pénteken elég sokat szenvedtem, mire rátaláltam a
Suzukival való gyors versenyzés titkára, de ekkor még nem voltam megelégedve a
teljesítményemmel.
Szombatra fordult a kocka, és sokat
sikerült javulnom, többek között Benyó
Máté
nak, és Farkas Rolandnak
köszönhetően, akiknek nagyon hálás vagyok a segítségükért. Az időmérőn
megszereztem az 1.3-as kategória 3. helyét, majd az első versenyen egy jó
rajtot követően átvettem a vezetést. Ezt féltávig tudtam is tartani, de az első
15 perc után visszacsúsztam a 2. helyre, és végül itt is fejeztem be a futamot.
Ezzel rendkívül elégedett voltam, hiszen ha nem is sikerült nyernem, de az idei
évi 1.3-as bajnokot (aki ráadásul 5 éve versenyzik ebben a kategóriában) a
verseny feléig magam mögött tudtam tartani.
A vasárnapi első verseny a
szombatihoz képest meglehetősen nyugisra sikeredett, és egy „vonatozást”
követően ismét a dobogó 2. fokára állhattam föl. A hétvége utolsó futama is
hasonlóan kezdődött, de a vége nem várt izgalmakat tartogatott. Az utolsó körre
teljesen utolértem, és elkezdtem támadni a 2014-es bajnokot. Fél kör volt még
hátra, amikor érthetetlen okokból, az egyik kanyar közepén egyszer csak
megsérülhetett valami a futóműben, és elment a kormányközéppont, ez pedig meg
is pecsételte a befutót. Nem kockáztattam a kör hátralévő részében, hanem
inkább rámentem arra, hogy behozzam az autót egyben és ezzel megszerezzem a
harmadik 2. helyért járó trófeámat.

Miként értékeled a hétvége futamaid?
- Rendkívül elégedett vagyok a versenyek eredményeivel, hiszen mint mondtam
most vezettem először ezt az autót nagy pályán, illetve a Hungaroringen is most
mentem életemben először. Az autó teljesen máshogy viselkedik, mint amit eddig
megszoktam, megtanultam. Majdhogynem pont az ellenkezője a gokartnak és a forma
autónak. Végül egész jól belejöttem, és a három versenyből háromszor
felállhattam a dobogó 2. fokára, úgy hogy csak az idei bajnoktól kaptam ki.
Aminek még külön örülök, az az, hogy a 3. versenyen már az én nevemhez volt
köthető az 1.3-as kategória versenyen futott leggyorsabb köre. Ráadásul, ha azt
vesszük, akkor az első, valamint az utolsó futamon is lehetőségem volt a
verseny megnyerésére.

Milyen érzés volt a
dobogón állni a második helyen?
- Nagyon jó érzés volt. Szerencsére eddigi pályafutásom alatt már többször
is megtapasztalhattam, milyen a pódiumon állni, de ez akkor is egy teljesen más
élmény volt. Fölállni arra a dobogóra amin, idén például Daniel Ricciardo, Fernando
Alonso
és Lewis Hamilton állt,
mindezt ráadásul háromszor… ez valami egészen fantasztikus volt.
 

Mi az, amit másképp
tennél, ha újra rajtolhatnál?

- Az első futamon, talán megpróbálnám elkerülni az Alesi-ben elkövetett hibám,
aminek köszönhetően megelőztek, hiszen ha akkor nem csúszok meg akkor talán meg
is nyerhettem volna. A 2. versenyen úgy gondolom mindent jól csináltam, azon
nem változtatnék. Az utolsó megmérettetésen pedig csak a rajtot javítanám, hiszen
akkor ott követtem el egy apró hibát (illetve ha lehetne, átnézetném a kormányművet
a futam előtt.

Merre visz az utad 2015-ben majd?
- Ez még egy nagyon jó kérdés. Sok választási lehetőségem van a gokarttól, a
nemzetközi formula autózásig. Sajnos ez elsősorban nem rajtam fog múlni, hanem
a támogatói háttértől.

Október 20-án, részt
veszel egy teszten a Pannóniaringen a Vígh Racing Team-al.

- Egy Formula Renault 2.0-ás autót lesz alkalmam vezetni, amit ezúton is
szeretnék megköszönni a Vígh Racing Team-nek. Szerencsére friss és jó
élményekkel ülhetek majd vissza az autóba, hiszen múlthét szerdán ugyan itt
volt már lehetőségem egy formula autóval történő körözésre. A teszt célja, hogy szokjam a nyitott autós
körülményeket,
hiszen bár nagyon hasonló a gokarthoz, különbségek azért még
is bőven akadnak. Ez egy jó lehetőség
számomra, hogy a Vígh Racing Teamnek is megmutassam, hogy mire vagyok képes.



Támogatók:

OXXO Energy Drink, Gokartring, SimHouse
Szimulátortechnikai Kft., P1 Cam, Óbuda Sport és Szabadidő nonprofit Kft.,
Sunrise Fitness.

- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu