Rally Legend Szombati Csapatás

Kankkunen (LANCIA DELTA INTEGRALE) AURIOL (CITROEN XSARA WRC) ÉS BRAZZOLI (LANCIA 037) a vezetnek a mítosz, a WRC, és a historic kategóriában 2. nap végén a Rallylegenden.

HIHETETLEN tömeg a gyorsasági szakaszokon, nagy sikerek a nagyközönség számára Rally Legend ARENA konferenciákon.A szombat délelőtt a pihenéssel telt, hiszen hajnalban ért mindenki célba. A rendezők nagyon okosan nem csináltak semmi extra programot délelőttre, a szervizpark, és a Rally Village nyitva volt. Mi azt már bejártuk pénteken, így inkább a tengerben mártóztunk meg. A három gyors közül a gyártelep már ismert volt, a szervizpark másik oldalára 10(!) azaz tíz perc séta után láthattunk egy városi, ámde technikás részekkel tartkított szakaszt, és a harmadik a tegnap este már “bejárt” várat megkerülő hegyi szakasz volt.

Ez történt szombaton:

A rekord tömeg, becslések szerint jóval több mint ötvenezer ember volt a Rallylegend második napján. A historic kategóriában a vezető “Pedro” (Lancia 037) kénytelen volt kiállni a mechanikus hiba miatt. Ő volt a vezető a harmadik gyorsasági szakaszig, ezt örökölte Enrico Brazzoli és navigátora Maurizio Barone (Lancia 037-el). Mögöttük egy erős jött fel a finn ász Markku Alen egy Eberhard & Co. által támogatott Lancia 037-el, mindössze csak 3 “9-re a vezetőtől. A harmadik helyen a San Marinoi illetőségű Giuliano Calzolari a kisebb teljesítményű Ford Escort RS-el, a különbség csak 16 “6.
A mítoszok között a finn Juha Kankkunen és navigátora Janhunen a Lancia Delta Integrale-val egy pillanatra elvesztette az előnyét egy 7 perces késés miatt (1’10 “büntetés) amit a második gyors “Le Tane”, előtt szerzett.


Ez lehetővé tette Mauro Miele/ Beltrame az 1986-os Bmw M3-al, hogy átvegye a vezetést csak 5 “7 mp-el Kankkunen előtt. De a második gyorsasági szakaszon a nap Kankkunen folytatta az első helyen ismét, mindössze 7 tized másodperccel megelőzve a Miele-t. A harmadik helyen, a San marinói sofőr, Marcello Colombini szintén egy M3-as Bmw-vel.
A WRC Hankook Trophy-n  világbajnok Didier Auriol, és navigátora Barjou, a Hankook által szponzorált Citroen Xsara Wrcvel, megnyugtató előnnyel vezet a riválisok előtt. A második helyen, annak ellenére, hogy az SS6 elején lángra kapott az autó, a német Armin Schwarz a Karcher szponzorált Citroen Xsara Wrcvel. Mögötte a cseh  Stepan Vojtech egy Peugeot 206 WRC, aztán a visszaesett Tobia Cavallini és Sauro Farnocchia, akik hosszú ideig a második helyen voltak egy hasonló autóval mint Auriol.