Németh Balázs: „Most az a legfontosabb, hogy a rehabilitációm a megfelelő ütemben haladjon”

A hétvégén rendezik a FIM Superstock 1000 Kupa idei utolsó versenyét a franciaországi Magny-Cours-ban, ám ezen már nem állhat rajthoz a Pedercini Racing Team magyar versenyzője, Németh Balázs. A 26 éves pilóta még a legutóbbi, jerezi viadalon bukott hatalmasat, amely során a térdízülete és a bokája is megsérült, így számára rehabilitációval telnek a következő hetek.

Sajtóközlemény - Németh Balázs, FIM Superstock 1000 Kupa, Magny-Cours,
Előzetes, 2014.10.01.

 
Németh Balázs négy héttel ezelőtt optimistán érkezett a Superbike
világbajnokság betétsorozataként rendezett FIM Superstock 1000 Kupa jerezi fordulójára,
s az edzéseken mutatott teljesítménye is bizakodásra adott okot. A versenynek
az előkelő hatodik pozícióból vághatott neki, ám a második körben minden
rosszra fordult számára: az egyik kanyarban egy társával együtt óriási
high-side bukást mutatott be, amely miatt egyébként még a futamot is meg
kellett szakítani piros zászlóval, miután Kawasakija az aszfaltcsík közepén
maradt.
 
A Pedercini Racing Team színeiben induló magyar versenyzőt természetesen
azonnal a pálya orvosi központjába szállították, ahol azt állították, hogy
törés nélkül megúszta a balesetet, ám itthon a Sportkórházban kiderült, hogy a
térdízületének egyik csontja lehasadt, s a bokája is komolyan megsérült, így
azonnali operációra volt szüksége. Szerencsére a beavatkozás komplikációmentesen
zajlott le, ám a 26 éves pilótának azóta is a rehabilitációra kell fókuszálnia,
így sajnos a hétvégén rendezendő franciaországi idényzárón sem lehet ott –
pedig Magny-Cours a kedvenc pályái közé tartozik.
 
Balázs elmondása szerint orvosai úgy vélik, legkorábban november végén ülhet
legközelebb motorra, ám addig is itthonról követi majd kategóriája eseményeit.
Nem is lesz pártatlan, hiszen csapattársa, Lorenzo Savadori az összetett egyik
esélyese, mindössze négy pont választja el az éllovas Leandro Mercadótól. A
magyar versenyző természetesen bízik benne, hogy olasz kollégája bajnokként
hagyhatja el Magny-Cours-t, mi pedig abban reménykedjünk, hogy egy gyors és
teljes gyógyulás után őt magát is hamar újra versenymotoron láthatjuk majd.
 
Németh Balázs
„Szobafogságom során sokat gondolkodom jerezi bukásom okán és körülményein,
de nem találtam rá elfogadható magyarázatot. Nagyon jó ütemben haladtunk
szerelőimmel a verseny előtti teszt, illetve a hétvége során is. Sikerült
minimálisra szorítani a hátsó rugóstaggal kapcsolatos, régóta fennálló
problémánkat. Az első szabadedzésen én értem el a legnagyobb sebességet, és
egész hétvégén az 5-10. helyezések között mozogtam. A hatodik helyre
kvalifikáltam magam, és a verseny napján is jó formában éreztem magam: a warm
upot ötödikként zártam, sikerült a bűvös 1:46-os köridőn belülre kerülnöm, és a
futam is jól indult számomra. A telemetria elemzése megerősítette a bukást
közvetlenül megelőző pillanatokra vonatkozó emlékeimet: csukott gázzal haladtam
a nyolcas kanyar belső ívén a kilencfős élbolyban. Semmi sem indokolta, hogy
egy high-side bukással kiszálljak a versenyből. A második körben, a mögöttem
motorozó Metcherrel szinkronban óriásit buktam. A balesetet követően motorom az
aszfalton maradt, ezért piros zászlóval leintették a futamot. A Medical
Centerből úgy engedtek el, hogy törés nélkül úsztam meg a balesetet, amit
fájdalmaim ellenére próbáltam elhinni. A Sportkórházban azonban szembesülnöm
kellett a szomorú valósággal: térdízületem egyik csontja, a tibia lateralis
condylis tengelyirányban lehasadt, és erősen sérült a bokám is. Elmondták, hogy
azonnali műtétre van szükség. Az operáció Dr. Toman József vezetésével
komplikáció nélkül zajlott le. De ez a múlt. Most a legfontosabb feladat
számomra, hogy rehabilitációm megfelelő ütemben haladjon. Mindent megteszek
ennek érdekében. Gyógyszereken kívül fény-, elektromágneses és oxigénterápiával
igyekszem gyorsabbá és hatékonyabbá tenni gyógyulásomat. A felépülési periódus
így sem lesz rövid, mert az aktív, terheléses gyógytornát csak egy hét múlva
kezdhetem el. Fontos lenne, hogy még az idén motorra ülhessek. Orvosaim és a
terápiámat segítő szakemberek szerint erre november vége, december eleje körül
jó esélyem van. Magny-Cours az egyik legkedveltebb pályám, sajnálom, hogy nem
lehetek ott csapattársaim között. Sikeres hétvégét kívánok nekik – remélem,
Lorenzo Savadori bajnokként hagyhatja el a helyszínt –, és természetesen a
többi magyar pilótának és csapatnak is. A szezon végéhez közeledve szeretném
megköszönni csapatom, a Pedercini Team, valamint fő támogatóm, a Proinvest,
illetve minden körülöttem tevékenykedő szakember segítségét.”

 

Balogh Tamás