Jubileumi szlalomozás

Kovács Péter, egykori szakágvezető mesélt a korábbi Szlalompartykról.


1980-85-ig jártam az egyetemre. És már akkor is szép hagyománya volt a Rakparti Szlalompartyknak. Mind az öt évben, amikor az egyetemre jártam, elindultunk rajta. Ősszel szlalom verseny volt (mint most) és tavasszal egy túraversenyt rendezett a Közlekedési Kar.

 

Itt versenyeztem először autóval, az első évemben. Az autó egy Škoda 100-as volt.

 

Nagyon jó hangulatú versenyek voltak ezek a szlalompartyk, már akkor is. Az Egyetemnek jó kapcsolata volt az MHSZ-el és mindig tudtunk kapni 1-2 oktató autót. Legtöbbször két Ladát, vagy egy-Ladát, egy Škodát és így olyanok is el tudtak indulni, akiknek nem volt autója.

Persze a saját kocsit mindig jobban ki lehetett 'autózni'. Volt egy év, amikor megnyertem a Škoda kategóriát is a sajáttal és az MHSZ Ladát is. És a Škodával értem el jobb időt :)

 

Az városi legenda, hogy ezen a versenyen egyszer Ferjáncz Attila hátramenetben teljesítette a távot és így is a legrövidebb idő alatt?

Ez jóval régebben lehetett. Talán nem is Rakparti Szlalom volt, hanem valamilyen túraversenynek volt egyik állomása a Műegyetem Rakparti parkolója. És, nekünk is csak mesélték, mindezt egy gömbölyű Wartburggal tette.

 

Mit mondhatunk azoknak, akik indulnak, vagy csak mérlegelik, hogy induljanak az idei, jubileumi versenyen?

Soha nem gondoltam volna anno, hogy ha egy széria autóval elindulok, akkor azzal még egy jó eredményt is el lehet érni. Ma már nehezebb egy széria autó, vannak speciálisan szlalomra épített, pehelykönnyű méregzsákok, de biztos vagyok benne, hogy mindenki megtalálja az autójával a megfelelő kategóriát és érdemes elindulni.

Akik anno elindultak, sokuk keveredett az autósport közelébe. Tankörtársam volt Sárközi Péter, de indult László Emil és még sokan mások. Sok induló volt.

Talán sokan nem tudják, hogy 1985-ben az SOTE-val közösen rendeztük a tavaszi túra versenyt és valójában ez volt a Budapest Rallye őse és ez is a Rakpartról indult.

Most megpróbálunk összehozni pár 'veteránt'. Nekem is van egy Škoda 100-asom, Bordás Gábor barátom, Szegedről, egy Trabanttal nevezett és Sárközi Petinek ugyan már nincs meg a Trabija, de egy széria kocka Corsával fog indulni. Szeretnénk valamennyire a régi időkre is emlékezni.

 

Ez egy legkevésbé veszélyes formája az autósportnak. Ma már kötelező a bukósisak, anno még az sem kellett. Nagyon komoly kárt nem lehet csinálni. Sokan voltak úgy az indulók között, hogy elhozták a papa autóját szombat reggel, valamilyen megbocsájtható hazugsággal és elindultak a futamon, este pedig visszaálltak a fater garázsába és nem volt belőle harag. Vezetéstechnikából is sokat lehet tanulni.

Mindenkinek javaslom, hogy jöjjön el, nevezzen, érezze jól magát!

Forrás:duen.hu