Hamilton nyert Monzában
Nico Rosberg nem tudta kihasználni az Olasz Nagydíjon, hogy az első métereken az ölébe hullott az 1. hely, ugyanis később hibázott, így a rajtot elrontó Lewis Hamilton vissza tudta venni tőle a vezetést, és győzelmével 22 pontra faragta le a hátrányát csapattársa mögött a világbajnoki tabellán.
A Mercedesekkel senki sem tudta tartani a lépést Monzában, és a rajt után negyediknek visszacsúszó Hamilton is hamar visszaverekedte magát a 2. helyre. Mint kiderült, a beállításai nem stimmeltek a startnál, ezért előzte meg őt Kevin Magnussen és Felipe Massa. Az 5. körben azonban a brazillal együtt elment a McLaren mellett, újabb 5 kör elteltével pedig a Williamst is megkerülte az első sikánnál, így Rosberg után eredhetett. A kerékcserék első, és egyetlen fordulójáig 1,5 másodpercre megközelítette csapattársát, és - a csapatvezetés idegeit megkímélve - végül valódi küzdelem nélkül előzte meg: Rosberg a 29. körben (a futam során már másodszor) elrontotta az első kanyarkombináció féktávját, és csak Hamilton mögé tudott visszatérni a menekülőútról.
A dobogó harmadik fokára Massa álhatott fel, a Williamsszel először, egy számára viszonylag eseménytelen versenyt követően. "Sokszor nem volt szerencsém, de reméljük, hogy a szerencse mellém szegődik az idény hátralevő részében" - mondta tömören. Csapattársa, Valtteri Bottas ellenben kalandos versenyen ért oda a 4. helyre, Hamiltonhoz hasonlóan szintén egy gyengén sikerült rajt után visszakapaszkodva. "Amint elengedtem a kuplungkart, kipörögtek a kerekek - talán túl agresszív beállításokat választottunk" - nyilatkozta Bottas a Sky Sportsnak, akinek később kétszer is át kellett hámoznia magát a középmezőnyön.Sorrendben Kimi Räikkönent (9. kör), Sergio Pérezt (14.), Fernando Alonsót (16.), Jenson Buttont (18.) és Magnussent (21.) hagyta állva a célegyenesben a kimagasló végsebességének köszönhetően, de hiába állt ezzel a 4. helyre, riválisaihoz képest kicsit később ejtette meg a kerékcseréjét, így mindent kezdhetett elölről. Végül Pérezt, Magnussent és Sebastian Vettelt is sikerült visszaelőznie. A 40. körben foglalta el a 4. helyet újra, ám Massa utolérésére nem volt esélye. A Williams megelőzte a Ferrarit a konstruktőri tabellán, amely csak a Kimi Räikkönen által szerzett 2 ponttal gazdagodott - Fernando Alonso autójában a 30. körben elromlott az ERS, így kiesett. A spanyol egészen addig állta a sarat a középmezőny csatájában. Ötödikként a táv első felében gyakorlatilag észrevehetetlen Daniel Ricciardo futott be, aki abból húzott hasznot, hogy csak a 26. körben váltott át a közepes keverékű gumikról a keményekre. A frissebb abroncsokon később egymás után előzte meg az útjába kerülőket, és a 47. körben csapattársa, Vettel sem tudott védekezni ellene. "Jó móka volt. A rajtom nem alakult a terveknek megfelelően, de megőriztük a hidegvérünket. A verseny a vége felé kelt életre, és az előzéseknek köszönhetően folyamatosan mosolyogtam" - mondta Ricciardo.Vettelnek az ártott, hogy a mezőny első feléből ő ment ki először (a 18. körben) a bokszba, ezért a futam vége felé elkoptak a gumijai. 7. helyen Magnussen szelte át a célvonalat, de csupán egyetlen pontot szerzett - ennek oka az, hogy a csata hevében a 31. körben leszorította a pályáról Bottast, és a sportfelügyelők 5 másodperces időbüntetést adtak neki. Zsinórban a második versenyen vesztett pozíciókat ilyesmivel, most 10. lett.
A másik McLarennel Button hosszú ideig támadta Pérezt, de nem tudta végleg maga mögé utasítani. Elmondása szerint a féktávokon volt jobb a Force India. Button többször is átmenetileg Pérez elé került, a mexikói azonban szemet gyönyörködtető csatában visszavette tőle a pozíciót. "Nagyon élveztem ezt. Emlékeztetett a régi szép időkre, amikor a McLarennél néhány futamon harcolhattunk egymással" - közölte vigyorogva a mexikói.A versenyt Alonsón kívül csak Max Chilton nem tudta befejezni, aki a 6. körben a Roggia sikánnál átugratott a fekvőrendőrön, és beleállt a falba. "Megpróbáltam minél később fékezni, hogy (Romain) Grosjean előtt maradhassak" - nyilatkozta. "Vétettem egy kis hibát, amitől az autóm a levegőbe emelkedett, onnantól pedig már nem tehettem semmit."Danyiil Kvjat is hasonlóan járhatott volna az utolsó előtti körben, de balul sült el a támadási kísérlete Räikkönennel szemben, és kisebb csodára volt szüksége, hogy a bukótérben összeszedje ide-oda csúszkáló az autóját. Lehet, hogy ezzel dobta el a pontszerzést, ugyanis Magnussen büntetésével e nélkül talán 10. lehetett volna. Utóbb kiderült, hogy fékhibát szenvedett.A sportfelügyelők a verseny után kiosztottak még egy büntetést: Esteban Gutiérrez idejéhez írtak hozzá 20 másodpercet, mert ütközött Grosjeannal.
Forrás: gphirek.hu (Origo)