Papp Arnold: Nem volt velünk a szerencse

Papp Arnold
Vígh Racing Team
Formula Renault 2.0
Autós Gyorsasági verseny
Slovakiarnig 2014.08.22-24.

Két kategória pole pozíció, de a futamon nem állt mellénk a szerencse.



 

Nagyon izgatottan vártam a hétvégét, hiszen 2 hónap után
most ültem ismét az autóba. Csütörtökön érkeztem meg a pályára, és egy
szabadedzést teljesítettünk az autóval. Egy megforgásom történt egyből a
kihagyás után, de utána a boxban sikerült állítani az autón, ami után sokkal
kezelhetőbb lett a gépsárkány. Szóval ezzel a rövid bemenettel vártuk másnap,
pénteken az első időmérőt. Délutánig volt idő még átnézni az autót, állítottunk
rajta még, ami szerencsénkre nagyon jól sikerült. Az időmérőn hibátlanul viselkedett
az autó. Kategória 1. és abszolút 11. helyre kvalifikáltuk magunkat. Nagyon
örültem az eredménynek formulaautós kategória első rajtkockám. Alig vártam
másnap a futamot, hiszen ennél jobb helyről nem is tudtuk volna kezdeni.

Reggel 9-kor tehát 1. futam kezdődött. A rajtot nem
sikerült elcsípnem tökéletesen, de a kategória 2. helyén sikerült elfordulni,
majd visszacsúsztam még ebben a körben sajnos még egy pozíciót vesztettem. A 2.
körben sikerült előrébb jönni, majd beküldték egy baleset miatt a safety cart.
Itt még nem tudtam, hogy sajnos az egyik pilótát sárga zászló mellett előztem
meg, így utólag megbüntettek. Sajnos az én hibám. Tanuló év ez az év, és most
saját káromon, de megtanultam egy életre egyik szemem mindig a bírói poszton
kell, hogy legyen. A safety car után a verseny végéig ádáz csatát vívott a
komplett Formula Renault csoport. Mindenkinek állt a zászló körről körre
változott a pozíciók sorsa. Végül a legutolsó körre Rónai Tomi és én küzdöttünk
az első helyért, aminek az utolsó előtti egyenesben egy sajnálatos ütközés lett
a vége. Hál istennek mind a ketten-en be tudtuk fejezni a versenyt végül én az
első, ő pedig a 2. helyen futott be. Így akkor még örültem pályafutásom első
formulaautós győzelmének. Óriási siker volt nekem és a csapatnak. Sajnos
papíron elvesztettük a győzelmet, de a pályán mi voltunk aznap a leggyorsabbak.
Nem keseredtünk el készültünk a 2. futamra, ott majd szépítünk a szombati
eredményen. Aznap lett volna még egy időmérő, de sajnos a rossz látási
viszonyok miatt, megint lefújták, és áthalasztották vasárnap korareggelre…
Ekkor úgy gondoltam, Szlovákiaring-en talán sose lesz esős köröm
formulaautóval. Nem baj majd akkor vasárnap.

Reggelre már nem esett az eső kisütött a nap, de még a
pálya nagyon vizes volt. Ment az agyalás esőgumi, vagy száraz. Én a biztonságot
választottam és úgy gondolom jól döntöttem, mert a pálya még nagyon vizes volt.
Az eltolt időmérő miatt 15 percesre redukálták az edzést, így  nem sok
időnk volt gyors kört futni. Amíg állt a víz a pályán a kis Renault-tal nagyon
előkelő pozícióban tanyáztam, az Abszolút 4-5 helyen, a Renault-ok között pedig
toronymagasan vezettünk, így gumispórolás miatt hamarabb is befejeztem az
időmérőt, ami a száradó pálya miatt az abszolútban néhány helyes visszalépést jelentett.
Így is sikerült nagyon sok erősebb autót megfogni. Abszolút 9 és kategória
1. helyen zártuk a hétvége második időmérőjét. Nagyon örültem és hittem, hogy
most a futamon lesz esélyünk szépíteni. Autó jó kategória társak sokkal hátrébb
simán meg lehet a győzelem. Egésznap vártam a versenyt, közben sütött a nap
leszakadt az ég, senki nem tudta, hogy mit hoz majd a vége. Én az esőnek
örültem volna, de a száraz körülményt se éreztem problémának. Mind a 2
körülményre nagyon jó beállítást találtunk. Végül száraz lett az időjárás,
délután 5 órára. Eddig minden szép és jó volt, felálltam a rajtrácsra, a srácok
még guminyomást ellenőrizték majd az 1 perces tábla után motor be, és vártam a
felvezető kört. Elindult a mezőny én is szépen elakartam indulni meg is mozdul
az autó, és amikor ráléptem a gázra egy reccsenést hallottam… Ekkor már tudtam
baj van, „Ne könyörgöm” A motor nem állt le, váltottam 2-3 a váltóval és
éreztem nincs hajtás. Eltört a féltengely. Utolsó gondolatomban még
megpróbáltam a hajtáslánccal legurulni, de ezek az autók nem erre lettek
kitalálva, hogy 1 kerék hajtással is menjenek, így szomorúan, de el kellett
fogadnom pont nélkül maradtunk erre a futamra, ami ilyen kemény bajnokságban
nagyon nagy érvágás a bajnokság befutójában.

Következő futam, az a Hungaroringen lesz, Október
10-12-én. Addig az autót megcsináljuk, átnézzük és támadni fogunk! Nem olyan
fából faragtak, hogy feladnám, szóval nem adjuk fel! Jelenleg őrizzük a bajnoki
3. pozíciót és szeretném, ha év végére meg is maradna. Mindent meg fogok tenni
a csapatért az utolsó 3 futamon. A Hungaroring az egyik kedvenc pályám, október
már elég szeszélyes időjárás szempontjából, így roppant izgalmas futamokra van
kilátás. Aki teheti és ideje engedi, mindenképp látogasson ki, én mindent
megteszek majd, hogy izgalmas legyen a bajnokság végkimenetele.

 

A két hónapos szünet után a Slovakiaringen folytatódott a
bajnokság, azzal a célkitűzéssel, hogy megerősítsük a dobogóért folytatott
helyünket.
A pénteki időmérőn sikerült a kategória első helyét elcsípni a szombat reggel
kezdődő első futamra. Egy elrontott rajtot követően sokan megelőzték Papp
Arnoldot, de később áthámozta magát az ellenfelein. Majd a verseny felénél
safety car mögé sorakozott a mezőny, mivel olaj került a pályára. A
biztonsági autó kijövetele után folytatódott a harc, a dobogó első fokáért,
majd az utolsó kör, utolsó kanyara előtt az egyenes végén, a második helyen
autózó versenyzővel koccant. De így is győzelmet ünnepelhettünk. Mind a két
pilóta a célba tudott érni, akik nagyon sportszerűen meg tudták beszélni a
történteket. Sajnálatos módon azonban, mivel Arnie a Safety car bejövetele
előtt a sárga zászlónál előzött, később 25 mp-es időbüntetést kaptunk, így a 3.
Helyen végeztünk. De mindenképp büszkén viselte a csapat, ugyanis a verseny
tempóban mégsem tudta senki vissza előzni Papp Arnoldot.

A szombati délutáni időmérőt vasárnapra halasztották, a felhőszakadás miatt.
Mivel vasárnap is esős körülmények uralkodtak, így az időmérőre Arnie örömére
felkerültek az eső gumik. Ahol több mint 30 mp-el verte a kategória társait. Az
abszolut 9. Helyről várhattuk a 2. Futamot.
Nem volt velünk a szerencse. Még a felvezető kör kezdeténél meghibásodott az
autó. Így korai búcsút kellett vennünk a futamtól.

Köszönet
a Vígh Racing Teamnak és Fekete Lacinak a segítségért!

- Hajói Miklós -

www.hajoka.hu

Fotó: Farkas
Zoltán