Teszt és kilométergyűjtés a Kassa Rallye előtt

Az abszolút hetedik és az M csoport hatodik helyén végzett a Budavári - Kovács kettős az augusztus 8-10. között megrendezett Baranya Kupán. Az eredmény ezúttal másodlagos volt a Laroco MSC párosa számára: Különböző keverékű abroncsokat teszteltek, illetve a lehető legtöbb kilométert igyekeztek megtenni aszfalton a hétvége folyamán.


Budavári
Zoltán:

Számunkra egy teszttel kezdődött ez a verseny, amit
Kővágószőlősön, a 4-es üzemnél tartottunk a pénteki napon. Közel 100 km-t
sikerült menni az autóval, amire nagy szükség volt, mert a Veszprém Rallye-n
viszonylag korán kiestünk. A teszt jól sikerült, pozitív érzésekkel zártuk a
napot, sikerült jól beállítanunk az autót. Kipróbáltuk a gumikat, amiket erre a
versenyre hoztunk. Elég meleg volt egész hétvégén, viszonylag kemény
keverékekkel mentünk, úgy gondoltuk, hogy ez lesz a jó döntés.

Szombaton késő délután a prológgal megkezdtük a versenyt.
Mire mi sorra kerültünk, addigra besötétedett, ezért fel kellett tennünk a
lámpasort. Maga a prológ jó volt, az idővel is elégedettek voltunk, de az egyik
jobbos levágban nagyon lementem a pályáról és valami kivágta a kerekeket. A
defekt bent a pályán nem hátráltatott, le is jöttem azzal a tempóval, amivel
akartam, de mire a beíróban végeztünk és elindultunk az etapon addigra
leengedett a jobb első kerék. Majd míg kicseréltük a defektes kereket, addigra
leengedett a jobb hátsó gumi is. Kicseréltük azt is. Mikor levettük őket, akkor
láttuk, hogy valami kiszakította a gumik falát, egy kő, vagy az útpadka, nem is
tudom. Mindenesetre nem voltam túl boldog, de ez benne van a raliban.

Vasárnap sajnos mindjárt az első szakaszon történt egy
baleset, emiatt várnunk kellett egy keveset, illetve a hírek sokkoltak egy
kicsit. Szerintem ennek is betudható, hogy lassabban kezdtünk, majd a második
gyorsra már összeszedtük magunkat és számunkra jó idővel teljesítettük is azt.
Úgy gondolom, hogy a kategóriatársak sem voltak túl messze az árpádtetői szakaszon.
Igazából én ezt a gyorsaságit élveztem a legjobban ezen a versenyen. Négyszer
mentünk rajta, másodjára voltunk a leggyorsabbak. Ez annak köszönhető, hogy a verseny
végére elfogytak a gumiijaink. Nem hoztuk plusz garnitúrát erre a versenyre,
mert csak tesztelni akartunk, de annyira meleg volt és annyira nagy volt a
tapadás, hogy minden körben új gumit kellett felrakni és egyszerűen elfogytak a
nap végére. Az utolsó körben már olyan keveréket tettünk fel, ami sajnos, közel
sem volt ideális, de annak volt a legjobb a mintája.

Összességében az abszolút 7. helyen végeztünk, elégedett
vagyok, amiért jöttünk, azt teljesítettük, autóztunk majd 180 kilométert,
úgyhogy a Baranya Kupa megfelelően szolgálta a felkészülésünket a szeptemberi
Kassa Rallye-ra.

Kovács
Szabolcs:

Nagyon sok kilométert teszteltünk, ami a Kassa Rallye
miatt fontos, így visszaszokattuk magunkat az aszfaltra. Bevallom őszintén, a
prológot én annyira nem értékeltem, nagyon el volt húzva, későn rajtoltunk. A
zobák pusztai a pályát nem is kedvelem, plusz ezt tetőzte a dupla defekt, de
végigmentünk rajta, abszolváltuk.

A vasárnap viszont tetszett, pörgős, lendületes nap volt.
Nyolc gyorsasági szakaszt kellett teljesítenünk, igazi klasszikus rali
pályákon, amit nagyon élveztem. Teszteltünk Kassára, próbálgattuk a gumikat. Személy
szerint nekem, a hetvehelyi gyorsasági jobban tetszett, mert jóval
technikásabb, mint az árpádtetői szakasz. Bakonyán meg kell találni a megfelelő
ritmust, hogy igazán gyors legyen az ember. Számomra a Remeterét - Árpádtető inkább
egy bátorságpróba, hisz ott el kell hinni, hogy az autó elfordul azzal a
sebességgel, amivel mentek. El kell hinni azt, hogy egy erdei úton ennyivel is
lehet közlekedni és át kell kapcsolni az agyadat, egy „kitolunk a fizikával
üzemmódba”. Ha ez működik, akkor nagyon gyorsan át lehet azon a pályán
szaladni. Nekem inkább a technikásabb szakasz az, ami a szívem csücske, de mind
a kettőt imádom, mert mindkettő hazai pálya és pécsi lévén örülök, hogy
Mitsubishivel is mehettem ezeken a szakaszokon és, hogy ismét ott lehettem a
Baranya Kupán!

- Mamprobi Média -