Igazi adok-kapok verseny volt!

Balogh Bence
GFS OXXO Energy Team
Suzuki Swift 1.6 Sport
Hankook - Duna Autó, Autós Gyorsasági OB.
2014.05.23-25. Salzburgring

Beszélgetés Balogh Bence Gyorsasági autóversenyzővel a Salzburgringi verseny után.



Mindkét Salzburgi futamot megnyerted a
hétvégén. Mesélj nekünk az élményeidről. Kezdjük a pályával. Hogy tetszett?

- Nagyon szép
a pálya és a környezete. Ez még a régi stílusú pályák közé tartozik, stílusában
a régi Nürburgring-re hasonlít inkább. Döntött kanyarok, keskeny egyenesek,
minimális bukótér.

A
Salzburgring most is „hozta a formáját”. 10 autóval mentünk (mi magyarok) és
ebből ötöt javítani kell, egy pedig totalkáros.

Milyen volt a rendezés?

- Megadták a
módját az osztrákok, nagyon szép rendezvényt hoztak össze. Sok ezer ember
látogatott el a hétvégén a pályára megnézni a WTCC mezőnyét. Éltem meghatározó
motorsportos élménye/rendezvénye volt.

Mondj egy pár szót kérlek az első
futamról. A negyedik helyen kvalifikáltál, hogyan sikerült megszerezned az első
helyet?

Már az elején
sikerült az első négy autónak leszakadni a mezőnyről. Ezt követően mi egymást
között igaz autóverseny produkáltunk a nézőknek. Sokáig autóztam a
harmadik-negyedik hely környékén és figyeltem, hogy mi történik elől. A
versenytáv végéhez közeledve ritmust váltottam és gyorsan felzárkóztam a
második helyre. Frederic nem adta könnyen az első helyet, vele meggyűlt a
bajom, de rajta is gyorsan átrágtam magam. Nyitott volt az eredmény alakulása a
kockás zászló leintéséig, szoros, igazi adok-kapok verseny volt. Nagyon
élveztem.

A második futamon a fordított rajtrács
miatt a nyolcadik helyről rajtoltál. Hogyan sikerült nyerned ezen a pályán
ilyen hátrányból?

- Jól
sikerült a rajtom, már ott javítottam egy pár pozíciót, a sikán után szerencsésen
elkerültem egy balesetet és máris a harmadik helyen találtam magam. A két előttem
menő pilótát csak azért előztem meg gyorsan, mert nem akartam magamra húzni a
többieket, akik egy kicsit leszakadtak tőlünk a sikánban történt kalamajka miatt.
A harmadik körtől átvettem a vezetést, kiépítettem egy kis előnyt és ezek után
már nem kockáztattam, vigyáztam a gumikra.

Újoncként az eddigi hat futam felét
megnyerted. Pole pozíció nélkül, most éppen a nyolcadik helyről indulva. Te
minek tulajdonítod ezeket az eredményeket?

- Ezen már én
is gondolkodtam. Szerintem a motorversenyzői múltamnak köszönhetem, hogy jó
eredményeket érek el a versenyeken, annak ellenére, hogy még sokat kell
vezetéstechnikában fejlődnöm. Az elmúlt 10 évben szinte kizárólag kispályán
versenyeztem motorral, aminek az a sajátossága, hogy nagyon kevés lehetőséged
van az előzésre. Ha pedig esélyt látsz rá, akkor azt gondolkodás nélkül ki kell
használni, mert nem lehetsz benne biztos, hogy lesz még rá alkalmad. Meg
kellett tanulnom ezeket a lehetőségeket megbecsülni és kihasználni. Az autózás
nagypályán ehhez képeset gyerekjáték. Nem is gondolkodom, csak csinálom
reflexből, amit motoron megtanultam. A 10 éves versenyzői rutinom abban is
segít, hogy nem stresszelem magam szét versenyhelyzetben. A versenyek eredménye
nagyrészt fejben dől el. Ha ott nincs rend, akkor hiába vagy gyors az időmérőn,
nem Te leszel első a versenyen.

Mik a további terveid?

- Fejlődni,
fejlődni és még egyszer fejlődni. Tőzsér Áron segít most nekem abban, hogy a
hiányzó tizedmásodperceket lefaragjuk. Sok munka vár még rám. Addig is viszont,
ha lehetőségem lesz arra, hogy versenyt nyerjek, akkor biztosan ki fogom
használni.

Nem tudom,
mit hoz a jövő év. Angliába készülök egyetemre, mérnöknek fogok tanulni és a
versenyzésem attól függ majd, hogy hogyan tudom azt összeegyeztetni az
iskolával. 

- Hajósi
Miklós -

www.hajoka.hu