Egyik szemem sír, a másik nevet!

Hankook - Duna Autó, Autós Gyorsasági OB

Papp Arnold
Vígh Racing Team
Formula Renault 2.0
Szlovákiaring. 2014.05.09-11



Egy fordulatokban gazdag versenyhétvégén vagy túl a Vígh
Racing Team pilótájaként. Mesélj nekünk a hétvégéről!

Sziasztok,
először is.

Nagyon nagy izgalommal vártam a Szlovákiaringi futamot,
hiszen hihetetlen érzés egy versenypályán együtt lenni a WTCC-s
"nagyokkal", így izgatottan vártam a hétvégét.

Pénteken reggel sajnos egy vizsgám miatt alapból nem tudtam
volna részt venni az első szabadedzésen, így a 2. szabadedzés volt az egyetlen
lehetőség a pálya megismerésére. Már itt előjött egy elektronikai hiba, amiatt
félre kellett állnom a 2. körömben. Nagyon elvoltam keseredve, hogy a
Hungaroring után még mindig nem állt mellénk a szerencse. A szerelőimnek
sikerült megoldaniuk nagyon gyorsan a problémát, így vártam az időmérőt, hogy
végre mehessek a pályán és megtanuljam. Megbeszéltük,
hogy nem az eredmény a fontos, tanuljam a pályát, és minél több kört próbáljak
meg megtenni.
Szerencsére sikerült elég hamar ráérezni a pályára,
folyamatosan gyorsulni, de az időmérő utolsó köreiben, megint elkezdett furcsán
viselkedni az autó, így bejöttem idő előtt a boxba ismét nem tudtuk kihasználni
végig az időt. A srácok mondták, hogy amikor megálltam, hogy 3. időt jöttünk az
időmérőn, ami bizakodásra adott okot, noha megint szét kellett szedni az autót.
Az első futamra sikerült összerakni, ahol az egész csapat imádkozott, hogy jó
legyen. A rajtnál egy picit sikerült beragadni, de az első kanyarban javítani
tudtam a helyzetemen, és a kategória 2. helyén fordultam. 3 körig tudtam is
tartani a mögöttem lévőket, amikor ismét lecsúszott a kuplung, így sikerült
megelőzniük. 5-6 körig még mentem utánuk, de utána drasztikusan visszaesett a
tempóm a hajtáslánc problémája miatt. Arra figyeltem, hogy biztos beérjünk a
célba, pontokat és kilométereket szerezzek a kocsival. Szóval az első futamon
sikerült a 4. helyet megkaparintani és bizakodtunk, az első párkörből kiindulva van mit keresni a mezőnybe, csak oldódna
meg ez a probléma. A WTCC miatt, az első futam és a második futam időmérője
között alig volt idő, így nem is álltunk neki szerelni. Mentem 1 mért kört,
hogy legyen időm a versenyre majd be is jöttem a boxba. A kategória 4. helyét
szereztük meg még a csúszó kuplunggal is. Szerelők egész éjjel dolgoztak a
kocsin, ami vasárnap reggelre úgy tűnt végre két versenyhétvége után megtaláltuk
a probléma okát! Közben elkezdett esni az eső, aminek én személy szerint nagyon
örültem. Mindig szerettem esőbe
versenyezni, vártam a délutánt, hogy végre kipróbálhassuk magunkat.
Sajnos
az időjárás olyan rosszra fordult a délután folyamán, hogy nem autóversenyt
inkább csónakversenyt lehetett csak rendezni a Szlovákiaringi aszfaltcsíkon,
így lefújták a rendezők. Egyik szemem sírt a másik örült, mert esőben nagyon
szerettem volna indulni, így viszont a csapat kapott egy kis időt a kocsi
teljes átvizsgálására, hogy most már biztosan megoldjuk ezeket az apró, de
bosszantó hibákat. Reméljük a következő fordulón már minden rendben lesz és egy
jó ízűt fogunk tudni versenyezni.

Köszönet
a Vígh Racing Teamnak és Fekete Lacinak a segítségért!

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu