Tajmel Tibor: Talán még jobban kedvelem a murvát, mint az aszfaltot

Nincs könnyű helyzetben Tajmel Tibi a Bükfürdő Rallye előtt, hiszen a téli szünetben BMW-ről Mitsubishire váltó versenyző büki indulása a zöld asztalnál került veszélybe, de ő ettől függetlenül szeretne ott lenni a versenyen. Az új autóján, a murvához fűződő viszonyán és a bükfürdői tervein kívül erről a helyzetről is beszélt a Racing.hu-nak a közönség kedvenc pilóta. 

Racing.hu: Miskolcon elkezdődött az évad március végén, de ti nem voltatok ott. Miért kezditek később a 2014-es évet? 

Tajmel Tibor: Az az igazság, hogy nem tervezünk teljes évet menni a Rallye2-ben. Szívem szerint továbbra is a túrában versenyeznék, azt az időm és az anyagi lehetőségeim is jobban megengedik, mint a Rallye2-t. Ezért a Rallye2-ben a 2013-as évhez hasonlóan, csak egy-egy versenyen szeretnék rajthoz állni. A Miskolc Rallye-ra sajnos sem az autó, sem az anyagi lehetőségeink nem álltak össze. Mint köztudott a BMW-ről egy Evo VI-os Mitsubishire váltottunk, ezért nem is voltam nagyon szomorú a kihagyott futam miatt, mert az összkerék-hajtás előnyei leginkább murván mutatkoznak meg és az új autónkat leginkább murván szerettem volna kipróbálni. Erre pedig remek alkalom nyílik a Bükfürdő Rallye-n. 

Racing.hu: Így van és látható is a nevezésetek a bükki listán. Elég sokat „túristáskodtál” pályafutásod során, a túrában pedig nem igazán van lehetőség murván autózni. Milyen a viszonyod a murvával? 

Tajmel Tibor: Régen szerettem bár nem mondhatom, hogy sokat, de mentem már murván, van rajta megfelelő tapasztalatom. A VFTS-emmel, az Opel Asconával is indultunk laza talajon, nem is végeztünk rossz helyen, a csúszkálós stílusomhoz pedig kifejezetten passzolnak a murvás szakaszok. Talán még jobban is élvezem rajtuk a versenyzést, csak hát az autót sajnálom mindig. 

Racing.hu: Bükfürdő híres a jó minőségű murvás pályáiról. Ez gondolom örömmel tölt el…

Tajmel Tibor: Pont ezért szavaztunk erre a versenyre! Egy Veszprém Rallye-n valószínűleg kevésbé szeretnék menni, mint Bükfürdőn. Ez most hibátlan lehetőség lesz a Mitsubishink kipróbálására. Ha nem esik az eső, akkor gyakorlatilag aszfalt minőségűek a pályák. Volt egy olyan év, amikor vizes utakon kellett mennünk, akkor volt egy kis sár, de úgy is jó volt.

Racing.hu: És mennyire jönnek be neked ezek a kizárólag Bükfürdőre jellemző stílusú gyorsaságik? 

Tajmel Tibor: Jobban örülnék neki, ha némileg technikásabbak lennének a pályák, és hosszabb, tempósabb, elnyújtott kanyarokkal lennének megfűszerezve a szakaszok. Egy jó féktáv megtalálása, majd a derékszögű kanyar teljesítése nem mondom, hogy olyan egyszerű vagy kicsi feladat lenne, de nem igényel akkora figyelmet. Én a kanyarból kanyarba áteséses tempós szakaszokat jobban kedvelem, de hát most nem ez lesz műsoron, a feladat adott ezt kell majd jól megoldani, itt kell jól menni és ennyi. 

Racing.hu: Számotokra egy majdnem teljesen új technikával jöttök Bükfürdőre. Mennyi tapasztalatot, kilométert sikerült már gyűjtened az Evo VI-al?

Tajmel Tibor: Igazából eddig egyedül a Mafi emlékversenyen mentünk vele, ott az abszolút második helyen álltunk, amikor az utolsó gyorson kifogyott az üzemanyagunk. Tapasztalatszerzésnek jó volt az a verseny. 

Racing.hu: Viszont úgy tudom adódott egy kis nehézségetek is a bükfürdői rajthoz állásotokat illetően.

Tajmel Tibor: Így van. Sajnos különböző jogi problémák miatt némileg elbizonytalanodtam abban, hogy valóban ott tudunk majd lenni a büki futamon. Elég érdekesen alakul a helyzetünk. A navigátorom licenszének az intézése közben adódott némi nehézség, bonyolultabb ez a történet, mint azt előzetesen gondoltuk. Csendes Zsolt rallycrossban megy egy szakosztályban, én pedig természetesen egy másik szakosztályban versenyzek. Ahhoz, hogy neki a Rallye2-es licenszet kiválthassuk, az ő egyesületén belül ki kellene váltania egy nevezői licenszet, ami elég húzós összegbe, több tízezer forintba kerülne, de ez az összeg inkább közelebb van a 100000-hez. Miután megszerezné a licenszet további 10000 Forintot kellene befizetnünk, azért, hogy Zsolt egyesülete „kölcsön adhassa” őt a mi egyesületünknek. Elég bonyolult így a helyzet, ez valójában egy jogi bonyodalom, az MNASZ pedig nem nagyon tud állást foglalni ebben a kérdésben, hogy mi és hogyan legyen a megoldás. Próbálunk és próbáltunk már megoldást találni a helyzetre, de eddig sajnos nem jártunk sikerrel, csak ilyen százezres nagyságrendben, így viszont én azt mondom, hogy ha ez így sokba van, és ennyire bonyolult, akkor nem akarok erre ennyi pénzt fordítani, ezért inkább – ha nem lesz más lehetőség- nem indulok el az évad első murvás versenyén. 

Racing.hu: Szomorúan hallom ezt a választ. Mennyire komoly a helyzet? Tényleg megeshet, hogy a leadott nevezésetek ellenére nem lesztek ott a rajtnál? 

Tajmel Tibor: Igen, ez előfordulhat. De lehet, hogy előfutóként még részt veszünk a rallye-n. Most keressük a lehetőséget, mert nagyon szeretnénk menni Bükfürdőn. De azt se szeretném, ami tavaly történt meg velünk. A navigátorom napi licenszes volt. A világon mindenhol ugye a versenyzőpárosból a sofőr, a pilóta gyűjti a pontokat. Itthon az a faramuci helyzet alakult ki, hogy a tavalyi első versenyem után megkaptam a pontokat, majd a második verseny után - ahol újra megnyertem a kategóriát- nem kaptam meg a pontokat. Ezt azzal indokolták, hogy a navigátorom napi licensszel versenyzett. Előtte erre a dologra direkt rákérdeztünk, akkor azt az információt kaptuk, hogy ha nekem van rendes Rallye2-es licencem és gyűjtünk, akkor járnak a pontok. Két versenyből harmadikak lehettünk volna év végén, de erre így nem kerülhetett sor. Most azt mondták erre az esetre, hogy ez nem volt így jó tavaly. Sajnos úgy látom, hogy még mindig van egy kis káosz a megtörtént változások ellenére is.  

Racing.hu: Volt már itt szó arról, hogy indulsz, nem indulsz, előfutóként indulsz, tehát már minden eshetőséget számba vettünk apránként. Ha mégis el tudsz indulni milyen eredményt vársz magadtól? Mivel lennél elégedett a célban, a futamon?

Tajmel Tibor: Igaz, hogy ez lesz, vagy lenne az első murvás meccsem az új Micunkkal, de szeretném megnyerni a Bükfürdő Rallye-t. A mezőnyben ugyan nem sok, talán három vagy négy a négykerékhajtású autóval versenyző párosok száma, de azt tudom, hogy bár kevesen vannak a srácok, de ők elég ügyesek. A dobogón végezni a kategória társak száma miatt valószínűleg nem lesz túl nagy feladat, ezért tűztem ki magunk elé célként a győzelmet. Ez vagy sikerül, vagy nem. Remélem lesz rá lehetőségünk, hogy az éles versenyben küzdhessünk meg a kupákért a büki futamon. Szeretnék egy jót autózni, örülnék, ha nem lennének műszaki gondjaink, és tiszta versenyen, jó időben az ellenfeleinkkel egy nagyot vívni. 

Salánki Gábor