Nehéz kezdet – elégedett végkifejlet

SOLID RACING TEAM – MIDEX Cered RS, 2014. április 13.

Kondella Péter – Szilassy Arnold, Honda Civic Type R



Nem indult egyszerűen Kondella
Péter
és Szilassy Arnold ceredi
hétvégéje.
A Solid Racing Team duója lábon vitte le a versenyhelyszínre a Honda Civic Type
R-t, mely útközben elkezdett „dadogni”. Sokáig fejtörést okozott, mi is állhat
a probléma hátterében, de a hibát végül sikerült orvosolni. A tesztnek
kikiáltott futam, a kezdeti nehézségek ellenére, nagyon jó hangulatban telt a
csapatnál, s a páros jelentős tapasztalatokkal is gazdagodott.

Kondella Péter: Pénteken, ahogy
vittük le lábon a Hondát a verseny helyszínére, éreztük, hogy valami nem kerek.
4500-as fordulat fölött nem ment a kocsi, ezért a szombati technikai átvétel
után a szervizesek kezelésbe vették a gépet. Amire először gyanakodtak – hogy a
gyertyával lenne gond – nem igazolódott be, csak késő délutánra találták meg a
probléma forrását. Szombat este fél nyolcig bizonytalan volt az indulás, de
szerencsére a fiúknak sikerült orvosolniuk a hibát.

Kíváncsian vártuk a másnapot, hiszen már éles helyzetben is
kipróbálhattuk az új tolókerekes váltót. Kicsit megnehezítette a dolgunkat,
hogy minden rajt hideg gumikkal, hideg fékkel kezdődött, de a Cered-Zagyvaróna
szakasz így sem veszített az élvezetességéből. Egyszerűen félelmetes volt az új
technika, sokat hozott az autó teljesítményén! A teljes siker érdekében azonban
még jobban hozzá kell szoknom ehhez, fel kell mérnem a kanyarsebességeket, a
sebességi fokozatokat. Úgy gondolom, hogy mire ténylegesen beindul a rally2-es
bajnoki pontvadászat, addigra én is megtanulom úgy kezelni az autót, hogy
kicsit mi is bele tudjunk piszkálni az év végi dobogós eredményekbe.

Tesztnek indult a múlt hétvégi verseny, és úgy érzem, hogy a végére
sikerült is elérnünk vele a célunkat. Sok kérdésre megkaptuk a választ – a
futómű, a gátlók és az autó magasságának beállítása, valamint a gumik kapcsán
is. Azt is felmértük, hol vannak még hiányosságaink, de összességében nagyon
hasznos és tapasztalatokban gazdag volt a ceredi sprinten való részvételünk.

A következő megmérettetésünk június közepén lesz, az árpádtetői
rallysprint futamon, ami elé már most nagy várakozással tekintünk.

Szilassy Arnold: A tervek szerint
alakult a hétvégénk. Kár lenne összemérni magunkat a kategóriatársakkal, hiszen
többekkel valójában nem is egy kategóriában mennénk, ha ez egy bajnoki futam
lett volna. Amiért jöttünk, azt maximálisan véghezvittük. Teszteltük az új
váltónkat, ami kitűnően muzsikált. Egyből éreztük, hogy mennyit számít egy
versenycélokra kitalált váltó. Egyelőre a fokozatokkal ismerkedtünk, néha
becsúszott még egy-egy rosszul megválasztott fokozat, de ez majd csiszolódik a
kilométerek alatt. Új gumimárkát vettünk elő Ceredre, amiben én egyáltalán nem
láttam hibát. Talán az első körben, elől puhával kellett volna menni, de ezt a
második körre már orvosoltuk. Az autó hasmagasságával játszottunk még, de ez is
pozitív irányba befolyásolta a menetteljesítmény.

Összességében minden változtatásból jól jöttünk ki, az utolsó gyorsasági
után elégedetten szálltunk ki a Hondából, jó munkát végeztünk. Jó volt már újra
autóba ülni, kellett egy kis benzingőz mindkettőnknek. Szépen fokozatosan, de
visszarázódtunk a közös munkába, mind egymással, mind a csapattal.

Partnereinknek
köszönjük az együttműködést: Ecoffice Technology Kft. – Sigillanda, PaperCut

Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com