Amikor az asszony dirigál!

Oláh Balázs rallyversenyzővel beszélgettem a MIDEX Cered RS előtt.

Oláh Balázs - Góczán Enikő

Speed Rally Team

Lada 2017




Kivel és milyen autóval fogsz indulni?
Mit lehet tudni az autóról?

- Az autó egy Lada 2107 1,6
Gr. Navigátorom, párom Góczán Enikő.

Az autó technikai
paraméterei: egy 1,6-os, majdnem Gr.-A-s Varga Motor duruzsol a motorháztető
alatt. Én 1,6 Bátornak hívom, hiszen ezt az évet a tanulásra, kilométer gyűjtésre
szánjuk, ezért a koncepció fő irányvonala az volt, hogy nem kell nagyon erős
autó, inkább tanuljunk meg lendületből, pontosan autózni és természetesen
folyamatosan egyre gyorsabban menni. Erre ez az autó teljesen tökéletes. Minden
földi jó benne van, mint kapcsolókörmös váltó, sperr difi, A-s futómű és szép
piros fényezés, hogy jobb időket tudjunk menni.

Milyen emlékeid vannak ezekről a
gyorsokról?

-
Emlékeim egészen a múlt századig
vezethetők vissza, mikor még lelkes nézőként a pálya szélén vártuk, hogy
jöjjenek a hangos autók, tehát ez a pálya egy etalon számomra és egyben egy
álom is valóra válik, hogy végre tudunk rajta menni.

Nem csak a pálya szélén
állva éljük át az egésznek a hangulatát. Először egészen pontosan 2008-ban
indultunk itt életem első sprint versenyén, még teljesen széria autóval. Akkor csak
Tajtilaposig ment a gyorsasági, de most roboghatunk tovább, aminek nagyon
örülünk. 

Idén ez az első hegyi versenyed. Miként
is készülsz rá?

-
Idén ez az első komolyabb versenyem, de
fogalmazhatunk úgy is, hogy 3 év eltelte után ez az első komolyabb verseny amin
rajthoz tudunk állni, tehát piros betűs ünnep ez most nálunk.

A versenyre való felkészülés
három pontból áll nálunk:

1. Csakis olyan autóval
állunk oda a rajtrácshoz ami teljesen rendben van, versenykész, hogy a
technikai problémák kialakulását a legkisebbre redukáljuk.

2. Fejben összerakom, rakjuk
azt, hogy miként kellene menni. Mivel kezdők vagyunk ezért a fontos cél, hogy
célba érjünk és tapasztaltabbak legyünk. Ez egy rendkívül technikás, és az
itthoni földrajzi adottságokat is figyelembe véve, hosszú gyors, tehát észnél
kell lenni, hogy ne kerüljünk bensőséges viszonyba valamelyik szalagkorláttal
esetleg árokkal.

3. Verseny előtt lemosom a
kocsit, hogy érezze a törődést. Hálás ilyenkor a jószág, én érzem.

Négy 12 kilométeres gyors vár rátok.
Cered - Zagyvaróna, Zagyvaróna - Cered szakaszok lesznek kétszer teljesítve.
Mennyire nehéz ilyenkor a gumiválasztás?

- Ez a gumiválasztás nálunk
teljesen új dolog. Eddig viszonylag kevés versenyen indultunk és mindig utcai
gumikkal mentünk, hogy megtanuljam valamennyire az autó fizikáját, határait. 

Most
eggyel feljebb léptünk és vettünk négy A048-as Yokohama gumit. Közepes
keménységű, 13 collos. Még sosem mentem slick gumival, fél slickkel sem, úgyhogy
a meglepetés erejével fog hatni ránk, hogy milyen menni olyan gumival ami tapad
is. Verseny előtt természetesen egy kicsit megteszteljük, hogy milyen is jó
gumival menni és ki szeretném mindenképpen tapasztalni, hogy melyik a
legmegfelelőbb guminyomás.

Támogatók: Susánszki és
társa végrehajtó iroda, Fémtiszta Kft, VIA Nortonia, CSMBT



- Hajósi Miklós -

www.csapassunk.hu