Együtt a csapat ! Kezdünk !

Az utolsó pillanatban, de büszkén jelentem be, a piros-fekete-szürke lesz az idei divat, ami egyben azt is jeleneti, hogy a MOL immáron harmadik éve csapatunk egyik legfontosabb tagja lesz. Köszönjük a bizalmat, immáron sokunk nevében, mert azt hiszem, ez már régen nem csak rólunk szól.

Külön köszönet a Honda hazai kereskedőhálózatának. Nagyon sokat segítettek nem csupán forrás, de sportpolitikai vonalon is. Izzanak a vonalaink, korlátlan a híréhség, megértem, próbálok mindenre felelni. Kérdezzetek!

- Mi történt eddig, mi volt ez a nagy csönd? Jól, vagytok?

- Persze, minden rendben. Köszönjük az érdeklődést. Ja, hogy hullik-e a hajunk? Óóó, az már januárban kihullott! Komolyra fordítva a szót az autóverseny ezen része, vagyis a fejlesztés, építés, üzemeltetés egy üzleti vállalkozás. A szereplők a megállapodásokat, ebben az iparágban is, bizalmasan kezelik. A közvélemény aktuális hangulata, adott esetben nyomása nem alakíthatja egy autógyár, egy hirdető, vagy éppen egy csapat legérzékenyebb folyamatait és mellé rendelt határidőket.



- Ez a végleges külső?

- Nem, ezek a látványtervek és alatta egy kép, a mostani állapotról. Hatásában ez lesz, de a végleges arculatot Marokkóban kapja meg. Egy kurta éjszaka volt a dekorálásra, nem aludt a stáb, de „csak” eddig jutottak. Mondjuk úgy, hogy ez az alapmatricázás, először természetesen a főtámogató került föl.  
De, most ne már’, hogy milyen jól néz ki ez gép? Brutál, nem? Ilyenkor azért megemelem a kalapom a mérnökök és autóépítő mesterek előtt. Komolyan, hogy faragsz ilyet? Mihez nyúlsz először? Na, itt van négy kerék, huhh, varrjunk rá ijedtünkben egy turbót? Fantasztikus az ember! Jó, mondjuk ilyen szentimentális hozzáállással egy szájharmonikán is elsírom magam.



- De, miért ilyen későn?

- Tavaly Monzában már csak a teszten tudtuk bemutatni Kochi-san jelmezét, most egy héttel korábban vagyunk, alakul ez! A Honda idén két gyári versenyzővel, és három privát autóval indul. A technikai szabályváltozások kidolgozására, tesztelésére a gyári versenyzőiket használták a japánok, világos, hogy nem kiforrott technikát nem adnak oda januárban. Új az autó, a gyártó a neves olasz manufaktúra, a JAS Motorsport. Ez nem egy kínai futószalag, de még csak nem is győri. Megfeszülnek ők is, hogy a legjobbat nyújtsák, a japán vezetőknek ők felelnek a projekt sikeréért. A szűk kapacitás mellett ne felejtsd el, hogy ezek egyedi, kézzel összerakott modellek! Nincs mese, minden privát alakulatnak tudnia kell a helyét. A gyári versenyzők előttünk vannak, lesznek, voltak, kész, passz! Soha nem ígérték az ellenkezőjét. Így kell kalkulálni mindent és nem bosszankodni. Amúgy, nincs annyira késő, még nem megy a futam. Sokat edződtünk az elmúlt években e tekintetben is.



- Ez pénzkérdés?

- Nem, a Honda partnerei egyszerre kapták meg az autókat, ez teljesen korrekt.

- Milyen az autó?

- Amikor erről beszéltünk Norbival, csak vigyorogott! És ez most nagyon fontos! Úgy 200 km-t sikerült beletekerni. Nem mondanám tesztnek, de sokkal több volt, mint egy sima műszaki átvétel 15 körrel. Jó hír, az autó hiba nélkül teljesített a két nap alatt. Egyedül a kijelző dobott hibát a nap végére, de talán egy reset majd segít. Érezni a különbséget, érezni, hogy erősebb, áhhhh, dehogy erősebb, egy igazi vadállat. Arra volt kíváncsi a csapat, hogyan reagál a legfontosabb állításokra. Nagy előny, hogy tavaly is hondáztunk, vagyis nem kell elölről kezdeni. Össze sem lehet hasonlítani a tavalyi kezdő köreinket meg az ideit. Valóban nagyon más az autó, de szerelés szempontjából ismerős. Valaminek a folytatása, gyorsan hozzá fogunk szokni.

 - Van elég támogatótok?

- A MOL tavalyhoz képest további jelentős terheket vállalt át az idén, nagyobb energiákat mozgattak meg értünk, amiért hálás köszönet. Ugyanakkor a fejlesztések, az új szabályok, a gyári technika emészti a pénz, sokkal jobban, mint pár éve. Drágább lett minden a világban, így inkább azt mondom, hogy ezekből a keretekből már van esély gyakrabban eredményesen egyensúlyozni a sodró árban.

- Norbi akkor lehet harcosabb? Törhet az autó?

- Szó nincs róla! Azt írtam, van esély ezekből a forrásokból egyensúlyozni. Egy nagyobb törés olyan lesz ebben a helyzetben, mintha a libikókára ejtenél egy cementes zsákot. Az sajnos nem egyensúlyozás kérdése. Ha lehet, ne legyen ilyen! Ja, hogy a marokkói utcai pályával kezdődik a szezon? És ott vannak a fincsi betonfalak? Erősebb autók, nem ismerik még a versenyzők ezzel a technikával a határokat? Váááá, igen, ne is mond. Atom para!

- Mire számíthatunk az év folyamán?

- A közös teszt a Citroen fölényét mutatta, ugyanakkor fogalmunk nincs, hogy pontosan mit, is teszteltek, milyen technikával, gumikkal. Lantos Andrissal (Eurosport) azon viccelődtünk, hogy lehet, hogy már a jövő évi autót tesztelték. De félek, nem ez lesz. Roppant erősek lesznek, kérdés, hogyan működik a technikájuk melegben, csatában, szélárnyékban. Az biztos, a francia márka a legnagyobb mumus lehet, de, hogy ne nyugodhassunk meg, még itt dülleszkedik a Chevrolet, ahol ugyan nincs gyári erőfeszítés, mégis remek autót építettek. Nagyon nehéz lesz az eleje, ahogy szokott. Tudom, hogy most vakon aláírnánk a tavalyi hatodik helyet, de talán egy kicsit minden felpuhul pár futam után, és visszatér az önbizalom és szebb lesz a világ.


- Nem beszélhetnénk Norbival?

- Dehogynem! Hívom!



- Szia! Merre jártok?
- Most indulunk vissza Milanóba, onnan haza. Kisbusszal vagyunk, egy tíz óra biztos lesz. - Ez már Norbi, a vonalban.
- Hogy érzed magad?
- Soha nem voltam még ilyen fáradt. Annyira kellett figyelnem mindenre. Szinte minden elmúló másodperc a torkomban dobbant egyet. Nagyon kellett ez a két nap. Megnyugodtam, hogy megbízható az autó. Minden korábbi teszten ott voltam, de soha nem vezettem, csak figyeltem a gyári csapat munkáját. Mentálisan toltam a szerkeret olykor boldogan, olykor csalódottan és most végre benne ülhetek.
- Nagyon más?
- Nagyon! Nem gondoltam, hogy ekkora lesz az ugrás műszakilag. Nagyon erős az autó és nagy élmény, amikor megérzed a leszorító erő megjelenését. Ahhoz már tempó is kell, na meg jó technika. Élveztük a munkát, de tényleg nagyon fárasztó volt. Erre nem lehet csak konditeremmel készülni. Idegek kellenek, mégpedig a legjobbak.
- Tavaly mennyit autóztál ki a technikából? Év végére hova jutottunk a Civic megismerésével?
- Úgy gondolom, 65% amit sikerült kiaknázni, nem kevés tartalék maradt benne. Az új autóval, annyival jobb a helyzet, hogy ez a két nap hozott csak 20%-ot az ismerkedésbe. Persze, egy városi betonfalas futam előtt kevés, de valami! Abban is más, hogy rendkívül összetett gépről van szó. A kipróbált állítások, újabb és újabb kipróbálandó irányokat nyitnak. Hetekig lehetne bíbelődni vele, mire mindent kipróbálunk. Erre nem lesz idő, folytatjuk a szoros, feszes munkát, hogy minél több pontot szerezzünk.

- Hogy tetszik az új szín?
- Nagyon! Szeretem ezt a sötétebb színvilágot, erős, karakteres megjelenésünk lesz, jó volt kicsit felrázni az arculatunkat.
- Hol van most Kochi-san?
- Tegnap este elindult Afrikába a kamionnal, ezért korábban is fejeztük be a napot. Marokkóban megkapja a végleges matricázást. Szerdán a csapat megjezdi a munkát, majd pénteken jön a félórás teszt és szomabton a szabadedzések. Három edzésből kell kialakítani az első beállításokat. Nagyon várom, hogy kezdjünk, köszönöm mindenkinek, aki támogatja a versenyzésünket és nagyon örülök, hogy ennyien érdeklődtetek arról, hogy állunk.
- Köszi, Norbi, jó utat, lassan vezessetek!

Hát, ennyi! A legfontosabbakat tisztáztuk. A reális erőviszonyokra várni kell még egy hetet, de valami izgalom maradjon már. Ha van új infó, dübörögni fogunk ígérem. Hajrá Norbi, Hajrá Zengő Motorsport!

forrás: http://www.zengomotorsport.hu/