Felkészülten vághatok neki a versenyszezonnak

Németh Balázs az elmúlt hétvégén újabb sikeres tesztet teljesített az olasz Pedercini Racing Team színeiben, amely csapattal idén a Superbike világbajnokság egyik fő betétsorozataként futó FIM Superstock 1000 Kupa versenyein indul majd, a top5-be kerülés céljával. Imolában az olasz gyorsasági-motoros bajnokság kollektív tesztjébe kapcsolódott be a csapat.

Sajtóközlemény - H-Moto Team, Németh Balázs, Imola teszt, 2014.04.02.

Németh Balázs: „Felkészülten vághatok neki a versenyszezonnak”



Az elmúlt hétvégén Imolába tette át székhelyét a Pedercini Racing Team csapata, amely teljes létszámmal vett részt a teszten. Németh Balázs számára ez összességében már a harmadik közös tesztlehetőséget jelentette új csapatával, hiszen korábban már Jerezben, illetve San Martino del Lagóban is kipróbálhatta a Kawasaki ZX-10R-t, amivel idén a FIM Superstock 1000 Kupa futamain indul majd.

A mostani kétnapos gyakorlás több szempontból is hasznos volt, hiszen Imola az idei versenynaptárnak is részét képezi, így Balázs az olasz mérnökökkel olyan pályán hajthatta végre a szezon előtti utolsó módosításokat a motor beállításain, amely pályára később a szezon folyamán még versenyhétvége keretében is ellátogatnak majd. A most szerzett tapasztalatok így értelemszerűen nemcsak az április 11-13-i aragóni szezonnyitón, de később, a május 9-11-i imolai forduló alkalmával is jó hasznára válnak majd. A 25 éves pilóta pozitívan értékelte a teszt tapasztalatait, és felkészülten várja az év első tétre menő megmérettetését.   

- Túl vagy harmadik közös teszteden a csapattal. Hogy sikerült az imolai kétnapos gyakorlás? 
Németh Balázs: - Az olasz bajnokság nyitórendezvényére sikerült csapatomnak helyet szerezni. A háromnapos teszt utolsó két napján engedték pályára lépni azokat a pilótákat, akik nem az olasz bajnoki futamokon indulnak majd. Rengeteg résztvevő volt. A boxokban tízesével sorakoztak a versenygépek, a parkolóban nem volt egy talpalatnyi szabad hely sem. A Team Pedercini teljes csapattal jelent meg. Ott volt mind a négy Superstock 1000-es csapattársam – Savadori, Alviz, Lanusse és Grotzkyj –, illetve az EVO kategóriás Scassa és Andreozzi. Különösen Scassa jelenlétének örült mindenki, hiszen köztudott, hogy ő Ausztráliában súlyos sérülést szenvedett. Az olasz bajnokság Superbike kategóriás versenyzőivel voltunk egy csoportban. Bár sokan voltunk a pályán, de jó tempóban gurult a mezőny, így nem okozott különösebb problémát a nagy tömeg. Sok régi ellenféllel találkoztam. Ott volt Rolfo, Baldolini, Tamburini, Zanetti, Russo, Roccoli és az újak közül talán a legnagyobbak: Mercado és Jezek.
 
- Jó időtök volt? Hány kört tudtál megtenni a pályán?
- Ideális körülmények uralkodtak a tesz teljes időtartama alatt. Hétágra sütött a nap, 20-22 Celsius fok körüli volt a hőmérséklet. Szívesen töltöttem volna több időt a pályán, de kénytelenek voltunk tudomásul venni, hogy rengeteg kategóriában versenyeznek az olaszok, és a nap csak 24 órából áll. Mindkét nap háromszor léphettünk pályára.
 
- Hogyan ment a közös munka a mérnökökkel? Min dolgoztatok főként, és milyen eredményt, előrelépést sikerült elérni?
- Már az első teszt során megtaláltuk a közös hangot szerelőimmel. Egyre olajozottabban mennek a dolgok. A tavalyi évhez képest, amikor egyedüli versenyző voltam, most sokkal nagyobb a nyüzsgés körülöttem. Nagy adrenalinlökést ad, amikor hét motor egyszerre berreg fel, és heten együtt gurulunk fel a pályára. Elsősorban a felfüggesztésen dolgoztunk. Jó irányba mozdultunk el a beállításokkal, de maradtak még megoldandó feladatok a verseny előtti szabadedzésekre.
 
- Imolában lesz versenyetek is az év későbbi szakaszában. Ilyen szempontból hasznos volt/lehet a mostani teszt?
- Igen, a versenyhelyszínen való tesztnek óriási jelentősége van, hisz minden tapasztalat direktben alkalmazható versenykörülmények között.
 
- Ez volt az utolsó tesztlehetőséged Aragón előtt. Hogyan folytatod most a felkészülésed, és hogyan fest a programod az év első versenyhétvégéig?  
- Szeretnék minél több motoros edzést beiktatni programomba. A teremben végzett edzések során az egyensúly- és koordinációfejlesztő gyakorlatokra helyezem a fő hangsúlyt.
 
- Hogy érzed, mennyire sikerült kiismerned a motort az év első versenye előtt? Mondhatjuk, hogy jó barátságot kötöttél vele?
- Minden motoron töltött percnek óriási jelentősége van. Nagyon örülök, hogy három alkalommal is tesztelhettem csapatommal. Ez abszolút rekord vb-szereplésem történetében. Minden pályára lépés során egyre közelebbi barátságba kerültem a motorral. A pályán eltöltött idő szerencsésebb esetben lehetett volna több, de ha a három tesztet együtt kellene értékelnem, azt mondhatom, hogy eredményes munkát végeztünk. Felkészülten vághatok neki a versenyszezonnak.


 
Borbás Bálint