Döcögős kezdés, biztató folytatás

Felemás versenyen van túl a Laroco MSC kettőse, Budavári Zoltán és Kovács Szabolcs. A Mitsubishis páros az Országos Rallye Bajnokság első fordulóján, Miskolcon, a hármas kategória ötödik és a magyar értékelés tizennegyedik helyén ért célba.

Budavári Zoltán - Kovács Szabolcs
Laroco MSC
Mitsubishi EVO IX. RS


A szombat esti
szakaszok nem úgy sikerültek, ahogy a fiúk eltervezték. Egy defekt és a rossz gumiválasztás
miatt jelentős hátrányba kerültek a kategória társaikkal szemben. A Mitsubishi
Lancer legénysége vasárnap megkezdte a felzárkózást, három alkalommal is a
kategória harmadik időt autóztak. A 10. gyorsasági szakaszon azonban
megforogtak, ezzel pedig a dobogós álmok is szertefoszlottak. A viszontagságok
ellenére az mindenképp bizakodásra adhat okot, hogy a második versenynap a Laroco
MSC párosa könnyedén tartotta a lépést a hármas géposztály legjobbjaival.

Budavári Zoltán:

- A szombati első körre nagyon készültünk, mert ott még világosban,
szürkületben mentünk. Az első gyorson egy átlagos jó kezdést nyújtottunk.
Viszonylag közel voltunk az elejéhez. A második szakasznak nagyon neki
kezdtünk, Bánkútig apait-anyait beleadtunk, nagyon jól felszaladtunk. Aztán
elfordultunk lefelé az utolsó 8 kilométerre és az ötödik kanyarban elkezdtem
érezni, hogy a jobbos kanyarokban elkezd úszni az autó hátulja. Éreztem, hogy
ez egy bal hátsó defekt. Nem volt mit tenni, ott nem lehet félreállni, ezért leküzdöttük
magunkat. Lejöttünk egy olyan idővel, amire ketten azt mondtuk a kocsiba, hogy
defekttel ez nem is olyan rossz. A középmezőnytől 10-15 másodperccel maradtunk
el.

A második körben viszont nem úgy jöttek össze a dolgok, ahogy kellett
volna. A legkeményebb gumival mentünk és ez nem volt egy jó döntés. Senki más
nem ment ilyen keverékkel, csak mi. Ennek meg is lett az ára. Csúszkáltunk a
féktávokon, a kanyar íveken. El voltam szontyolodva kicsit, miután befejeztük a
szombati napot. Csökkenteni akartuk a hátrányunkat, ehelyett tovább nőtt a
különbség.

A vasárnapi első kör viszont nagyon jól sikerült. Ebben a körben kétszer
harmadik időt autóztunk a kategóriában, úgy, hogy közel voltunk az elsőhöz is.
Én nagyon bizakodó voltam, hogy még bármi lehet, akár a dobogóra is felérhetünk
a végén. Ennek szellemében kezdetem a második kört. Az első gyorson még
faragtunk hetet a hátrányunkból, így már csak tizenhat másodpercre voltunk a
dobogótól. Úgy gondoltam, hogy ezt le tudjuk faragni az utolsó két szakaszon,
ezért nagyon bekezdtem Kánón. A pálya közepén egy jobb3-ban besokalltunk,
kicsit nagy volt a tempó, keresztbe álltunk és becsúsztunk szembe az árokba. Szerencsére
ki tudtunk jönni. Ezt követően már egy kicsit visszafogottabban vezettem a gyorsasági
utolsó harmadán. Még így is közel voltunk az ellenfeleinkhez, de éreztem, hogy
ezzel a hibával elúszott az esélyünk, hogy dobogóra álljunk. Aztán az etapon a
jobb első kerekünk is megadta magát, tehát ezen a szakaszon is szereztünk egy
defektet, de ez nem hátráltatott. Kicseréltük, legalább gyakoroltuk a
kerékcserét, úgy is tervbe volt véve! Az utolsó szakaszon már úgy voltam vele,
hogy jó lenne befejezni a versenyt ezért ott már nem forszíroztuk. Boldogok
vagyunk, de lehetet volna szebb is, közel volt az érem, de ez egy másik
versenyre marad.

A Miskolc Rallye sosem volt a szívem csücske, mindig történt, történik
velünk valami, ezek a pályák feltétlenül nem is a legjobbak számomra, de még
így is a 3-4. helyen tudtunk autózni, ez bíztató a jövőre nézve. A csapat jól vizsgázott.
Kisebb hibák ugyan mindenhol voltak, de ez benne van. Ezek a dolgok ugyan úgy
előfordulhatnak egy összeszokott csapatnál és egy rutinos navigátornál is.
Szerintem jó úton haladunk, sok verseny van hátra ebben az évben és szerintem
jó döntést hoztam mind a csapattal, mind a navigátorral.

Kovács Szabolcs:

- Összességében egy izgalmas és mozgalmas hétvége volt. Én élveztem az
esti szakaszokat, de nagyon nehéz volt, hiába tudtunk este is tréningezni,
versenytempóban teljesen más a pálya. Hiába van lámpasor az autón, ami
hatalmasat világít, egészen más dolgokra kell figyelni, nem lehet ugyan úgy
tájékozódni, mint fényes nappal. Azt is meg kell tanulnom, hogy ha defektet
kapunk, vagy történik valami rendellenes, az ne zökkentsen ki a ritmusból. De
remélem, hogy ez a rutin idővel és a kilométerekkel megjön majd. A vasárnapi
nap, már világosban jól sikerült. Elkapott minket a versenyláz, láttuk, hogy
tudunk javítani, feljebb jönni. Volt egy megforgásunk, de ez az autósport, ez része
a játéknak. Szerencsére komolyabb baj nem történt, tudtuk folytatni a versenyt.
Összegségében tetszett, élveztem a Miskolc Rallye-t! Sokat kell még tanulnom és
boldog vagyok, hogy a magyar rali egyik fellegvárának számító futamon rajthoz
állhattam és sikerült célba érnem, amit ezúton is köszönök Budavári Zolinak, a
csapatnak és a támogatóinknak!

- Mamprobi Media -