"Még mindig mennének! - Fogasy-Berendi A123 Orfű Teszt Rally beszámoló"

Fogasy Gergely - Berendi Dávid
Renault Clio R3

A123 Tesztrallye. Orfű.

2014.03.15-16.

A hétvégi Orfűi Tesztrallyn folyamatosan javítottatok az időkön navigátoroddal Berendi Dáviddal. Volt napsütés, borult idő, szél, hideg aszfalt, hideg gumi és részetekről kitartás a vasárnap folyamán.



Miként értékeled a hétvégi A123 Tesztrallyt? Mennyire
sikerült eggyé válni az autóval, összeszokni a navigátoroddal?

- Ez a hétvége már kellett
mindkettőnknek. Nagyon jót teszteltünk, nagyon sokat fejlődtünk és a
pályafutásunk számára igen hasznos kilométereket gyűjtöttünk. Az autó tökéletes
volt és nagyon szépen felújítva állt a szolgálatunkra. A verseny végére már
kiismertük vele egymást és tudtunk olyan időket autózni, amiket a
kategóriatársak is. Dáviddal már nem az összeszokás a feladat, hanem az, hogy
mindig finomítsunk a közös munkán és mindketten a legjobb formánkat hozzuk.

- A Takács Motorsport adta számotokra a szerviz
hátteret. Miben is nyilvánult ez meg, mennyire tudtatok együtt
"dolgozni"?

- Takács Attila és kiváló csapata
iszonyatos precízséggel és szívvel végezte el az autó felújítását. Ennek következtében
a versenyen már nem volt komolyabb dolguk, csak a finomhangolás. Ebben ők is és
az autó is tökéletesen partnerek voltak, köszönjük ezúton is nekik.

A gyorsok közül, melyik és miért jött be a legjobban?

- Szinte minden gyors után
azt éreztük, hogy éppen ez volt a legjobb a gyorsunk, hiszen folyamatosan
fejlődtünk. Még most is mennénk, ha Markó Tibi nem oldotta volna fel a
pályazárat…

Hankook verseny abroncsokkal teljesítettétek az A123
Tesztrallyt. Mennyire sikerült a gumiválasztás? Volt-e a Hankook részéről
felétek tanács adás?

- A Hankookkal tavaly óta
közösen dolgozunk és már kialakult az együttműködés. Természetesen folyamatosan
egyeztettük a gyorsok utáni adatokat velük és nagyon sok hasznos információt
tudtunk meg arról a gumikeverékről, amivel tavaly nem találtuk meg az
összhangot. Azt teszteltük, hogy ez a keverék milyen hőmérsékletben a
legideálisabb és ezért ezzel mentünk egésznap. A nap legmelegebb 1-2 órájában
már nem tapadt olyan jól, de ahogy picit kezdett újra esni a hőmérséklet úgy
újra jól működött.

Nézői szemmel egy ritmusos, ívről ívre versenyzést
láthattunk tőletek? Hány felírásból is sikerült megtanulni a pályát, Voltak-e
kalandjaitok a nap folyamán?

- Törekszünk arra, hogy
kettőből menjünk már minden versenyen, mert idén több ERC futamot is tervbe
vettünk és ott nem is lehet többet menni. Valamint nem látjuk értelmét, hogy
nagyon többet menjünk, mert akkor már nem rallyról beszélnénk. Szerintem
fontosabb pihenni a verseny előtt, mint még 12-szer végigmenni a pályán és,
amúgy is csak összezavarnánk már magunkat. Fejlődni szeretnénk folyamatosan és
a legjobb módja ennek a hatékonyság keresése. Próbálunk arra koncentrálni, hogy
2 kör alatt vegyük észre azokat a dolgokat, amit régen 3-4 menésből tudtunk
csak. Eddig úgy érzem, hogy jól haladunk ebben.

Legközelebb, hol találkozhatnak veletek a szurkolók,
milyen versenyen?

- A Miskolc rallyn! Tavaly
nagyon jó pályákon mehettünk ott és ezeket idén is megkapjuk. Ez a méregzsák
amúgy is oda van kitalálva, így nem kérdés, hogy ott fogjuk a hangjával a
hegyeket bezengeni…

Partnereink:
Renault Hungária, Millers Oils, RRC Hungary, Marso Kft, Interton Kft, Dukko-Lux
Kft., Euro One Zrt, SRT Kft, Hankook.

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu