Adamovits Márk: Lesz Miskolc Rallye, ez nem lehet kérdés.

A szervezői munka nagy részén már túl van a 20. Vredestein Miskolc Rallye szervezőgárdája, és mivel, hogy idén övék lesz a nyitó tánc, bizony a munkájuk sem lett könnyebb 2013-hoz képest. A versenykiírás most már tényleg nagyon hamar megjelenhet, de előtte még megkérdeztünk pár dolgot Adamovits Márktól, ami a versenyzőket és a szurkolókat is érinti az évadnyitó verseny kapcsán.


Racing.hu: Különbözik e valamennyiben a munkád - neked, mint rendezőnek- a megszokottaktól azért, mert ezúttal évadnyitó futamot rendeztek? Ha jól tudom ilyen munkátok még nem volt.

Adamovits Márk: Igen, lényesen másabbak ilyenkor a teendőink. Amikor már más megrendezi az évadnyitó futamot előttünk – ami eddig az Eger Rallye volt- akkor nekünk már sokkal jobb a rálátásunk a munkánkra. Egy bevett séma alapján pedig tovább lehet görgetni a dolgokat, el lehet készíteni a versenykiírást és az engedélyezési eljárásokat, mivel már megvan az etalon. Így, hogy mi lettünk, leszünk az elsők nekünk kell kitaposni ezt az ösvényt 2014-re, amivel már úgy érzem, hogy megvagyunk, túl vagyunk rajta, de lényegesen másabb a munka az évadnyitó versennyel, mint mondjuk a második futammal. Nem is beszélve arról, hogy nem csak a hazai bajnokságok résztvevőit látjuk március végén vendégül Miskolcon, hanem az FIA CEZ Zóna Kupát, valamint a szlovák bajnokság első és második osztályát is. Ez különösebb nehézséget nem okozott, hiszen a szlovákokkal én már két közös rendezvényt is csináltam, - itt voltak a Salgó-Gemer Rallyen is- de ettől függetlenül nem kis feladat volt és lesz az idei Miskolc Rallye lebonyolítása a számunkra. 

Racing.hu: A rendezési munkálatok oroszlánrészén tehát túl vagytok, az már a fent említettekből is szépen látszik. De biztos, hogy lesz Miskolc Rallye?

Adamovits Márk: Hát persze. Ez nem lehet kérdés.

Racing.hu: A pályák már ismertek, számodra melyik ezek közül a kedvenc?

Adamovits Márk: Ha minden úgy marad, ahogy azt elképzeltük és közzé tettük, akkor azt mondom, hogy a Kánó-Imola-Ragály az én legkedvesebb gyorsaságim a most szereplők közül a régi szép emlékek miatt. A Bükkszentkereszt-Bükkszentlászlót és a Mályinkát is megkaptuk tavaly, nagyon szeretem is őket, de mivel a Kánó-Imola-Ragály visszatér, mindenképpen ez nálam a favorit.

Racing.hu: Nagyon és véleményem szerint méltán népszerű a királdi körgyors. Volt többször is több versenyen az elmúlt évek során, de most kimaradt a programból. Miért? 

Adamovits Márk: Népszerűnek tényleg népszerű, de kiknek a körében? A versenyzők nagy része bizton állíthatom, hogy nem szereti, ellenben a nézők, a szurkolók nagyon élvezik ezt a szakaszt, mivel itt többször is láthatják autózni a teljes mezőnyt. Én is csináltam itt gyorsasági szakaszt, pont, amikor közösen rendeztünk a szlovákokkal. Nem igazán szerették ők ezt, de a magyar versenyzők közül is sokaknak jelentett a körgyors problémát. Néha jogosan, néha kevésbé jogosan. Azt gondolom, hogy nem szeretném ezzel most feszíteni a húrt. A királdi körgyors egy nagyon jó szisztéma, csak nem mindig sikerül azt jól megvalósítani. A rossz kivitelezéssel pedig problémákat okozhatunk a versenyzőknek például a rossz elrajtoltatással. Én azt szeretném, hogy emiatt ne az óvásokról és a fellebbezésekről szóljon a 20. Vredestein Miskolc Rallye. Ezzel ugyan néhány kilométerrel kevesebb lesz a versenytáv, a nézők kedvenc helyeit érintjük, de kevesebb a lehetőség arra, hogy hibázzunk, amivel sokkal jobb hangulatban autózhatnak majd a versenyzők, de a nézőket is igyekszünk kiszolgálni. 

Racing.hu: Beszélgessünk egy kicsit a pályák minőségéről. Milyen állapotban vannak a gyorsaságik és lesz e rajtuk a verseny előtt javítás, kátyúzás?

Adamovits Márk: A szakaszok ezúttal is, mint minden évben most is nagyon rossz állapotban vannak. Természetesen, ahol indokolt ott tavaly is aszfaltoztunk, most fogunk aszfaltozni, ahol az szükséges. Vannak olyan részek, amik közúti közlekedés szempontjából rossznak mondhatók, de versenyzés szempontjából azt gondolom, hogy jók lesznek. Dobálós, hullámos, de szerintem erről szól a rallye. Nincs különösebb probléma. Ahol kátyús azt természetesen megoldjuk, semmiképpen sem szeretnénk egy sok defektes, féltengelytöréses versenyt csinálni. Ami meg olyan, az úgy marad…

Racing.hu: A salak és a víz köztudottan nincs jóban. Vagyis pont fordítva: nagyon is jóban van, mivel a salak csodálatosan fel tudja szívni a vizet, és eme elegy első osztályú sárrá változik. Miként befolyásolhatja egy nagyobb esőzés a prológot?

Adamovits Márk: Úgy érzem, hogy nem lehet ez a dolog annyira nagyon vészes. Megvannak a leeresztő pontok, – úgy, mint Ózdon is- ahol a nagy szivattyúk segítségével el lehet vezetni a csapadékot. Az ovál minősége jó, ha netán tényleg esne az eső, akkor folyamatosan dolgozik majd rajta a gréder, tehát ha sok eső esik, akkor is meg tudjuk oldani az elvezetést, ha pedig kevés, akkor legalább kevesebbszer kell beküldeni a locsoló kocsit a prológ ideje alatt. 

Racing.hu: Azt már tudjuk, hogy az ORB-re 11 gyorsasági szakasz vár, de mi a helyzet a Rallye2-vel?

Adamovits Márk: A Rallye2-nek a szereplése gyakorlatilag behatárolódik a vasárnapi nappal, ekkor tud majd az utánpótlás bajnokság hat szakaszon végigautózni. 

Racing.hu: A nevezőkről tudsz e valamit mondani nekünk? Várható létszám, különleges autók, netán meghívott sztárpilótá(k)ra számíthatnak e a rajongók?

Adamovits Márk: A versenykiírás, mint köztudott az készen van. A szövetség végzi azokat az adminisztrációs munkákat, amiket ilyenkor el kell végezni. Azt az információt kaptam, hogy szerdán visszakapom és kitehetjük a honlapunkra. Ezután indulhat a nevezés, nálam eddig senki sem jelentkezett, hogy nevezni szeretne, ezért erről bővebbet nem tudok mondani. A kiadott licencek számáról sincs információm, tehát még tippelni sem tudnék most az indulók létszámára. A szlovákoknál egy kicsit jobban pörögnek már az események náluk talán már hétfőn elérhető lesz a kiírás, tehát a szomszédból hamarabb tudok majd indulói létszám tekintetében adatokat közölni. De most még ezt sem tudom. A kérdés másik felére válaszolva elmondhatom, hogy én egyetlen sztárpilótát vagy párost sem hívtam meg, de nyugodtan mondhatom, hogy vannak itthon is szép számmal ügyes versenyzők, akikért érdemes a Miskolc Rallyera kilátogatni. 

Racing.hu: Mik azok a nagyon fontos információk, amiket még szeretnél megosztani az érdeklődőkkel a jubileumi miskolci verseny előtt?

Adamovits Márk: A Miskolc Rallyera a tavalyi évhez hasonlóan a belépődíj ezúttal is 1500 Forint lesz. Aki a belépőjét már a prológon megvásárolja, azzal az egész hétvégén a verseny bármelyik színhelyére bemehet, akár a gyorsaságikra, akár a szervizparkba, nem kell semmilyen további belépőt váltania sehová. Tehát a pénteki prológ rajtjától egészen a vasárnapi díjkiosztóig érvényes ez az 1500 forintos jegy. 12 év alatti gyerekeknek ezúttal is ingyenes lesz a Miskolc Rallye minden eseménye. Azt gondolom, hogy ez egy korrekt, nem túl drága ajánlat. Szintén fontos, hogy a mályinkai gyorsasági most is nézőktől elzárt terület lesz! Tavaly is az volt, kérünk mindenkit, hogy ezúttal is így kezelje ezt a szakaszt. A Kánó-Imola-Ragály pálya nyitását vasárnap reggel igen koraira tervezzük, mivel az éjszaka folyamán a pálya mellett tilos sátrazni, nem lehet éjjel bemenni a gyorsaságira, le is lesz zárva ez a szakasz. Ez volt a feltétele annak, hogy megkaphassuk a versenyre. De mint mondtam, gondolunk a szurkolókra, korán megnyitjuk reggel az érdeklődők előtt, azért, hogy mindenki elfoglalhassa időben és kényelmesen a kedvenc helyét a pálya mellett. Mindezek után nincs más hátra, mint, hogy mindenkinek sportélményekben gazdag, balesetmentes versenyzést és szurkolást kívánjak a jubileumi, 20. Vredestein Miskolc Rallyera, valamint az előttünk álló 2014-es évadra! Mindenkit szeretettel várunk március 28-30-ig Miskolcra!

Salánki Gábor