A H-Moto Team négy napon át tesztelt Almeriában

SAJTÓKÖZLEMÉNY – H-Moto, Almeria teszt, 2014. 02. 26.
Újabb sikeres spanyolországi teszten van túl a H-Moto Team csapata, amely ezúttal két versenymotorral és három versenyzővel utazott ki a spanyolországi Almeriába, ahol múlt csütörtöktől vasárnapig bezárólag összesen négy napot teszteltek.



Az első két napon Robert Muresan (BMW S1000RR) és Győrfi Alen (Yamaha R6) volt
pályán, míg a fennmaradó két nap Riccardo Cecchinié volt, aki szintén a BMW
S1000RR-rel gyűjtötte a tesztkilométereket és a tapasztalatokat.

A román Muresan és az olasz Cecchini idén a Superbike világbajnokság európai
betétsorozatának számító FIM Superstock 1000 Kupában fognak teljes szezont
futni a magyar csapat színeiben, míg a korábbi Európa-bajnok Győrfi Alen három
év nemzetközi szereplés után idén hazatér, és a magyar nyílt nemzetközi
bajnokságban, valamint az Alpok-Adria bajnokságban hajt majd a 600-as kategória
bajnoki címéért.

A teszt nemcsak a versenyzők és a motorok számára jelentett tesztet, de a
kiszolgáló személyzet, a szerelők, a mérnökök és a menedzserek számára is, és
az Almeriában eltöltött napok a csapat összerázódása, illetve egymás
megismerése, a mozdulatsorok begyakorlása szempontjából is hasznos és
eredményes volt.

További aktuális hír a csapat háza tájáról, hogy Kis Viktória, a H-Moto női
motorversenyzője, aki idén a katari Losail Ázsia Bajnokság futamain indul, a
mai napon ünnepli 22. születésnapját, míg az „utcai harcos” Bitter Sándor ma
délelőtt kapta meg a MAMS és a FIM nemzetközi versenyengedélyét, ami lehetővé
teszi számára a Man-szigeti TT-re történő benevezését. Isten éltesse őket is
erőben, egészségben, és sok sikert kívánunk nekik a 2014-es szezonra.
 
Kelemen Krisztián, csapatfőnök
„Kétféleképpen számíthatjuk ezt a tesztet: a 2014-es felkészülés részeként,
illetve még a 2013-as szezon lecsengetéseként. A BMW S1000RR motorunk igazából
most fejezte be azt a küldetést, illetve küldetéssorozatot, amit a 2013-as év
kapcsán neki szántunk. Jó hosszú út volt, és nagyon örülünk neki, hogy ennyi
versenyen és teszten kiszolgálta ez a motor csapatunk pilótáit az elmúlt évadban.
Ami az almeriai tesztet illeti, mind a versenyzőink, mind a csapat munkájával
rendkívüli módon elégedett vagyok. Roby (Muresan) és Ricchi (Riccardo Cecchini)
is 1:39 körüli köridőket tudott futni a Pirelli gumikon, amik őszintén szólva
nem igazán erre a pályára valók. Ezek olyan köridők, amik bizakodásra adnak
okot, és azt mutatják, mindkét külföldi pilótánk hamar felvette a ritmust.
Mindkettőjük kiszolgáló személyzete 6-6 fő volt ezen a teszten, aminek
köszönhetően olyan helyzeteket is tudtunk szimulálni és gyakorolni, amiket a
versenyhétvégéken már élesben kell majd megoldanunk. A FIM Superstock 1000 Kupa
április 11-13-i, aragóni nyitófutama előtt rengeteg munka vár még a csapatra,
hiszen az új BMW-hez az új alkatrészek most fognak megérkezni. Egy hónapunk
lesz arra, hogy mindkét 1000-es motort tökéletesen felkészítsük a szezonra, de
úgy gondolom, hogy ez az egy hónap elég lesz mindenre. Április 5-6-án ismét
Almeriában fogunk még tesztelni egy utolsót, az ott teljesített napokkal együtt
Ricchi 8, míg Roby 10 tesztnappal a háta mögött fog nekivágni a 2014-es
szezonnak. Azért vagyunk hajlandók ennyit áldozni a tesztekre, hogy tökéletesen
felkészüljünk a versenyek jelentette kihívásokra. Úgy gondolom, hogy ehhez jó
úton haladunk, ezért pozitív érzésekkel várjuk a folytatást.”
 
Robert Muresan
„Élveztem az almeriai tesztet, jó volt újra versenymotorra ülni a téli időszak
után, már hiányzott. A jó pályán voltunk, de talán nem a legjobb időben. Picit
túl sok versenyző volt egyszerre a pályán, így nem volt elég időnk és terünk
rá, hogy mindent kipróbáljunk, de remélhetőleg a szezon kezdete előtt lesz még
egy tesztünk, amikor tökéletesíthetjük a most kipróbált beállításokat. Most
jártam először Almeriában, és egyből 1:39.8-at tudtam menni, ami nem rossz,
tekintve, hogy csak két napot teszteltem, és ha jól tudom, Stock1000-es
motorral a legjobb idők itt 1:37 körül mozognak. Én csütörtökön és pénteken
voltam pályán, és összesen körülbelül 90 kört teljesítettem. Minden nagyon jól
ment. Az első edzésen volt egy kisebb esésem, miután lementem a pályáról egy
lassú versenyző miatt, és az utolsó napon adódott egy kis problémánk az
elektronikával, de a szerelők ezt is pikkpakk megoldották, és minden rendben
volt.”
 
Riccardo Cecchini
„Nagyon elégedett vagyok az almeriai teszt alakulásával, minden úgy ment, ahogy
reméltük. Nagyon élvezetes és tanulságos volt egyben, jól szórakoztunk a
srácokkal, miközben nagyon komoly munkát végeztünk a beállításokkal. A végén
egy nagyon jó beállítást sikerült találnunk, és ami nagyon fontos, egyre jobban
és jobban kiismerjük a motort. Ebben nagy segítséget jelent a telemetria is,
ami nekem most először állt a rendelkezésemre. A teszt első napján őszintén
szólva még nem éreztem túl jól magam a motoron, ami talán azért volt, mert más
irányba mentünk el a beállításokkal, mint az előző teszten, de ahogy
visszatértem a régi setuphoz, úgy a köridők is rögtön elkezdtek hasonlítani a
múltkori teszt köridőihez, és a végén még jobbak is lettek annál. A második
napon már 7 tizedet tudtam gyorsulni az előző teszthez képest, és összesen száz
kört tettem meg a két nap során. Mindent egybevetve, egy nagyon eredményes és
jó tesztet zártunk, a csapat ismételten remek munkát végzett, úgyhogy a
legnagyobb köszönet jár nekik.”  
 
Győrfi Alen
„Összességében eredményes volt a teszt, még ha most elsősorban nem is az időkre
mentünk rá, hanem a minél nagyobb körszámra. Én is csütörtökön és pénteken
voltam pályán, mint Roby, és jó 300-350 kilométert tettem meg a Yamaha R6
nyergében. A motorral, velem és a körülményekkel is minden rendben volt, és
pozitívan tekintünk a következő teszt elé, amin már a tempón is elkezdünk majd
dolgozni. Minden sínen van.”

- Borbás Bálint -