Személyek
Szűcs AlexKilinccsel előre az FRT-n!
Kilinccsel előre az FRT-n!
Egyenesen egy méter sem, avagy kilinccsel előre!
Szűcs Alex élménybeszámolója az FRT Kupa után.
Szűcs Alex
Merkur XR4Ti
Marso Racing Team
Kedves Alex!
Mesélnél a portálolvasóknak a hétvégi versenyedről?
Igen, szívesen!
Akkor kezdem az elején..
- Mivel az autót már
pénteken kivittem magammal ezért szombaton reggel 7 körül mikor elsőként
megérkeztem még jégkaparással kezdtem de már akkor is látszott hogy egy szép
napnak nézünk elébe. Mivel az összes szerszám, gumi, sátor a szervizbuszban
volt amivel a "szerelő-főző" csapat érkezett egy kicsit később ezért
addig elintéztem a nevezéseket és átvettem a rajtszámokat.
- Közben a "team"
is megérkezett és egy gyors kipakolást-sátorállítást követően megejtettünk egy
futómű állítást, mert volt egy kis gond a kormányközéppel. Mivel kb 1 óra
csúszásban voltunk, sietve meg is kezdtem az edzőkörök lefutását amikor is már
számos hibával kellett szembesülnünk. Melyeket elvileg már orvosoltunk a
versenyt megelőző 2 hétben. Ilyen volt például az olajcsöpögés megszűntetésére
szolgáló karter tömítés csere, ami olyan jól sikerült hogy most már csak a
nívópálca mellett fröcskölt kifelé, tehát nyakig olajos volt minden egy-egy kör
után de sikerült lokalizálni és megszűntetni. Az olajpumpa is magára talált ami
mindjárt eredményezett is 70 fokos olajnál alapjáraton egy 3-4bar-os
olajnyomást, aminek hatására a nem túl fiatal turbó csapágya mellett sikerült
is utat találnia magának. Ezért amíg be nem melegedett rendesen úgy füstölt
mint amit felgyújtottak, de ezzel sajnos nem tudtunk mit kezdeni.
- A nagy versenyzői létszám
hatására egész komoly sorállás alakult ki a rajtoltatóban ezért nem is sikerült
az összes edző kört lefutni de nem bánkódtam mert addigra már sikerült pár
tiszta kört menni.
- Már az első futam előtt
látszott hogy bár 12 kereket vittünk ki felszerelve kevés lesz ha nem spórolok
egy kicsit a gázzal ezért így is tettem, amikor is az első futam felénél
már egy igen furcsa zajra lettem figyelmes hátulról amit először defektnek
gondoltam ezért inkább elvettem és begurultam a depóba ahol is már mindenki
furcsán kémlelte az autó alját ebből sejtettem hogy nagyobb a baj mint
gondoltam. Kitekeredett a diffi hátulját felfogató csavar ezért a hátsó hajtás
a betonon folytatta a hátralévő távot és nagy szerencsénkre nem tört el, így a
csavart pótolva vissza tudtuk rakni a helyére.
- A további felfutások során
már a technikai malőrök elkerültek így tudtam kicsit koncentrálni a vezetésre
is aminek köszönhetően körről körre tudtam gyorsulni annak ellenére hogy
elsősorban a "kilinccsel előre" szlogen járt a fejemben hiszen a
nézők sem véletlenül állnak a pálya szélén..
- Összefoglalva egy nagyon jó és tanulságos versenyen vagyunk túl
ami bizakodásra ad okot az autó tavaszi átépítésével kapcsolatban hogy jó
irányba haladunk, mert továbbra is "kezesbárányként" viselkedik a
pályán.
u.i.: Tanulság még hogy be
kell tervezni egy tartalék szakácsot is ha nem délután 3-kor akarunk ebédelni,
arra az esetre ha esetleg a fő séf egy óvatosan átmulatott éjszakából érkezne
meg reggel.
Támogatóid?
- A támogatók névsora egyenlőre nem túl hosszú de folyamatos egyeztetések
folynak. Már egy ideje Marso Racing Team néven jelenünk meg a rendezvényeken
aminek köszönhetően nagyon sok felszerelést és segítséget nyújt a névadó gumis
cég, illetve nagyon sokat köszönhetek még a FatfishGarage-nak akik az autó
felkészítésében nyújtanak nagy segítséget. Nagyon sok abroncsot használunk el a
hátsó tengelyről ezek pótlásáról a Székely gumiszerviz gondoskodik, ha kell éjt
nappallá téve az utolsó pillanatban is ezért mondhatjuk azt hogy a műsor nem
jöhetne létre ilyen segítőkész barátok és elkötelezett rajongók nélkül.
- Hajósi Miklós -