Hondával a 3-Städte-Rallye-n

Juhász Csaba - Bencs Gábor
Car Tools Kft - Honda Civic Type R

Juhász Csaba autóversenyzőt kérdem, a hétvégi Németországi Mitropa Rally Kupa előtt.

A Mitropa Rallye Cup utolsó futamát rendezik meg most hétvégén, október 24-26-án Németországban. Most újra a Honda Civic Type R-el indulsz Bencs Gabival.


A Jó kis Ranault Megane-t, miért cseréltétek le erre a versenyre?

- A Renault Megane-t élmény volt vezetni. Sajnos mivel ez egy új modell ezért nagyon drága hozzá minden karosszéria elem, és mivel nem volt hozzá verseny casco, ezért nem mertem vele úgy menni, mint amennyi az autóban volt.

Úgy gondoljuk, mivel nem kocsikázni szeretnénk egy ilyen autóval, majd akkor béreljük újra, ha minden feltételünk adott lesz ehhez.

Két nap alatt 10 gyorsasági szakaszt kell minél gyorsabban teljesítenetek két pályabejárásból. Kettőt pénteken, amiből az egyik 18.46-kor rajtol a már-már sötétben. Mennyire jött be neked az eddigi ADAC 3-Städte-Rallye-s éjszakai gyorsok?

- Szerintem mi már mind a két pénteki gyorson sötétben fogunk elrajtolni, de ez nem probléma , mert szeretem az éjszakai gyorsaságikat. Biztos nagy élmény lesz és komoly kihívás, főként mert 2 felírásból kell versenyeznünk. 

Összesen 111 km gyorsasági szakaszból áll majd a verseny, négy szerviz lehetőséggel. Általában mennyi időt lehet tölteni a szervizben, felkészíteni a következő gyorsra a versenyautót?

- Pénteken 45 perces szervizzel zárul a nap, ami remélhetőleg bőven elég lesz. Szombaton viszont 15 és 20 perces szervízelési lehetőségek vannak, ami tulajdonképpen semmire sem elég. Kerékcsere, tankolás, szendvics és Go! 

Ha már pályabejárás, mennyi lehet elég a kettő felírás? A német keskeny pályák nem nagyon engednek hibázási lehetőséget. Mekkora szerep jut ilyenkor a navigátorra?

- A két felírás arra elég, hogy a szűk időbeosztásnak köszönhetően, loholva felírjuk a pályákat péntek reggeltől délutánig, majd rajtol is a verseny. Remélem sikerül most is egy jó itinert írnunk, amit majd Gabinak kell 100%-osan visszaadnia. Hibázásra valóban nincs lehetőség, ezt már tavaly megtanultam, amikor a szántóföldön végeztem az egyik kanyarban. A navigátornak pedig hatalmas szerepe lesz ezen a versenyen, hiszen a számára is teljesen ismeretlen pályákon kell helyt állnia. Én úgy gondolom, hogy a kitűnő navigátori teljesítmény az alapvető feltétele annak, hogy valaki itt egyáltalán célba tudjon érni. 

Milyen eredménnyel lennél elégedett szombat este a célban?

- Szeretnénk a Mitropa Kupában minél előrébb végezni, de most igazából arra leszek kíváncsi, hogy a helyi versenyzőkkel mennyire tudjuk felvenni a versenyt. Ezen lehet lemérni, hogy mennyit fejlődtem az elmúlt két évben az idegen pályák feldolgozásában, felírásában: a Rallye-ban.

Köszönjük Partnereink segítségét!

Per-Med Bt. Tiszaújváros Transz. Demeter Transz. Ziad-Med Bt. Technor 93 Kft. Phobex Kft. Mfactory. Spoonsports. Mugen - Power. Bio Balls Hungary Kft. Dynea Kft. Tarmer Kft. Car - Tools Kft. Mahiti Kft. Észak - Trend - Papír. DDZ MED Kft. Global Star. Komplex - D, T-Rental. Profi - Tax Center Kft. Exias Kft. ML-Log Kft. POP Kft. Eastjob. Joanna. Mihidra Kft. Pikktel Kft. Zsoma-Ker Kft. Eutin Kft. Wolf Montage Kft. Tiger-Tools. Balomo Kft, Öko Transz, Maldon Kft, Unify Plus Kft, Kartel 97Bt, Bezama Kft, Adó-Dó Plusz Kft, Product T-Pride Kft, Oldpit Kft, R-Pex2000 kft, Andrezol-net Kft, www.madeinmiskolc,hu, H.B c.e. Mérnöki Szolgáltató, Építő és Kereskedelmi  Kft, aquageneral.hu, Kelet-Atlasz Kompresszor Kft, Digit-Center Kft, www.infovaros.hu, Max Transport, Szenzortechnika, Baromfiudvar 2000 Kft, Castrol, Unilub Kft, Assist-Trend Észak Kft, BB-Logistic.eu, Balogh és Fia Trans Bt, Horváth Kft, Távit Kft, Autó M3 Szervíz és Diagnosztika, T-Rental, Indura 2006 Kft, D.D-Z.- MED Kft,Szamsped Transz Kft, Best Tyre Kft. TGK Trans Kft, Technor 93 Kft

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu